• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 20:17:55 följande:

Det där med matlust känner jag igen! Är typ aldrig hungrig! Jag känner bara att kroppen behöver mat! Och sova vill jag göra typ jämt med haha, som sagt speciellt på kvällen! Ganska lika symtom med andra ord, förutom att jag inte känner något illamående alls! :D

Ja låter som vi har rätt lika ;) Haha jag vill verkligen också sova jämt, gick och la mig vid 21 igår :) men skönt att du slipper illamåendet, är nog det som är värst.
  • längtan18
    Nelliki skrev 2018-05-16 21:15:40 följande:

Jag hittar inte hur man skriver till iksnigel som du angav. Hur gör jag?

Kan man inte skriva namn när man vill skicka meddelande? Jag hittade henne i antingen den här eller andra bf Jan 2019 gruppen och när jah tryckte på namnet kom jag till meddelande :)
  • längtan18
    Fleicia skrev 2018-05-16 23:50:54 följande:

Jag vill också va med i gruppen ????

Skriv din mail som är kopplad till fb till iksnigel så lägger hon till :)
  • Bom90
    Milian03 skrev 2018-04-27 20:39:21 följande:

Ser att det finns 2 st bf januari-trådar.

Skriver väl i båda ;)

Plussade idag och har bf 5/1-19 :D

Har mkt molvärk. Hur mår ni?

Jag har BF 6/1-19 ????
  • Mariabergstr0m

Hej hej, då är jag 6+1 idag, woho... o undrar om det är någon grupp eller nåt så där på fb eller om det bara är här i forumet ni håller till??

Maria heter jag, 27 år från Norge.. bor i Södermanland med mina två barn o sambo :)

• Jejje93

Hur mår allihopa? Jag är i vecka 8 nu och mår illa igen..... har inte mått illa dom senaste 5 dagarna.
    MF-ångesten är helt borta konstigt nog

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-18 18:18:46 följande:

Hur mår allihopa? Jag är i vecka 8 nu och mår illa igen..... har inte mått illa dom senaste 5 dagarna.

MF-ångesten är helt borta konstigt nog

Jag går in i V.7 imorgon, och mår typ som jag har gjort hela tiden - helt okej! :) växtvärk i livmodern, ömmande bröst - speciellt på natten, bubblig mage på morgonen (kanske istället för illamåendet jag inte sett till?) och nu har jag haft ont i ryggen i två dagar, lite över ländryggen (foglossning???)! Dock är jag fortfarande orolig och nervös över missfall, speciellt MA :(:(
  • FGK

Hejhej!

Plussade idag så jag hoppar in här. Fick mf den 1/4 och vi försökte direkt och lyckades :D Nu hoppas vi bara på att den lilla stannar denna gången! <3

• julia1994
    FGK skrev 2018-05-18 21:53:46 följande:

Hejhej!

Plussade idag så jag hoppar in här. Fick mf den 1/4 och vi försökte direkt och lyckades :D Nu hoppas vi bara på att den lilla stannar denna gången! <3

Grattis! Vad roligt för er! Håller tummarna att allt går vägen! :)
  • Fialotta8
    Missma01 skrev 2018-05-15 08:58:49 följande:

Hur har ni gjort med vitaminer för gravida, har ni börjat äta eller när rekommenderar de att man gör det? Jag minns inte när jag började med det förra graviditeten :P Har ätit folsyra i ca 1 ½ månad nu. Sen när brukar man skriva in sig hos barnmorskan, tror vi gjorde det runt v 8 sist, kan det stämma?

Glömde skriva att jag har BF 25/1 :)

Jag tar universitetsexamen om ca 1 månad och har sedan i april ett jobb som väntar, dock börjar jag det inte först i augusti då det är en lärartjänst. Känner mig lite halv dum och som att jag "sviker" jobbet och ställer till det när jag nu innan jag ens börjat jobba är gravid. Ska träffa alla kollegor och rektorn i juni så måste berätta då för om jag väntar tills jag börjar jobba i höst så är jag då i v18, vilket känns lite väl sent. Hur ser det ut för er andra, har ni någon erfarenhet va att precis fått nytt och sedan bli gravid?

Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/
Svar på tråden BF jan2019