• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • sofiaaa91
    Padda skrev 2018-01-29 20:17:28 följande:

Ja allt kom ut naturligt (såg mer än jag ville se). Om vi tex utgår från att min ÄL inträffade igår så bör min bim inträffa den 11/2. Jag har flera gravtest hemma sen innan min förra graviditet så jag kommer nog börja testa redan den 9e :3

Vi har en dotter på 3 år här hemma så detta är barn nummer 2 vi jobbar på. Förra graviditeten som slutade i mf var vårt första försök så jag verkar iaf inte ha svårt för att bli gravid. Dottern blev till når vi använde oss av säkra perioder och hade sex 10 dagar innan äl så vi är nog rätt extrema på den punkten O.O

Aa samma här. För oss är det första barnet. Blev också gravid på första försöket sist, så simmarna här har nog inte heller några problem.
  • Lottch3n

Utifrån mitt positiva äl-test så har nu Flo ändrat bim till 12/2 istället för 14/2. Hmm.. :/

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-30 08:01:29 följande:

Utifrån mitt positiva äl-test så har nu Flo ändrat bim till 12/2 istället för 14/2. Hmm.. :/

Samma här! i och med att jag tempar så ändrades min från 13/2 till 11/2  

Bara bra ju... kortare väntan.. haha!
  • maria1992

Min äl har flyttats bak 2 dagar. Enligt NC ska jag ha äl samma dag som jag fick plus på äl-stickan. Stämmer de? Är de möjligt? 

Se bilden!

• Entriss
    maria1992 skrev 2018-01-30 08:14:41 följande:

Min äl har flyttats bak 2 dagar. Enligt NC ska jag ha äl samma dag som jag fick plus på äl-stickan. Stämmer de? Är de möjligt? 

Se bilden!

Personligen skulle jag lita mer på tempen (kroppen själv) än på ÄL-test, men det är bara jag:)
  • hallonnpaj
    Nathalie1992 skrev 2018-01-29 23:00:44 följande:
    Jag har molvärk till och från hela dagarna, men mer när jag är på jobbet och springer runt tror jag.

Jag har bim på måndag och ska verkligen försöka hålla mig tills dess, även om det känns väldigt svårt. Har test hemma från graviditetskollen, stickor. Men vet inte hur känsliga de är.
    Du gör nog rätt i som väntar till bim. Jag hade flera tester hemma från testlagret som låg och stirrade på mig, så kunde inte hålla mig imorse. Dock är det bim-5 idag, fick negativt. Tror inte det behöver vara kört för det, men klart man hade önskat ett plus.. nu ska jag vänta till bim! 
  • Nardil

Oh nej! Äl i antågande och magsjuka! Crap! Hoppas att äl dröjer (har ingen riktig koll på när den kommer eftersom min cykel är knas efter ma).

Stoooort grattis till er som plussat! Så himla mysigt <3

• Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-30 08:09:07 följande:

Samma här! i och med att jag tempar så ändrades min från 13/2 till 11/2  

Bara bra ju... kortare väntan.. haha!

Haha sant sant ;) Nu kanske jag vågar mig på ett test på våran 7 års dag, 10/2 bim -2? Hade varit underbart att visa ett positivt test när vi ska iväg och bo på hotell bland annat :)
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-30 09:07:14 följande:
    Haha sant sant ;) Nu kanske jag vågar mig på ett test på våran 7 års dag, 10/2 bim -2? Hade varit underbart att visa ett positivt test när vi ska iväg och bo på hotell bland annat :)
    Åhhh så mysigt de lät då!! 
    Hoppas veerkligen vi får vårt plus denna månaden.. Vilket försök är du på?
  • Josiesh

Fick precis reda på att min kollega är gravid och ?vi lyckades på första försöket?.. alltså är såå glad för hennes skull men usch vad det tar hårt på en när man själv försöker och försöker men ingenting händer..

Svar på tråden BIM Februari