• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • SunnyDay
    Fleicia skrev 2018-05-21 19:31:40 följande:

Känner inte heller mycket, iallafall inte på dagarna... på kvällen kan jag ha molvärk och jäkligt ömma tuttar. Dessutom tycker jag att jag har högre puls, någon annan som känner av just pulsen?? Eller inbillar jag mig haha

Ingenting med puls som jag känt av, haha, men nu kommer jag säkert känna efter!

Har annars bara lite stickningar och molvärk ibland, tycker det kommer och går. Inget annat egentligen, inget illamående eller så men mer kvällstrött än tidigare. Somnar verkligen direkt huvudet kommer på kudden :D
  • Jejje93

Känner inte heller mycket, iallafall inte på dagarna... på kvällen kan jag ha molvärk och jäkligt ömma tuttar. Dessutom tycker jag att jag har högre puls, någon annan som känner av just pulsen?? Eller inbillar jag mig haha

Har samma som dig haha. Samt svårt för vissa maträtter :p kan inte äta riktig mat.
    Min puls ligger ibland på 88 när jag vilar!!!
  • julia1994

Ja, jag har också känt at högre puls, hjärtat slår lite fortare! Blodet strömmar och jobbar mer nu under graviditeten så det beror på det :D i övrigt har jag ganska milda symtom med, det kommer och går! :)
  • Jejje93

Vill grina för har ett paniksug efter piZZA (har levt på frukt och vitt bröd i 1,5 vecka) och kan ej sova för är kissnödig HELA TIDEN.

• Jeex

Det är nog ingen inbillning. Med tanke på ökad blodtillförseln så är det inte så konstigt :) Har också ökad puls, och framförallt nu när jag gick in i v.7
  • MrsJenka

Hejhej!

Har skrivit i den andra bf jan 2019-tråden om att jag har startat en fb-grupp för oss som vill försöka hålla oss hurtigt positiva till vår graviditet och inte tänka på mf/ma och sånt som kan kännas oroande/stressande. Den är hemlig och heter "Positiva bf januari 2019".

Om det finns fler som vill gå med så är det bara att skicka pm till mig med er mejladress. Det är väldigt bra om ni dubbelkollar så att ni kan ta emot invites från "alla" och inte bara vänner innan ni pm:ar.

• xrayoflight
    MrsJenka skrev 2018-05-22 05:47:55 följande:

Hejhej!

Har skrivit i den andra bf jan 2019-tråden om att jag har startat en fb-grupp för oss som vill försöka hålla oss hurtigt positiva till vår graviditet och inte tänka på mf/ma och sånt som kan kännas oroande/stressande. Den är hemlig och heter "Positiva bf januari 2019".

Om det finns fler som vill gå med så är det bara att skicka pm till mig med er mejladress. Det är väldigt bra om ni dubbelkollar så att ni kan ta emot invites från "alla" och inte bara vänner innan ni pm:ar.

Gärna! Pm:ar min mailadreds
  • FGK
    MrsJenka skrev 2018-05-22 05:47:55 följande:

Hejhej!

Hur gör man för att kunna ta emot invites från icke vänner?
  • Jejje93

Jag var på VUL imorse.... tydligen inte i vecka 8+6 som jag trodde utan 6+0. Har pcos så kan va svårt att veta när jag blev gravid då jag har oregelbunden mens och ägglossning. Men allt stämmer enligt clearbluetesten iallafall.
    Man såg en liten knöp på bild och något som tickade på. Nu kan dom ju aldrig lova till 100% men allt såg bra ut med gulsäck eller va de heter och till största sannolikhet var det barnets hjärta och inte något av mina kärl <3 känns lite mer påriktigt nu allting.

• GackenGh91

Hej tjejer! Har skapat en Facebook grupp bf januari 2019 gå gärna med så följs vi åt????

Svar på tråden BF jan2019