• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-19 00:15:04 följande:

Jaa, jag förstår precis vad du menar.. Väldigt skumt.. Sen undrar jag om det kan variera mellan hur lång tid det tar för ägget att släppa efter postivt ÄL. Förstår att det är olika från person till person men tänker om det även varierar för en själv? Kan jag vissa måndader ha 1-2 dagar efter och vissa 3-4? 

Jag ska prova ladda ned de apparna och kolla läget :D

Det kan säkert variera från cykel till cykel, som allt annat hehe. Jag tänker att om jag har tre appar som visar tre olika datum är ju chansen större att vi prickar in äl :)
  • FrökenUtter

Nu har jag skapat ett konto för att hänga på!

Känner inte heller för naturläkemedel, folsyratillskott får räcka för min del. Kör också NC men har inte testat äl-stickor i kombo med den appen ännu. Kanske vore en bra idé under april för att se hur det hänger ihop om det skiljer sig så mycket som för er mellan app och test!

Oavsett så ska detta bli väldigt spännande ????

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

24 Maj FrökenUtter

• Lilly2015
    FrökenUtter skrev 2018-03-29 06:59:33 följande:

Nu har jag skapat ett konto för att hänga på!

Känner inte heller för naturläkemedel, folsyratillskott får räcka för min del. Kör också NC men har inte testat äl-stickor i kombo med den appen ännu. Kanske vore en bra idé under april för att se hur det hänger ihop om det skiljer sig så mycket som för er mellan app och test!

Oavsett så ska detta bli väldigt spännande ????

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

10 Maj ansano91

24 Maj FrökenUtter

Kul och välkommen! Testa äl-stickor, jag tycker att det är ett bra komplement.
  • MR8692

Hänger också på! Vi börjar också försöka i April efter att jag drog min spiral nu i mars. Så pirrigt, nervöst och spännande att äntligen kunna säga att bebisverkstaden är igång :) Har alltid haft väldigt bra koll när jag har min ÄL så vi testar att bara köra på till en början utan stickor,lite ?händer det så händer det?. Tar också extra folsyra som många av er andra! Kul att följas åt. Har inte så många vänner omkring mig som planerar barn just nu så då är ju detta ypperligt.

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• Issari

Hej!

Kul med ny Bimtråd för maj! Har väntat på att någon skulle starta (annars hade jag nog gjort det själv). :)

Jag och min sambo började försöka förra året. Första månaden blev det tidigt missfall och andra månaden tog det inte. Därefter har vi inte försökt. Men nu är det snart dags igen!

BIM-lista Maj

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• theteacher

Kul att så många nya kommer med! Det börjar ju närma sig april med stormsteg och äntligen vår tur att få börja mysa på riktigt med våra respektive! :) Det börjar verkligen slå mig att det är nära nu... blir lite nervös.. haha. (det är första försöket för oss).

Min äl blev framflyttad 3 dagar enligt NC den här månaden så då blev även aprils äl framflyttad vilket ledde till nytt datum för BIM.. Så jag slänger in en uppdaterad version. 

BIM-lista Maj 

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• Lilly2015

Min äl blev också framflyttad så här kommer en uppdaterad BIM-lista!

BIM-lista maj

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• lullis94

Jag hänger också gärna med. Jag och min sambo försöker med barn nummer två. Tog ut min p-stav i januari 2017 och har sedan dess haft enormt oregelbunden mens. Nu senaste två cyklen har varit på ca 35 dagar och före det var det 17 veckor mellan mensen så jag har börjat få hopp om att kroppen börjar komma igång igen. Med vår son tog det ca 13 månader innan vi lyckades så vi får se hur lång tid det tar denna gång.

BIM-lista maj

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

22 Maj lullis94

24 Maj FrökenUtter

• Greta88

Då är det även tid för mig och min sambo att börja försöka :)

Det blir vårt första barn och försök.

Fyller år på min BIM 17 maj så hade varit underbart med ett plus.

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

17 Maj Greta88

22 Maj MR8692

22 Maj lullis94

24 Maj FrökenUtter

Svar på tråden Bim Maj 2018