• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Daphodil

Alltså... ingen kan väl svara men here goes:

En vecka före BIM kom mensen. Tre dagar med rätt mycket värk, och ovanligt lite blod, men ändå två fulla tamponger per dag i tre dagar. Dag 4-5 var det mest småskvättar, vilket också var olikt. Nu är jag på min ?egentliga? BIM -1. Hade ordentlig mensvärk igår kväll. Mår påtagligt illa då och då senaste dagarna. Halsbränna. Det KÄNNS som en graviditet. Igår på gravtest en nytillkommen skugga om jag vinklade det. Idag ingenting.

Det logiska är att jag just haft mens och inte är gravid, men varför har jag då omisskännlig mensvärk kvällstid?

• Daphodil

Förtydligande: Mensvärk kvällstid hade jag när jag plussade med min dotter. Så för mig betyder det mens (vilket jag just haft) eller graviditet (där stickorna ger tveksamma spökstreck som bäst)

• Emhy89
    MR8692 skrev 2018-05-24 15:20:28 följande:

Hjälp tjejer!!! Är detta ett plus eller ett spökstreck?!

BIM-3

Jag vågar nog säga plus!
  • MR8692
    Emhy89 skrev 2018-05-24 15:21:18 följande:

Jag vågar nog säga plus!

Detta test tog jag nu mitt på dagen! Ska ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte hoppas men det är ett streck bara väldigt otydligt. Min kille tror det kan vara ett streck som färgats bara för att det ?ska vara? ett streck där. Men så kan det väl inte vara? Det blir väl aldrig ett streck om det är Pos?
  • MR8692
    MR8692 skrev 2018-05-24 15:36:22 följande:

Detta test tog jag nu mitt på dagen! Ska ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte hoppas men det är ett streck bara väldigt otydligt. Min kille tror det kan vara ett streck som färgats bara för att det ?ska vara? ett streck där. Men så kan det väl inte vara? Det blir väl aldrig ett streck om det är Pos?

Om det inte är pos menar jag ju såklart!! ;)
  • Emhy89

Alltså, spökstreck går ju att få men jag tycker inte det ser ut som spök.

• MR8692
    Emhy89 skrev 2018-05-24 15:38:29 följande:

Alltså, spökstreck går ju att få men jag tycker inte det ser ut som spök.

Jag HOPPAS du har rätt!! Får bli digitalt på söndag :D
  • Trullis82

Magkänslan säger annat men man hoppas väl in i det sista liksom.

Just nu har jag en binda. Brukar använda tampong för jag alltid har så riklig mens. Får byta tampong kanske 3 st på 1 timme. Idag har jag bytt binda 2 ggr hittills......

Men försöker intala mig att det e över för denna gång o jag vill försöka så fort som möjligt igen....

Men ack så tungt allt känns.... jag har gråtit så mycket idag o tyckt synd om mig själv . Men snart e jag väl på fötter igen

Tack för att ni finns