• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Nelliki
    julia1994 skrev 2018-05-16 10:33:02 följande:
    Stort grattis!! Det är otroligt mycket tankar som startar i huvudet när man plussat. Jag fick plus förra veckan och har fortfarande inte riktigt fattat än tror jag, och oroar mig alldeles för mycket. Håller tummarna att allt går bra! :)
    Började precis få lite som mensvärk och direkt börjar oron över att det ska bli missfall eller att testet var fel eller nått. En ju knäpp..
  • julia1994
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:53:38 följande:

Började precis få lite som mensvärk och direkt börjar oron över att det ska bli missfall eller att testet var fel eller nått. En ju knäpp..

Jag förstår dig precis. Jag gick hela tiden de första dagarna och väntade på mensen. Har sammanlagt tagit 5 test (haha). Tre första dagen, ett dagen efter för att se om jag drömde eller inte haha och ett igår då jag tycker att symtomen är ganska lindriga för mig och för att jag oroar mig så mycket. Mensvärken känner jag fortfarande från och till men har förstått att det istället ät växtvärk det heter nu, livmodern växer ju till sig för att det ska få plats en liten bebis :) man bli galen haha!
  • bebispåväg95

Hej! Hoppar in här jag också då jag fick reda på att jag är gravid 14/5, är i vecka 5+4 och enligt Preglife har jag bf 11/1.

De enda symptomen jag har just nu är trötthet samt att jag de två senaste nätterna vaknat av ?mensvärk?, vad jag har läst i den här tråden så borde de inte vara farligt?

Ska träffa BM nästa vecka, borde jag kolla upp detta innan?

• Linneisen

Det finns en fb-grupp redan men vi kanske kan skapa en ny? Så det inte blir för många i den.

"Mens"värk är bra att få, det är växtvärk att livmodern växer.

• essii
    Linneisen skrev 2018-05-16 11:43:53 följande:

Det finns en fb-grupp redan men vi kanske kan skapa en ny? Så det inte blir för många i den.

Aha visste inte att det redan fanns en FB-grupp! Vad heter den/vem kontaktar man för att gå med i den? :)

• julia1994
    bebispåväg95 skrev 2018-05-16 11:37:23 följande:

Hej! Hoppar in här jag också då jag fick reda på att jag är gravid 14/5, är i vecka 5+4 och enligt Preglife har jag bf 11/1.

De enda symptomen jag har just nu är trötthet samt att jag de två senaste nätterna vaknat av ?mensvärk?, vad jag har läst i den här tråden så borde de inte vara farligt?

Ska träffa BM nästa vecka, borde jag kolla upp detta innan?

Grattis! Jag har också BG den 11/1 enligt Preglife, och precis som dig känner jag typ bara av tröttheten och mensvärken, eller växtvärk som det heter nu!

Åh BM redan nästa vecka! Jag ska dit den 7/6, så om typ två veckor, men det kanske är olika från stad till stad! :) är det ditt första barn? Hur gammal är du? :) Lycka till med allt!
  • julia1994
    Linneisen skrev 2018-05-16 11:43:53 följande:

Finns det redan en? Jag har inte hittat någon när jag sökt på Facebook! Hade varit roligt att gå med i en! :)
  • julia1994
    julia1994 skrev 2018-05-16 11:56:16 följande:

Grattis! Jag har också BG den 11/1 enligt Preglife, och precis som dig känner jag typ bara av tröttheten och mensvärken, eller växtvärk som det heter nu!

Åh BM redan nästa vecka! Jag ska dit den 7/6, så om typ två veckor, men det kanske är olika från stad till stad! :) är det ditt första barn? Hur gammal är du? :) Lycka till med allt!

BF**
  • bebispåväg95

Vad kul att ha samma dag! Ja det är mitt första barn, såg även att det var ditt, superstort grattis!!

Jag är född 95 och är 23 år, bor i Uppsala, vart kommer du ifrån? :)

• julia1994
    bebispåväg95 skrev 2018-05-16 12:22:49 följande:

Vad kul att ha samma dag! Ja det är mitt första barn, såg även att det var ditt, superstort grattis!!

Jag är född 95 och är 23 år, bor i Uppsala, vart kommer du ifrån? :)

Ja, precis! Mitt första barn med! Så overkligt! :)

Jag är född -94, så jag blir 24 om en månad :) från Norrköping. :)
Svar på tråden BF jan2019