BIM juni 2018
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Men såååå på himla fantastiskt! Vad glad jag blir för er skull!
Lilla fröet lever och hjärtat tickar som det ska trots allt!! Kan ni fatta det?? Jag kan inte förstår! Mirakel känns det som! Är så överväldigad just nu o finner inga ord. Tackar gud för allt!! Stort tack för ditt stöd <3
Vad spännande! Jag har en känsla av att även jag kommer få en februaribebis, för tror jag väljer snitt trots allt just för att jag är rädd att mitt snitt med sonen ska gå upp i en vaginal förlossning... får ju välja men inte bestämt mig men lutar åt snitt. Varför äter man progestron? Haha lite segtänkt... men inte så insatt i såntdär :) Vad sa dem om värken du känner? Var det bara extrem växtvärk tro?
Grattis!!!!
Men herregud!!! Får rysningar över hela kroppen och alldeles tårögd! Så underbart! Så otroligt glad för din och lilla pyrets skull! :D Grattis! Blev extra hoppfull med det egna i lilla magen nu så tack själv :) en liten blödning känns plötsligt inte lika katastrofal!
Är ni med i Bf februari 2019 tråden? Ser er inte där! Vilken februari tråd är ni på? :)
Ååh va ni är gulliga allihopa!! Så glad att jag hittat hit <3
Hon har dock inte undersökt blödningen..blrjar blöda mkt nu o förskt rött blod men ska försöka vara positiv! Vi ska ses igen om 2 veckor o då ska hon titta mer.
Har du haft blödningar? Nej man ska inte oroa sig, utan försöka få besked. Hon var tydlig med att oro o stress är ens fiender när man är gravid! Hoppas att du mår bra <3
Ååh februaribebis är mysigt!! Ja det kanske är smartare med snitt, hör med barnmorskan om riskerna i fall att du ändå vill föda vaginalt. Det finns tid att tänka :)
Progestron är en hormon som kroppen själv producerar när men vissa kvinnor producerar mindre, vilket ökar risken för missfall o minskar chanserna för att bli gravid, därför ska jag ta dem nu. Så här står det på nätet: Progesteron produceras för att hjälpa livmoderslemhinnan att tjockna som förberedelse för implantation av ett befruktat ägg. Nivåerna under graviditeten spelar en avgörande roll för tillväxt och utveckling av fostret.
Men vi har inte kollat om jag faktiskt producerar för lite eller normalt. Men gyn sa att jag ska ta dem i ett par veckor iaf, till nästa träff. Fick dock ingen förklaring till blödningarna, hon undersökte inte det sa hon... trist o man blir orolig så klart. Blöder mkt nu, färskt rött blod men försöker vara positiv då jag precis har sett hjärtat. Angående värkarna sa att att det kan vara graviditetshormoner :/
Ja det är ju en bit kvar :) vill gärna föda vaginalt men min rädsla för att snttet ska spricka är större än den viljan så, o jag vet ju att risken finns :) precis som det finns risker för det mesta med en förlossning men men.
Ja men så dum jag är, haha. Skyller på min mammahjärna... är ganska segtänkt o efter när man springer efter en 3 åring hela tiden haha. Men okej :) vad "bra" att du ska få äta dem då iaf, om det nu kan hjälpa dig :) såååå glad att du fick se ett litet hjärta idag! Och blödningen kan ju ha ökat i med du gjorde vul idag, alltså att staven varit därinne o bökat :) försök o stressa ner, ta en fotmassage av din man och andas lite nu efter denna spända dag du haft <3
Vd konstigt att snittet ska spricka. Är det livmodern då? För huden på magen spricker ju inte.