• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Lov3la

Hoppar in här oxå. ????

Bim 3/2

Försökt ett bra tag att bli gravid, har nästan gett upp hoppet. ????

Håller på att bli totalt knäpp på all väntan och alla negativa test. Testade Clearblue ÄL test hela förrförra veckan och lyckades inte få en enda glad gubbe trots att jag borde haft ÄL.

snacka om besvikelse!

Hade sex minst varannan dag ändå.

Tog därför blodprov i måndags denna veckan för att se om äl skett. Gissa om lyckan var stor när samtalet kom med resultatet att ÄL skett.

Så nu har jag en fråga till den enorma kunskapsbank som finns här inne. Är det för tidigt att testa om det där plusset finns där? Å vilket fabrikat är bäst? Som ni förstår har jag ingen större tilltro till clearblue...

• Tumvante
    MikaelaAM skrev 2018-01-27 22:13:31 följande:

Hoppar in här.

Blev gravid på ägglossningen 6 januari plussade 19 jsnuari och fick missfall 25 januari. Blödning pågår.

Hoppas på ägglossning i februari.

BIM 26 februari.

Beklagar missfallet. Hoppas du kan vara snabbt igång igen ja! Jag har fått ägglossning direkt efter mina missfall/biokemiska.
  • Minioni

Tack för alla gratulationer! Är ny på familjeliv och det känns så skönt att bara kunna skriva av mig lite här innan det gått längre tid (för mf-risken) så man vågar berätta för nära och kära. :)

• Minioni
    Rebeccccs skrev 2018-01-27 22:24:45 följande:

Du och jag har ju BIM samma dag och nu har du plussat! Grattis! Jag är så glad för din skull och får upp mitt eget hopp nu! Jag hade dock ägglossning i måndags, den 22a. Testade första testet den här månaden imorse- såklart negativt. Vilken dag hade du ÄL?

Jag är faktiskt inte helt säker bär jag hade ÄL, eftersom det var första försöker efter pillermens så har jag inte haft koll på ÄL och jag testade inte med äl-stickor. Men enligt en app skulle jag ha ÄL i torsdags förra veckan och enligt NC i söndags. Så jag och killen körde på varje dag de dagarna hihi :)

Så det kanske är för tidigt för dig ännu att testa, håller tummarna att det visar positivt för dig om några dagar <3
  • maria1992
    LunaLo skrev 2018-01-27 19:23:39 följande:

Åh, om jag kommer ihåg rätt har du BIM i närheten av mig, men jag har nog inte äl förens på torsdag... (kort lutealfas). Men känns bra att komma in i den fertila perioden nu, så man faktiskt kan göra något för att påverka barnlängtan, inte bara sitta å vänta på att tiden ska gå... :)

Yey vad kul!! Har bim 13/2. Dudå? Eller hur!!
  • MikaelaAM
    Tumvante skrev 2018-01-27 22:31:44 följande:

Beklagar missfallet. Hoppas du kan vara snabbt igång igen ja! Jag har fått ägglossning direkt efter mina missfall/biokemiska.

Tack! Det ger mig hopp!

Missfallet var min första ägglossning sefan sonen blev till för exakt 2 år sedan. Hade ägglossning samma dag 2016 och 2018. Lite roligt faktiskt.
  • lillmysan

Ni med erfarenhet av digitala ÄL-test. Tog detta nyss med clearblue lila, som enligt anvisningar ska kunna visa upp till fyra dagar innan ÄL. Fick ju negativt men tittar jag på strecken så är det inte långt kvar till positivt, men enligt mig är det då konstigt att jag inte ens får en blinkande gubbe?

• Jossan21
    Tumvante skrev 2018-01-27 21:31:12 följande:
    Syns utan att jag ens anstränger mig...

Så jag tror förhoppningarna ska vara där ja!
    känns bra att höra!! :) hoppas! Skrattande
Svar på tråden BIM Februari