• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Meej
    Lillefiddelin skrev 2018-01-26 20:32:08 följande:
    Provat att kombinera NC med äl test och sekret metoden? Då har man ju verkligen tagit alla saker i beredskap ;)

Jag funderade på NC en period men är nog ingen idé för mig, vaknar flera ggr per natt och resultatet ska då tydligen inte bli lika bra vad jag läst och hört.

Nån som har tips på hur man kan förbättra pH-värde i underliv? Tror mitt pH värde är alldeles för surt, spermierna ska ju inte gilla det och jag har brist på äl-sekret. Tror jag bara fått det 1 gång på fem försök.
    Jag vaknar också ganska många gånger per natt, men jag ligger inte vaken utan somnar om fort, och det verkar fungera bra för mig. Vaknar ofta mellan 05-06 och mäter då. Läser inte av resultatet utan klickar bort det och somnar om. Sen kan man se sitt senaste värde det allra första när man slår på termometern igen och läsa av och skriva in då. Så länge du inte ligger vaken och vrider på dig/oroar dig eller är uppe och nattvandrar så tror jag att det är lugnt. Du ska ha sovit minst två timmar i sträck för att tempen ska ha gått ned till vilotemp och du ska ha legat i sängen samma antal timmar +-2h när du mäter. Jag mäter alltid efter 6-8h sängtid tex oavsett om jag vaknat till flera ggr under natten och det verkar fungera.
  • Wicked977

Hoppar på tåget här!

Hade BIM igår men det kom som ett brev på posten idag på jobbet. Finns det möjlighet att det är en nidblödning? Eller ska man satsa på februari? Blev så oerhört besviken..

• Jefare1
    Litenoliv92 skrev 2018-01-26 20:43:25 följande:

Jag lämnar gruppen BIM januari 2018 och ansluter mig till er istället då mensen kom idag! Fick ett MA i december 2017 och detta är första mensen sedan dess så nu hoppas jag innerligt att det är vår tur att plussa i februari! Beräknad ÄL är den 9/2 och BIM är den 23/2...måtte dagarna gå snabbt nu och lycka till allihopa!

Beklagar ditt MA# jag hade också MA gast i november 17. Har avvaktat ett par månader men nu kör vi igen. Håller tummarna för oss!
  • Erna90
    mindran skrev 2018-01-26 21:16:46 följande:

Jag har en svägerska som plussade nästan samtidigt som jag var så övertygad att jag också skulle plussa (hade så många symptom att jag har fullständigt övertygad om att jag har gravid). Idag var dom på tidigt ultraljud, och det är då jag insåg hur otroligt avundsjuk jag är (fy vad hemskt det låter). Man håller på att gå sönder av längtan, och så läser man att man inte ska stressa upp sig. Men hur lätt är det då, när det inte finns något annat som man vill mer än att få det där efterlängtade plusset? Hur undgår man att bli galen, alternativt gå sönder av längtan?

Har tyvärr inget tips på hur man ska lugna sig/koppla bort barntankarna. Jag känner precis som du. Jag håller på att bli galen av alla negativa test. Fick missfall i augusti, annars skulle vi haft bf i mars vilket känns lite jobbigt nu när det närmar sig. Inte blir det bättre av att vi har lite vänner/bekanta som ska få i mars... Hoppas verkligen många av oss får uppleva plus i februari!!! <3
  • Litenoliv92
    Jefare1 skrev 2018-01-27 01:03:04 följande:
    Beklagar ditt MA# jag hade också MA gast i november 17. Har avvaktat ett par månader men nu kör vi igen. Håller tummarna för oss!
    Tack! Vad tråkigt att även du behövde gå igenom detta :( Håller tummarna för oss båda nu att detta är vår månad!
  • EIJ90

Hoppar in från januaritråden för mensen kom idag.

Har lite dålig koll på cykeln för slutade mer ppillerna i slutet av oktober. Har haft 2X28 dagar och nu sist 35 dagars cykel.

Har tempat en månad med NC så hoppas få koll på hur kroppen fungerar. Enligt NC har jag bim 28/2.

Började verkligen hoppas när mensen dröjde denna månaden. Håller tummarna för februari!

• EIJ90

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91

17/2 Nardil, Grynet89

18/2 Jefare1

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

22/2 lyckligast80, Airmos

23/2 Litenoliv92

27/2 Meej

28/2 EIJ90

PLUS lista:

• Litenoliv92

BIM lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear  

2/2 Entriss  

3/2 Rebeccccs, Minioni  

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips  

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992  

6/2 Liten2018  

7/2 Eal92, Saresj, epoxi  

8/2 Filli01  

9/2 XAHHA92, nellis93  

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot  

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81  

12/2 LunaLo, LillaMy08  

13/2 maria1992