• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Paka

Deppigt idag. BIM-1/2 och toknegativt test. Kan inte förlika mig med att jag ska ha sån här molvärk mer eller mindre konstant mellan ÄL och BIM utan att få något för det. Tredje månaden i rad (började när vi började försöka) och det är def ingen inbillningsvärk. Taskigt kroppen! Hoppas verkligen att det inte är mina myom som börjat spöka. Snöar gör det också.

• trollkvinna123
    Paka skrev 2018-04-06 10:23:48 följande:

Deppigt idag. BIM-1/2 och toknegativt test. Kan inte förlika mig med att jag ska ha sån här molvärk mer eller mindre konstant mellan ÄL och BIM utan att få något för det. Tredje månaden i rad (började när vi började försöka) och det är def ingen inbillningsvärk. Taskigt kroppen! Hoppas verkligen att det inte är mina myom som börjat spöka. Snöar gör det också.

Vad jobbigt det måste vara, min kropp är oxå och jävlas med mig. Vid varje mens dom 3 senaste har mensen varit sen med en vecka och då hinner hoppet komma att det kanske blivit något, men nej.. här snöade det förut, nu regnar det istället.
  • 91sarah

Okej, jag behöver hjälp. Jag hade mens 13/3 men bara två-tre dagar. Väldigt kort då jag brukar ha mens i 4-5 dagar. Jag började testa för ägglossning den 19/3-31/3 men fick inget positivt så gav upp. Ställde in mig på att få mens på tisdag 10/4 (fyra veckor sedan sista) I förrgår testade jag bara förskojsskull och fick starka streck och samma igår. Har jag sen ägglossning nu helt plötsligt? Alltid haft mens med fyra veckor emellan men nu har jag ingen koll alls..

• Elizai

Jag är på BIM +4 men har hittills bara fått toknegativa test. Är varmare och tröttare än vanligt, mycket huvudvärk och får lite värk i magen ibland (tänker varje gång att nu kommer mensen, men så gör den inte det). Vet inte vad jag ska tro längre.. nån som brukar plussa sent? Vet ju att vissa säger stt man bör vänta 1-2 veckor efter missad mens innan man testar.. men ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

De flesta symtomen jag känner kan lika väl vara kopplad till att jag varit lite småförkyld med ont i halsen sen förra helgen.

• MaalinJ
    aleakim90 skrev 2018-04-06 05:37:11 följande:

Bim idag ebserat på digitalt äl test, bim den 11 baserat på 4(!) Positiva äl stickor i rad.

Någon här inne som har haft koll på din modrrtapp och hur den har ändrats efterhand under cykeln? För skojs skull (lite väl nördigt intresserad) så tänkte jag prova nästa månad om det ej tar sig denna.

Jag har inte haft koll på min tidigare. Men efter ca 3 dagar efter plus på äl stickan så reagerade min man på att det kändes konstigt när vi hade sex. Han kände inte min tapp längre sa han. Frågade här om någon visste vad som ändrades vid ägglossning men fick inget svar. Tror jag läst någonstans att den flyttar sig uppåt?
  • norrland91
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 06:12:26 följande:

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!

Åh grattis <3 Det ska gå bra, det bara ska det !
  • norrland91
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:31:55 följande:

Dagens test, definitivt starkare än gårdagens vilket utesluter spöksträck och gör mig gravid!! Äl+11, vecka 3+4! Håller tummarna att ni alla joinar mig snabbt :)

Wow grattis !<3
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-06 10:46:31 följande:

Okej, jag behöver hjälp. Jag hade mens 13/3 men bara två-tre dagar. Väldigt kort då jag brukar ha mens i 4-5 dagar. Jag började testa för ägglossning den 19/3-31/3 men fick inget positivt så gav upp. Ställde in mig på att få mens på tisdag 10/4 (fyra veckor sedan sista) I förrgår testade jag bara förskojsskull och fick starka streck och samma igår. Har jag sen ägglossning nu helt plötsligt? Alltid haft mens med fyra veckor emellan men nu har jag ingen koll alls..

Du kan inte vara gravid då? Jag har också blött när jag varit gravid fast lite mindre än mens. Har du testat dig nyligen?
  • MaalinJ
    Paka skrev 2018-04-06 10:23:48 följande:

Förstår din frustration. Jag har också en jävla värk i äggstockarna efter äl till mens. Tog ett äl test idag för jag hade så jävla ont inatt.. Tänkte om det kanske gee utslag.. Men det gör det inte. Förstår inte varför jag ska ha så ont i magen. Det går till och med ut i ryggen å ner till jumskarna imellan åt... Har till och med ont i brösten nu med? Och det är heller inte inbillning. Det känns nästan hela tiden å bröstvårtorna i styva också,det reagerade till och med min man på. Tog även ett grav test idag (hade bara äl i helgen) så jag trodde inte att det skulle ge något utslag från då men tänkte om det kanske konstigt nog tog sig förra gången ändå eftersom jag har så ont? Men det va självklart också negativt..
  • 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-06 11:40:05 följande:

Du kan inte vara gravid då? Jag har också blött när jag varit gravid fast lite mindre än mens. Har du testat dig nyligen?

Ja jag testade mig dagen efter den korta mensen var slut och det var negativt..
Svar på tråden BIM april 2018