• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77

För två veckor sen (imorgon) fick jag utslag på Graviditetskollens gravtest. Jag trodde att det gav utslag på ÄL, vilket det antagligen gjorde. Sen dess har jag tagit Testlagrets gravtest varje dag. Alla helt blanka! Idag tog jag graviditetskollen igen. Hur är detta möjligt??? Mensen lyser med sin frånvaro, dag 46. Inget som tyder på att jag är gravid, verkligen inget! Driver det med mig?

Ja, det är ju positivt i alla fall. Ska ta digitalt imorgon bitti.

• gabspo
    Lindsey77 skrev 2018-05-24 07:19:48 följande:

För två veckor sen (imorgon) fick jag utslag på Graviditetskollens gravtest. Jag trodde att det gav utslag på ÄL, vilket det antagligen gjorde. Sen dess har jag tagit Testlagrets gravtest varje dag. Alla helt blanka! Idag tog jag graviditetskollen igen. Hur är detta möjligt??? Mensen lyser med sin frånvaro, dag 46. Inget som tyder på att jag är gravid, verkligen inget! Driver det med mig?

Ja, det är ju positivt i alla fall. Ska ta digitalt imorgon bitti.

Testet på din bild är ett ägglossningstest och inte ett graviditetstest :) Tog du ett likadant test för två veckor sen så var det också ett ägglossningstest. För att det ska visa äl så ska teststrecket var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :)
  • sofiaaaaaa
    T90 skrev 2018-05-23 22:33:50 följande:

Skulle haft mens imorgon. Plussade i måndagskväll. Tog även test igårmorse, också positivt. Drömde inatt att jag blödde. Går upp vid 11,lite ljusrosa på pappret. Lite mörkare blod på livmodertappen. Senare brunt på livmodertappen. Inget mer efter det. Lyckas kissa vid 13 och har då superpositivt test,så hormonerna har ju ökat sedan igår. Brösten inte lika ömma idag som igårkväll men sjukt mycket tröttare. Sovit som en stock inatt, 11 timmar, även 4 timmar nu på dagen.

Pratat med mvc som bara säger avvakta. Att det inte går att säga något utifrån varken symtom, blödning eller testen. Några tankar från er?

Jag har alltid blött (lite stundtals mkt) i början på mina graviditeter och allt har gått jättebra! Sålänge du inte har ont så behöver du inte oroa dig (vilket man såklart gör ändå). Grattis till graviditet! Håller tummarna!!
  • Lindsey77
    gabspo skrev 2018-05-24 07:33:01 följande:

Testet på din bild är ett ägglossningstest och inte ett graviditetstest :) Tog du ett likadant test för två veckor sen så var det också ett ägglossningstest. För att det ska visa äl så ska teststrecket var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :)

Tack för att du såg. Tog helt enkelt fel test. Då är jag inte gravid. :(
  • Lindsey77
    gabspo skrev 2018-05-24 07:33:01 följande:

Testet för två veckor sen var ett gravtest. Har till och med sparat det. Tog helt enkelt fel idag. :(
  • Emhy89
    Anonym (Planerar fyran) skrev 2018-05-23 22:37:24 följande:

Samma här! GRATTIS!!!

Woohoo, grattis!???? Vad blir det för bf?
  • Jeex
    Sanssan skrev 2018-05-24 06:02:47 följande:

Hej tjejer!

Har följt denna tråd som många andra bim-trådar för jag tycker det är jätte intressant att läsa om symtom mm...vi skulle börja försöka bli gravida under sommaren men efter att inte känt av några pmssymtom denna månad och att jag hade en konstant molvärk i 3 dagar runt bim så testade jag efter jobbet i förrigår på bim+1/2, det blev 3 tester och 3 plus med e.m urin!

Det jag vill säga är att man behöver inte alltid ha massa symtom, det var just avsaknaden av symtom som fick mig att testa (och molvärken under bim) !

Så sluta jämföra och stressa :) det kommer när det är meningen <3

Stort stort grattis till de som plussat :) :)

Och lycka till alla andra <3

Grattis till ditt plus.

Dock tror jag inte att det hjälper att säga att man inte ska stressa och det kommer när det är meningen till de som får försöka månad efter månad. Står man där månad efter månad utan plus så tror jag inte det går att undvika stressen efter en längtan som är så stor.

Det är alltid lättare att säga sådant när man själv plussat, eller om det har gått fort. Bara en liten instickare att tänka på tills nästa gång.
  • T90
    sofiaaaaaa skrev 2018-05-24 07:43:02 följande:

Jag har alltid blött (lite stundtals mkt) i början på mina graviditeter och allt har gått jättebra! Sålänge du inte har ont så behöver du inte oroa dig (vilket man såklart gör ändå). Grattis till graviditet! Håller tummarna!!

Nä jag har inte ont alls. Får vänta och se... Har ett missfall bakom mig, min enda graviditet, så är inställd på missfall pga det :( men tack för dina ord
  • Sanssan
    Jeex skrev 2018-05-24 08:58:10 följande:

Grattis till ditt plus.

Dock tror jag inte att det hjälper att säga att man inte ska stressa och det kommer när det är meningen till de som får försöka månad efter månad. Står man där månad efter månad utan plus så tror jag inte det går att undvika stressen efter en längtan som är så stor.

Det är alltid lättare att säga sådant när man själv plussat, eller om det har gått fort. Bara en liten instickare att tänka på tills nästa gång.

Det är just att inte stressa som hjälper, varför tror du att många blir gravida just under semestern?

Det är klart att det är påfrestande att inte bli gravid efter fler försök, men därför är det bra att försöka tänka/fokusera på annat och må bra själv så kommer (oftast)det när man minst anar det.

Det har alltid varit min teori, även innan graviditeter.
  • Jeex
    Sanssan skrev 2018-05-24 10:44:37 följande:

Det är just att inte stressa som hjälper, varför tror du att många blir gravida just under semestern?

Det är klart att det är påfrestande att inte bli gravid efter fler försök, men därför är det bra att försöka tänka/fokusera på annat och må bra själv så kommer (oftast)det när man minst anar det.

Det har alltid varit min teori, även innan graviditeter.

Att många barn blir till under semestern är ju också för att många gärna vill ha vår/sommarbarn.

Absolut, om man är så stressad att mensen försvinner blir det ju svårare att bli gravid. Men hade stress varit en avgörande faktor på det sättet så hade ju inga barn blivit till i tex krigsdrabbade länder.

Jag tror dock att man ska vara lite försiktigt med att uttala sig om vad man borde/inte borde göra/tänka på för att bli gravid om man själv inte suttit i den situationen själv och haft det svårt.

Det är ju bara att läsa här inne hur de flesta som har svårt att bli gravida tycker det värsta är att få höra av man ?bara? borde slappna av och tänka på annat.