• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • an8oben
    Mah0n3n skrev 2018-05-31 17:53:26 följande:

Jajamen de är första :) så nervöst och spännande

Förstår det! ????????
  • an8oben

[quote=78757440][quote-nick]an8oben skrev 2018-05-31 18:15:14 följande:[/quote-nick]Förstår det!

• Babylove88

Men halloj där alla.

Ett tag sen jag läste och va inne, ville uppdatera lite , bf Dec 18 enligt sista UL. Allt såg fint ut, ingen hög risk för kromosom avvikelser.

Är enligt UL, V14 (13+4) idag .

Mår relativt bra.

• amandahyytiainen

Hallå där, hoppas det är bra med alla!

Var ett tag sen jag uppdaterade, är nu i vecka 11 och har mitt inskrivningssamtal hos mvc imorgon.

Är det någon här inne som vet om bm redan kan lyssna på hjärtljuden med en sån där ?trätratt?? Eller är det fortfarande för tidigt? :)

• Jejje93
    amandahyytiainen skrev 2018-06-17 17:43:55 följande:

Hallå där, hoppas det är bra med alla!

Var ett tag sen jag uppdaterade, är nu i vecka 11 och har mitt inskrivningssamtal hos mvc imorgon.

Är det någon här inne som vet om bm redan kan lyssna på hjärtljuden med en sån där ?trätratt?? Eller är det fortfarande för tidigt? :)

Tror dom KAN. MEN dom vill helst inte för det är svårt att höra och hitta. Så det kan skapa oro. :)
  • maawliiin

Hej och hallå!

Gick in i vecka 11 idag, smidigt att skifta vecka på måndag ???? hade inskrivning redan i vecka 8, har sen dess mått så kasst, illamående, huvudvärk, trötthet. Många karensdagar denna månad. Någon som känner igen sig? Vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Väntar för övrigt på att få hem en remiss för kub-testet är ju dags nu, bm sa även att de bör komma med två veckors framförhållning, så de får ju skynda på lite nu. Någon annan som förbereder sig inför kub eller som har genomfört det?

• Frax
    maawliiin skrev 2018-06-18 14:30:53 följande:

Hej och hallå!

Gick in i vecka 11 idag, smidigt att skifta vecka på måndag ???? hade inskrivning redan i vecka 8, har sen dess mått så kasst, illamående, huvudvärk, trötthet. Många karensdagar denna månad. Någon som känner igen sig? Vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Väntar för övrigt på att få hem en remiss för kub-testet är ju dags nu, bm sa även att de bör komma med två veckors framförhållning, så de får ju skynda på lite nu. Någon annan som förbereder sig inför kub eller som har genomfört det?

Jag har mitt imorgon, är i v13. Är så nervös och så orolig för att den här sagan ska få ett olyckligt slut. Vill bara det ska va över och bra så jag kan andas igen...
  • FrökenFlower
    maawliiin skrev 2018-06-18 14:30:53 följande:

Hej och hallå!

På torsdag är det vår tur. Sjukt nervös och förvöntar mig dåligt redultat på grund av min ålder vilket kommer leda till värre prover.......det är jag mest bervös för... Men ser fram emot ul.
  • LittleSunshine84
    xrayoflight skrev 2018-05-30 16:25:01 följande:

Är i precis samma sits som dig, LittleSunshine. Hoppas det går bättre för oss nästa gång :)

och kämpa på ni andra, det finns ett fint pris i andra änden av denna tiden <3

Hade helt missat ditt svar! Tack för att du skrev ngt! Hur mår du? Min första riktiga mens sen missfallet var i nio dgr och det verkar som att äl var typ sista dagen på mensen enligt äl-testerna. Min mens brukar max vara fem dgr. Hade väldigt ont också. Antar att kroppen rensade ut? Vi hoppar över den här mensen, eller njae vi missade den här fertila perioden uppenbarligen efter äl var när jag hade mens.

Har du barn sen tidigare?
Svar på tråden BF jan2019