• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Phines92
    bluegrass skrev 2018-05-27 07:06:13 följande:

Dagens test. BIM -3.
    Vågar börja tro att lyckan i denna tråd innefattar mig också :)!

Grattis!! :D
  • Anonym (Vega)

Äl+12 och testar negativt än, första försöket (30 år). Jag hoppas att det har tagit sig då jag tror att vi verkligen prickade äl, men känns lite 50/50 just nu. Haft molvärk/ont på ena sidan sen äl och små bruna flytningar nån gång om dagen i fyra dagar nu, men min mens brukar alltid börja pang på. Så hoppet lever tills mensen har kommit! ????

• bluegrass
    nufårvise skrev 2018-05-27 09:50:06 följande:
    Grattis, du är gravid! Det måste du vara :)
    Tack!! Det har nog inte riktigt sjunkit in än. Men världens bästa mors dag-present!
  • bluegrass
    Anonym (Vega) skrev 2018-05-27 10:47:51 följande:

Äl+12 och testar negativt än, första försöket (30 år). Jag hoppas att det har tagit sig då jag tror att vi verkligen prickade äl, men känns lite 50/50 just nu. Haft molvärk/ont på ena sidan sen äl och små bruna flytningar nån gång om dagen i fyra dagar nu, men min mens brukar alltid börja pang på. Så hoppet lever tills mensen har kommit! ????

Håller tummarna!
  • nufårvise
    bluegrass skrev 2018-05-27 11:08:08 följande:

Tack!! Det har nog inte riktigt sjunkit in än. Men världens bästa mors dag-present!

Åh, ja sant!! Det är ju morsdag. Perfekt!
  • Anonym (Vega)
    bluegrass skrev 2018-05-27 11:08:55 följande:

Håller tummarna!

Tack! :) Och grattis!!!!!
  • Mullbär

Idag är BIM+2.. O i fredags fick jag veta att jag har seriös järnbrist samt d-vitaminbrist.. Känns nu som att jag vill pausa försökandet tills jag har rätt på mina värden igen.. Så nu hoppas jag på mens, rädd för vad mina dåliga värden skulle skapa för dålig start för ett foster.. Suck 

• Jeex
    Sanssan skrev 2018-05-25 10:07:37 följande:

Uppenbarligen så har du inte läst mitt svar, men fortsätt repetera samma sak! Vad som kan misstolkas?! Jo Jag mena jämföra och stressa efter SYMTOM!!

Och skrev sedan om att många blir gravida just under ledigheten..som en peppande grej inför sommartider!

Shit man blir attackerad för att man är glad och försöker peppa andra!

Du behöver inte svara om du tänker skriva samma svar för femtielfte gången!

Det är ingen som har attackerat dig för din lycka över ditt plus. Däremot var vi några som tyckte att du har uttryckt dit väldigt klumpigt i vissa saker du skrivit. Det är en skillnad.

Du behöver inte fundera mer på att jag ska upprepa mig som du skriver, då jag själv upplever att du ej läser det jag skriver.

Men jag önskar dig all lycka med din graviditet :) och att du kanske har lärt dig något att vara lite försiktigt vad som sägs i framtiden.
  • Jeex
    XAHHA92 skrev 2018-05-26 10:00:51 följande:

26 maj - Ofrivilligt barnlösas dag. En kram till alla oss som kämpar månad efter månad!

Skickar en stor kram till alla er som går igenom detta.