• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Systeryster33

Hej tjejer :) vilket härligt gäng ni verkar vara redan! Hoppar gärna in hör med! Inväntar mensen nu :( nästa bim blir ca 8-9 maj!

Det enda jag tröstar mig med är att det då blir en bebis på nya året (2019) och inte en decemberbebis! Varför blir man så fokuserad på allt som har med graviditet att göra trots att detta bara blir försök nr 3?!

För övrigt är jag 31 år och det är andra barnet vi försöker med <3

• theteacher
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 18:09:50 följande:

Hej tjejer :) vilket härligt gäng ni verkar vara redan! Hoppar gärna in hör med! Inväntar mensen nu :( nästa bim blir ca 8-9 maj!

Det enda jag tröstar mig med är att det då blir en bebis på nya året (2019) och inte en decemberbebis! Varför blir man så fokuserad på allt som har med graviditet att göra trots att detta bara blir försök nr 3?!

För övrigt är jag 31 år och det är andra barnet vi försöker med <3

Välkomen hit och tråkigt att höra att det inte gick för er de andra försöken.. Försöker föreställa mig känslan.. Men snart ska du se att det är din tur, inom 1 år sägs det ju att det i normala fall brukar ta så du borde ha oddsen på din sida nu :) Jag ska hålla extra tummar för dig! :)
  • Systeryster33
    theteacher skrev 2018-04-02 19:34:37 följande:

Välkomen hit och tråkigt att höra att det inte gick för er de andra försöken.. Försöker föreställa mig känslan.. Men snart ska du se att det är din tur, inom 1 år sägs det ju att det i normala fall brukar ta så du borde ha oddsen på din sida nu :) Jag ska hålla extra tummar för dig! :)

Tack, vad gullig du är <3 mysigt med sånna här grupper där man är många i ?samma situation? :) är det första försöket för dig? Första barnet?
  • theteacher
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 20:39:17 följande:
    Tack, vad gullig du är <3 mysigt med sånna här grupper där man är många i ?samma situation? :) är det första försöket för dig? Första barnet?
    Jaa men verkligen. Jag skulle nog inte klara mig utan sådana här grupper... haha. Min sambo är väldigt stöttande och vill också väldigt gärna ha barn men han skulle nog tycka jag var helt crazy om han förstod hur besatt man blir av sånt här. Haha! 
    Ja, första barnet och första försöket så verkligen SUPERSPÄNNANDE!
  • lullis94
    theteacher skrev 2018-04-02 20:44:46 följande:

Jaa men verkligen. Jag skulle nog inte klara mig utan sådana här grupper... haha. Min sambo är väldigt stöttande och vill också väldigt gärna ha barn men han skulle nog tycka jag var helt crazy om han förstod hur besatt man blir av sånt här. Haha! 

Ja, första barnet och första försöket så verkligen SUPERSPÄNNANDE!

Det är så kul att läsa om alla som planerar sitt första barn. Hur spännande och förväntansfull ni är. Minns själv när jag försökte bli gravid med med min son va pirrigt och spännande det, för att inte tala om graviditetstestet som var positivt. Så overkligt!

Nu försöker vi med ett syskon och är inte alls samma känsla, mer att det ska bli mysigt med bebis igen och inte en 2 åring som aldrig kan vara stilla ;)
  • MR8692
    FrökenUtter skrev 2018-04-02 17:50:20 följande:

Vi är inte riktigt sist ut, men det är rätt många runt oss som har barn. Har väl i alla fall en handfull vänner utan. Däremot har ingen i släkten startat ännu! Lite skönt för er att inte vara först för allt umgänge är ju barnanpassat redan!?

Det är självklart en fördel att de flesta i kompisgänget redan har barn, som du säger är de flesta aktiviteter och högtider numera barnanpassade. Förhoppningsvis har vi en liten till nästa påsk :) Jag och sambon är också först ut av våra syskon att få bebis, om det nu tar sig. Både mina föräldrar och svärföräldrar längtar efter barnbarn. Förhoppningsvis kan man överraska dem med den nyheten snart :D
  • lullis94
    MR8692 skrev 2018-04-03 12:32:52 följande:

Det är självklart en fördel att de flesta i kompisgänget redan har barn, som du säger är de flesta aktiviteter och högtider numera barnanpassade. Förhoppningsvis har vi en liten till nästa påsk :) Jag och sambon är också först ut av våra syskon att få bebis, om det nu tar sig. Både mina föräldrar och svärföräldrar längtar efter barnbarn. Förhoppningsvis kan man överraska dem med den nyheten snart :D

Vi trodde vi var först av våra syskon, men när vi berättade för dem så visade det sig att de skulle ha barn samma månad men före oss. De slutade med att det skiljer 17 dagar mellan dem. Får se om vi prickar in samtidigt nu med nästa också ;)
  • MR8692

[quote=78603668][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-03 12:57:44 följande:[/quote-nick]Vi trodde vi var först av våra syskon, men när vi berättade för dem så visade det sig att de skulle ha barn samma månad men före oss. De slutade med att det skiljer 17 dagar mellan dem. Får se om vi prickar in samtidigt nu med nästa också ;)[/

Haha ja man ska aldrig säga aldrig! Hade varit roligt med kusiner i samma ålder. Och roligt att ha någon att följas åt med under graviditeten :) önskar så att någon i min närhet var på g också. Får hoppas man träffar andra trevliga par i föräldragruppen den dagen det blir aktuellt!

• Systeryster33
    lullis94 skrev 2018-04-02 22:23:28 följande:

Det är så kul att läsa om alla som planerar sitt första barn. Hur spännande och förväntansfull ni är. Minns själv när jag försökte bli gravid med med min son va pirrigt och spännande det, för att inte tala om graviditetstestet som var positivt. Så overkligt!

Nu försöker vi med ett syskon och är inte alls samma känsla, mer att det ska bli mysigt med bebis igen och inte en 2 åring som aldrig kan vara stilla ;)

Tycker du inte? :) jag tycker det är minst lika spännande den här gången! Men har längtat och velat så länge nu och sambon har tvekat fram tills nyligen kring om han vill ha fler, så detta är ren lycka för mig att få försöka <3
  • lullis94
    Systeryster33 skrev 2018-04-03 22:25:46 följande:

Tycker du inte? :) jag tycker det är minst lika spännande den här gången! Men har längtat och velat så länge nu och sambon har tvekat fram tills nyligen kring om han vill ha fler, så detta är ren lycka för mig att få försöka <3

Jag tycker inte det är lika pirrigt, jag vet lite vad det innebär denna gång till skillnad från förra gången. Jag längtar som bara den efter ett plus för att få ett barn till men det verkar trögt :( förra gången viste jag inte hur det skulle bli mottaget av släkt och vänner eller hur det skulle vara att bli föräldrar så det var lite olagligt spännande ;)
Svar på tråden Bim Maj 2018