• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Emhy89
    Norrlänska skrev 2018-05-29 08:43:09 följande:

Det verkar som det tog sig den här månaden. Plussade imorse på BIM +2/3

Är så glad!

Nu kommer dock frågan om vi ska va ärliga mot resesällskapet eller försöka lura dem på nå vis när vi åker utomlands på måndag.

OH my god, jag kan inte tro det är sant, 6:e försöket och då vi inte försökte minutiöst aktivt...

Åh grattis! Stort grattis!

Och välkommen in i februari-tråden :)
  • Mullbär

Gjorde ett test igår på BIM+3 som visade negativt, fortf ingen mens dock. Funderar på om sjukdom stör cykeln? (7 dagars feber). Har annars en väldigt regelbunden mens.. 

• Iväntanpåtrean

Stort grattis till er som plussat!

Här blev det inget plus den här månaden, så vandrar vidare till juni-tråden istället.

• Syrsan
    Anonym (Väntar) skrev 2018-05-28 12:38:16 följande:

Hoppar in här, har bim 31/5. Hade ÄL 18/5, konstaterat vid ul.

Vi fick till det 16,17 och 19/5. Hoppas på tur. Halvdana försök sedan oktober men endast prickat ÄL fyra gånger.

Jag är 30 och sambon 32, funderar lite på om ålder ligger oss till last.

Försöker lugna mig med att detta egentligen bara är försök nr 4 och att det är helt normalt att det tar längre tid men vill ju ha ett plus nu. . .

Tänk inte på åldern! Jag är 33 och har lyckats bli gravid (på försök 4) så det behöver absolut inte försämra möjligheterna att få ett pluss eller att det tar längre tid för att man passerat 30.
  • Mullbär

BIM+5 idag o fortf ingen mens.. Borde jag testa igen? Vill inte hålla på o stressa med att testa o testa.. Men tycker det är lite konstigt.

På instruktionerna på RFSU test står det att om man testar negativt men fortf inte får sin mens ska man testa igen om 2 dagar, och om det blir negativt igen och man fortf inte fått mensen så ska man kontakta vården Förvånad

• Norrlänska
    Mullbär skrev 2018-05-30 21:01:47 följande:

BIM+5 idag o fortf ingen mens.. Borde jag testa igen? Vill inte hålla på o stressa med att testa o testa.. Men tycker det är lite konstigt.

På instruktionerna på RFSU test står det att om man testar negativt men fortf inte får sin mens ska man testa igen om 2 dagar, och om det blir negativt igen och man fortf inte fått mensen så ska man kontakta vården 

Så drygt för dig!

Hade jag varit du hade jag testat igen Imorgon bitti... Att testa efter 3 dagar är ju ingen testets

Håller tummarna för positivt resultat.
    =)
  • Mullbär
    Norrlänska skrev 2018-05-30 21:18:56 följande:
    Så drygt för dig!

Hade jag varit du hade jag testat igen Imorgon bitti... Att testa efter 3 dagar är ju ingen testets

Håller tummarna för positivt resultat.
    Tack :) Får ta o göra det :)
  • Berolfine

Hej alla!

Blev inget plus för mig då tant röd kom idag :( men stort grattis till alla som plussat och lycka till :)

• Trullis82
    Mullbär skrev 2018-05-30 21:01:47 följande:

På instruktionerna på RFSU test står det att om man testar negativt men fortf inte får sin mens ska man testa igen om 2 dagar, och om det blir negativt igen och man fortf inte fått mensen så ska man kontakta vården 

Alltså det är så himla mycket som spelar in för att mensen ska börja.

Jag var tvär säker på att jag var gravid när jag typ hade alla symptom man kan ha plus att jag testat 3 ggr då mensen var 2 veckor sen.

Men sen gav jag upp testandet o tänkte att: nä, dumma dig, du får väl komma när du vill då. 2 dagar senare kom hon tant röd.

Så vill du testa så gör det absolut. Men för mig har det varit så psykiskt påfrestande så jag gav upp tillslut o då kom mensen....

Lycka till
  • Mullbär
    Trullis82 skrev 2018-05-31 06:19:41 följande:
    Alltså det är så himla mycket som spelar in för att mensen ska börja.

Jag var tvär säker på att jag var gravid när jag typ hade alla symptom man kan ha plus att jag testat 3 ggr då mensen var 2 veckor sen.

Men sen gav jag upp testandet o tänkte att: nä, dumma dig, du får väl komma när du vill då. 2 dagar senare kom hon tant röd.

Så vill du testa så gör det absolut. Men för mig har det varit så psykiskt påfrestande så jag gav upp tillslut o då kom mensen....

Lycka till
    Det är ju det! Har haft en väldigt pålitlig cykel annars, max en dag längre väldigt sällan. Klart den börjar strula när man går o tänker mkt på den! Grejen är att det blev inte mkt till försök denna månaden då vi båda var sjuka precis efter varandra, o sen fick jag veta att mina blodvärden var kassa så då tänkte vi att vi väntar lite med att försöka tills jag fått rätt på dom.. Så jag är liksom inte ens förhoppningsfull, vill bara att mensen ska infinna sig för det är jobbigt att gå på beredskap för den.. Men det påverkar ju såklart att man går o tänker på det! Ja precis, jag vill ju undvika den stressen man orsakar sig själv, i så stor mån som möjligt.. 
    Beställde nya tester igår när jag ändå beställde annat från apoteket, det är ju bra att ha hemma oavsett om jag behöver testa mer denna cykeln :) 
    Tack för svar :)