Sommarhopp skrev 2018-05-21 13:11:27 följande:
Min är också en Ivf. Andra försöket. Jag har varit lite sugen på att berätta, så man slipper komma med konstiga bortförklaringar på aw och sånt. Men det har inte riktigt dykt upp något bra tillfälle. Och sen berättade min kollega att de skulle ha barn och det visade sig att det var samma beräknade bf som jag skulle haft om jag inte fått missfall förra gången. Då var jag glaf att jag inte sagt något. Så på jobbet tänker jag nog vänta tills efter semestern.
Å vad glad jag blir för er skull! grattis!
Vi har sagt att vi väntar med att berätta tills efter första VUL (vi har också ivf graviditet, har VUL på onsdag), för då känns det lite säkrare (beroende på utfallet såklart). Min bästa kompis vet om att vi är gravida, för hon har följt med hela vägen, (i tre år nu) så hon var den första vi berättade för.
På jobbet har jag en kollega som vet om, för det var en sväng under behandlingen som jag kände att jag behövde lite stöttning. Min chef vet att vi har gjort IVF, men henne väntar jag med att berätta utgången tills det känns säkrare, så det blir väl nångång runt semestern om allt går som det ska nu.