• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • theteacher
    BIM-lista Maj 

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher

Kör en copy/paste och fyll i med era BIM-datum :) 
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-16 13:52:10 följande:

BIM-lista Maj 

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher

Kör en copy/paste och fyll i med era BIM-datum :) 

Kul och sjukt att vara med på en BIM-lista. Stort :)
  • Lilly2015

Jag har använt äl-tester nästan varje månad sen jag började använda NC i december 2015. Tycker att det fungerar bra! Jag använder Testlagrets och de har stämt bra överens med mina äl-symptom. Däremot tycker jag NC sätter ut ägglossning någon dag senare eftersom de går på temphöjningen. Därför har jag nu 3(!!!) appar för att tracka ägglossning nu. Känner mig lite galen hehehe...

Utöver det äter jag vitaminer för kvinnor med hög dos folsyra i :)

• Sararebecca

Jag kör också med folsyra, men inget annat i nuläget. Jag känner som theteacher, att jag är lite skeptisk till vissa preparat, framförallt naturmäkemedel. Så ja tänker köra med enbart folsyra till en början och hoppas på att de räcker så :).

Ska köra med ägglossningsstickor denna månaden just för att veta att jag har någon ägglossning och i april blir det nog komplettering med sånt digitalt med smiley :)

• Lilly2015
    Sararebecca skrev 2018-03-16 21:26:10 följande:

Jag kör också med folsyra, men inget annat i nuläget. Jag känner som theteacher, att jag är lite skeptisk till vissa preparat, framförallt naturmäkemedel. Så ja tänker köra med enbart folsyra till en början och hoppas på att de räcker så :).

Ska köra med ägglossningsstickor denna månaden just för att veta att jag har någon ägglossning och i april blir det nog komplettering med sånt digitalt med smiley :)

Håller med er! Måste ju utgå från att det kommer gå bra och att vi kan få en bebis utan naturläkemedel och annat. Tar det lång tid kanske jag läser på och börjar fundera då mig lutealfas är ganska kort. Men just nu utgår jag från att det kommer gå bra!
  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-03-16 19:07:37 följande:

Jag har använt äl-tester nästan varje månad sen jag började använda NC i december 2015. Tycker att det fungerar bra! Jag använder Testlagrets och de har stämt bra överens med mina äl-symptom. Däremot tycker jag NC sätter ut ägglossning någon dag senare eftersom de går på temphöjningen. Därför har jag nu 3(!!!) appar för att tracka ägglossning nu. Känner mig lite galen hehehe...

Utöver det äter jag vitaminer för kvinnor med hög dos folsyra i :)

Hmm, jaa men jag har också lite det problemet att ibland sätter NC ut ägglossning både före och efter testen... Kanske ska ladda ner nån mer app och kombinera med.Har du nå tips på bra appar? Finns ju en djungel, men vill verkligen ha en bra och tydlig. :)
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-17 21:47:16 följande:

Hmm, jaa men jag har också lite det problemet att ibland sätter NC ut ägglossning både före och efter testen... Kanske ska ladda ner nån mer app och kombinera med.Har du nå tips på bra appar? Finns ju en djungel, men vill verkligen ha en bra och tydlig. :)

NC sätter nästan alltid ut min ägglossning fyra dagar efter positivt äl-test vilket stör mig lite. Men det är ju för att min temp inte går upp direkt. Jag vet att det kan ta 48 timmar till äl efter positivt test, men fyra dagar?! Jag kompletterar därför med Flo och en jättegammal app som heter P-tracker. Flo är snyggt och bra och har massor med symptom man kan lägga in. Natural cycles borde titta lite på Flo :)
  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-03-18 07:39:50 följande:
    NC sätter nästan alltid ut min ägglossning fyra dagar efter positivt äl-test vilket stör mig lite. Men det är ju för att min temp inte går upp direkt. Jag vet att det kan ta 48 timmar till äl efter positivt test, men fyra dagar?! Jag kompletterar därför med Flo och en jättegammal app som heter P-tracker. Flo är snyggt och bra och har massor med symptom man kan lägga in. Natural cycles borde titta lite på Flo :)
    Jaa, jag förstår precis vad du menar.. Väldigt skumt.. Sen undrar jag om det kan variera mellan hur lång tid det tar för ägget att släppa efter postivt ÄL. Förstår att det är olika från person till person men tänker om det även varierar för en själv? Kan jag vissa måndader ha 1-2 dagar efter och vissa 3-4? 

Jag ska prova ladda ned de apparna och kolla läget :D
Svar på tråden Bim Maj 2018