• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Meej

BIM-lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 
    2/2 Entriss 
    3/2 Rebeccccs, Minioni 
    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips 
    5/2 Neptun, Erna90, Nathalie1992 
    6/2 Liten2018 
    7/2 Eal92, Saresj, epoxi, Regnkappa
    8/2 Filli01 
    9/2 XAHHA92, nellis93 
    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot, Planerarbebis, Regnbågsmorsan
    11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 
    12/2 LunaLo, LillaMy08 
    13/2 maria1992 
    14/2 Lottch3n 
    15/2 Levisen 
    16/2 Billieblue, Lucifer91 
    17/2 Nardil, Grynet89 
    18/2 Jefare1 
    19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91 
    20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran
    22/2 lyckligast80, Airmos 
    27/2 Meej

PLUS lista:

• Meej
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-26 15:22:40 följande:

Insemination avklarad. BIM 10 februari. Hur lägger jag in mig i listan utan att riskera sabba den :)

Nu är du inlagd! Håller tummarna!
  • ampjot
    Lucifer91 skrev 2018-01-25 14:19:31 följande:

Använt testlagerts ÄL stickor, ska denna gången prova clear blues istället. Någon som har erfarenhet av dessa? Är de så att när man ser smileyn så är de ägglossning inom 24h eller hur funkar de blir inte klok på det haha. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!

När du får en smiley så innebär det att den dagen + dagen efter är dina 2 mest fertila dagar. Så om ni ligger inom 48 timmar från det att du fått upp en smiley har du ökat chanserna att bli gravid :) Hoppas det gav någorlunda svar på din fundering! 
  • Lillefiddelin

Hoppar in här, missade Jan tråden!

ÄL +3 här, fått till de varje dag sedan mensen slut och tycker det är helt galet att vi haft tid att ligga varje dag. Hoppas på det ger resultat!

Försök nr.5 och har bara ETT (!) graviditetstest hemma nu. Och ska verkligen fööööörsöka att hålla mig till BIM 7/2 . Men måste erkänna att jag var nära att kissa på stickan redan imorse, trots det otroliga ovettiga i den tanken...

Stod även igår en stund vid hälsohyllan på mataffären och fundera på vilka kosttillskott jag kan ge mannen för att öka spermaproduktionen. Lyssnar på gravidpoddar. Kollar på dokumentärer om fertilitet och graviditeter. Blivit bokstavligt talat galen.

• hallonnpaj
    Frips skrev 2018-01-26 11:19:53 följande:

Ja jag vet inte, kroppen var duktig på att luras i januari så jag vet inte, men hoppas hoppas att det betyder något att ha så mycket skumma symtom :D Idag är mina flytningar enbart vita och känns emellanåt nästan som att mensen ska komma, men när jag torkar mig är det inte orimliga mängder. Skumt alltså!

Jag är 28 år, du? Nej jag har en dotter på 3 1/2 år. Har du några barn sedan innan? :)

Ja hoppas verkligen det betyder något! Låter ju bra att du har mensvärk! Jag hade sjuk magknip idag i typ 30 min som sedan gick helt över.. konstigt. Sen har jag mått illa på eftermiddagen. Fick inte i mig mat som jag normalt brukar kasta i mig. Känner mig sjukt uppsvälld och magen känns som en ballong.

Okej, vad mysigt med en andra då :) jag är 25 och har inget barn sedan innan så detta blir första! Väldigt spännande :)
  • SofiaS95
    Lillefiddelin skrev 2018-01-26 18:08:53 följande:

Hoppar in här, missade Jan tråden!

ÄL +3 här, fått till de varje dag sedan mensen slut och tycker det är helt galet att vi haft tid att ligga varje dag. Hoppas på det ger resultat!

Försök nr.5 och har bara ETT (!) graviditetstest hemma nu. Och ska verkligen fööööörsöka att hålla mig till BIM 7/2 . Men måste erkänna att jag var nära att kissa på stickan redan imorse, trots det otroliga ovettiga i den tanken...

Stod även igår en stund vid hälsohyllan på mataffären och fundera på vilka kosttillskott jag kan ge mannen för att öka spermaproduktionen. Lyssnar på gravidpoddar. Kollar på dokumentärer om fertilitet och graviditeter. Blivit bokstavligt talat galen.

Låter nästan precis som mig förutom att jag är på ÄL +4 och jar BIM 4/2. MEN jag är fortfarande fundersam om jag haft Äl då tempen inte stigit så mycket. Min kurva på NC ser nämligen ut så här:

• Josse8632
    Josse8632 skrev 2018-01-26 14:38:00 följande:

Idag kom tant röd! Så jag hoppar in i denna tråd med beräknad ÄL 13/2 och BIM 22/2

Rättelse ÄL 8/2
  • Airmos
    Meej skrev 2018-01-26 08:42:07 följande:

Nu hoppar jag också över till den här tråden!

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91

17/2 Nardil, Grynet89

18/2 Jefare1

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

22/2 lyckligast80, Airmos

27/2 Meej

PLUS lista:

Välkommen!
  • Erna90

Galet vad tankarna landar i bebis och syskonfunderingar. Denna extrema längtan efter syskon. Blir smått galen. Samtidigt som jag vet att man borde slappna av och inte tänka så mkt på det. Men DET är ju inte så lätt!!!! Lite rädd att mensen är på g ändå, lite känningar men med sonen trodde jag iofs först att mensen va på g med men den kom aldrig sen.. Antar att jag inte är ensam om att analysera minsta lilla tecken från kroppen.

• Lillefiddelin
    SofiaS95 skrev 2018-01-26 19:21:42 följande:

Låter nästan precis som mig förutom att jag är på ÄL +4 och jar BIM 4/2. MEN jag är fortfarande fundersam om jag haft Äl då tempen inte stigit så mycket. Min kurva på NC ser nämligen ut så här:

Provat att kombinera NC med äl test och sekret metoden? Då har man ju verkligen tagit alla saker i beredskap ;)

Jag funderade på NC en period men är nog ingen idé för mig, vaknar flera ggr per natt och resultatet ska då tydligen inte bli lika bra vad jag läst och hört.

Nån som har tips på hur man kan förbättra pH-värde i underliv? Tror mitt pH värde är alldeles för surt, spermierna ska ju inte gilla det och jag har brist på äl-sekret. Tror jag bara fått det 1 gång på fem försök.
Svar på tråden BIM Februari