• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Elsaida

BIM-lista: 

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa 

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis, Baraentilligen

10/4 systeryster33 

12/4 Esme08, Samba80

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

26/4 Norrländska, FruBjör

Lägger till mig här, hoppas på + som stannar denna månad

• Aducia

Hoppar in här!

BIM nånstans i mitten av april, andra försöket. Jag tempar mig, men får inte ut något av grafen på appen. Har iofs varit väldigt dålig att tempa samma tid men ska bli bättre de. Oregelbunden mens så jag har inte så bra koll, men vi hoppas på ett plus snart!! :D

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • 91sarah
    Systeryster33 skrev 2018-03-30 16:22:11 följande:

Inte någon du lyckats fånga på testen iaf! När va senaste mensen?

Den började den 12/3 så tycker att jag borde ha haft ägglossning nu..
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-30 13:20:21 följande:

Ja, du hade nog äl vid dippen någonstans

Vilka ägglossningstest använder du??

Ja jag vet.. så drygt.. bim 9/4... sååå länge ????

Ok då är vi väldigt nära varandra, men du kan nog testa ett tag innan mig då du hade äl tidigare.. lyx med kort mellan mens och äl :)

Jag använder babyplans äl test! Både stav och vanliga enkla papperstest (vad de nu kallas)

Var väldigt skeptisk mot de billigare först men de funkar faktiskt klockrent!

Vilka använder du?
  • Systeryster33
    91sarah skrev 2018-03-30 17:35:29 följande:

Den började den 12/3 så tycker att jag borde ha haft ägglossning nu..

Vet du på vilken dag i cykeln du brukar ha äl? Jag har haft allt mellan cd 16 och cd 20 så vet du inte riktigt när du brukar så kan det nog va fullt möjligt om du har först om någon dag! Fortsätt testa bara! :)
  • Blåstjärna

Hmm... ska nog testa progestoronkräm denna cykel. Jag har de senaste tre gångerna haft cykler på 23-25 dagar. Dessa månader har jag tempat och använt ägglossningstest och har haft ägglossning på cd 14 resp cd 15, vilket tyder på kort lutealfas (8-10 dagar).

I somras när jag slutade med minipiller så var inte mensen helt regelbunden de första månaderna utan var då allt mellan ca 28-38 dagar. Blev gravid i höstas men fick konstaterat MA i v 12 (fostret var då i v 7+3). Efter dess när jag fick tillbaka mensen så har den alltså varit så kort (fick tillbaka den i slutet av nov).

Så har nu beställt krämen så får vi se om det kan hjälpa. : ) BIM 22/4 enligt NC (den räknar med 24 dagar denna gång eftersom jag fick mens idag - hoppas därför på något längre cykel denna gång)

• Blåstjärna

BIM-lista: 

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1 

10/4 systeryster33 

12/4 Esme08, Samba80

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna

• Milian03

Äl+11. BIM-3.

Negativt på testa tidigt.

Har alltid synts tydligt på dom testerna för mig redan på äl+10 när jag varit gravid.

"Inte gravid" på digitalt.

Menskänningar som fan.

Blev nog inget denna månaden heller :(

Vi som prickade äl så fint.

Blir att testa rosenrot nästa cykel!

• Litentuff

BIM-lista:

1/4 Litentuff

6/4 Bastamamman1

10/4 systeryster33

12/4 Esme08, Samba80

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

• HepaticaNobilis

Vad tråkigt Milian03 :(

Igår fick jag vid två tillfällen som en lite geleig flytning med rödrosa strimmor i, förhållandevis rätt mycket ändå. Har aldrig varit med om förut!

För tidigt för en implantationsblöding, äl+2 enligt nc men pga av dåliga temperaturmätningar tror jag snarare att det kanske var äl+4 eller så då jag hade massor av äggviteflytningar tills dess (i fem hela dagar, har jag heller aldrig varit med om, brukar ha 1 eller 2 dagar med älflytning). Räknar man på tredje dagen med flytningar är det iofs äl+7...

Herreguuud vad det analyseras! Kan jag ha släppt mer än ett ägg? Är över 30 så chansen/risken finns väl?

Svar på tråden BIM april 2018