• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Frallanz
    JoWiAn skrev 2018-07-03 21:52:50 följande:

Vd konstigt att snittet ska spricka. Är det livmodern då? För huden på magen spricker ju inte.

När jag skrev "SKA" spricka så menar jag ju givetvis att det KAN spricka :)
  • SL185
    FrökenUtter skrev 2018-07-03 17:46:48 följande:

Jag hade en liten igår bara. Blev lite fundersam och lite orolig trots att jag vet att det med allra största sannolikhet är okej. Hade nog inte varit så lugn om jag inte hade haft massa extraerfarenheter härifrån att luta mig emot!

Kan man utreda var blödningen kommer ifrån? Utesluter man typ blödning från slidvägg/polyper eller kan man faktiskt se om det kommer ?inifrån? livmodern? Så himla bra oavsett att du fått en tid för återbesök, då kan man känna sig väl omhändertagen! Bra mot oro och stress!

Nej små blödningar är inget att oroa sig för :)

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen :( vilket helvete :(
  • SL185
    Frallanz skrev 2018-07-03 20:53:45 följande:

Ja det är ju en bit kvar :) vill gärna föda vaginalt men min rädsla för att snttet ska spricka är större än den viljan så, o jag vet ju att risken finns :) precis som det finns risker för det mesta med en förlossning men men.

Ja men så dum jag är, haha. Skyller på min mammahjärna... är ganska segtänkt o efter när man springer efter en 3 åring hela tiden haha. Men okej :) vad "bra" att du ska få äta dem då iaf, om det nu kan hjälpa dig :) såååå glad att du fick se ett litet hjärta idag! Och blödningen kan ju ha ökat i med du gjorde vul idag, alltså att staven varit därinne o bökat :) försök o stressa ner, ta en fotmassage av din man och andas lite nu efter denna spända dag du haft <3

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen :( vilket jävla helvete :(
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-04 15:04:41 följande:

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen :( vilket jävla helvete :(

Men vad säger du?! Ååh nej så tungt :(

Fan vad orättvist livet är ibland. Finner inte ord <3

Ska du tillbaka till gyn nåt? STYRKEKRAMAR!
  • SL185
    Frallanz skrev 2018-07-04 15:22:29 följande:

Men vad säger du?! Ååh nej så tungt :(

Fan vad orättvist livet är ibland. Finner inte ord <3

Ska du tillbaka till gyn nåt? STYRKEKRAMAR!

Jag har tid hos gyn på fredag..vet inte om jag ska gå eller avboka. Vill bara gräva ner mig nåstans just nu :( :( det känns för jävligt, vet inte vad jag gjort så att jag förtjänar detta :(
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-07-04 15:03:44 följande:

Nej små blödningar är inget att oroa sig för :)

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen :( vilket helvete :(

Nej!! Är så ledsen för din skull! Kom ihåg att du inte har gjort något för att förtjäna detta. Det är bara orättvist och hemskt.

Otroligt egentligen att missfall är så vanligt. Kan nog föreställa mig först nu när jag själv är gravid hur fruktansvärt det är. Hoppas att du orkar ta dig tillbaka från det en gång till <3
  • SL185
    FrökenUtter skrev 2018-07-04 16:24:50 följande:

Nej!! Är så ledsen för din skull! Kom ihåg att du inte har gjort något för att förtjäna detta. Det är bara orättvist och hemskt.

Otroligt egentligen att missfall är så vanligt. Kan nog föreställa mig först nu när jag själv är gravid hur fruktansvärt det är. Hoppas att du orkar ta dig tillbaka från det en gång till <3

Usch önskar ingen detta :( så hemskt :( man tror ju inte att det ska hända en..o absolut inte flera gånger. Tack för ditt stöd <3 hoppas att din graviditet går vägen utan komplikationer <3
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-04 15:40:53 följande:

Jag har tid hos gyn på fredag..vet inte om jag ska gå eller avboka. Vill bara gräva ner mig nåstans just nu :( :( det känns för jävligt, vet inte vad jag gjort så att jag förtjänar detta :(

Jag tycker du ska gå dit iallafall <3

Förstår givetvis att detta är oerhört jobbigt och olyckligt :( glöm bara inte att du INTE är ensam i detta, stöd finns att få här från oss som vet vad du går igenom, det är ingen lätt grej och det tar mer än vad man tror många gånger. Ena dagen är bättre än den andra osv. Du får vara ledsen, arg, besviken. Ut med allt, så du kan resa dig igen och försöka igen. STYRKEKRAM!
  • Sunnanäng
    SL185 skrev 2018-07-04 15:04:41 följande:

Åh nej! Känner med dig! Har läst och följt lite i bakgrunden och förstås hoppats på det bästa. Låt dig sörja nu - en dag är du redo att se framåt igen och det kommer blir bra!

Jag vet inte om du brukar lyssna på poddar men jag måste tipsa om en som verkligen ger hopp, och det är podden Vattnet går och avsnittet med Frida Fahrman. Det heter Aldrig ge upp. Lyssna på det!!! Hon har gått igenom flera missfall och berättar om det på ett så ärligt och nära sätt, och ändå med så mycket humor och värme. Ett underbart avsnitt trots alla tårar! Tips till alla som gått igenom missfall oavsett om man har ngn att prata med eller inte - och nej, man förtjänar aldrig ett missfall. Bästa lycka till <3
  • SL185
    Frallanz skrev 2018-07-04 20:04:25 följande:

Jag tycker du ska gå dit iallafall <3

Förstår givetvis att detta är oerhört jobbigt och olyckligt :( glöm bara inte att du INTE är ensam i detta, stöd finns att få här från oss som vet vad du går igenom, det är ingen lätt grej och det tar mer än vad man tror många gånger. Ena dagen är bättre än den andra osv. Du får vara ledsen, arg, besviken. Ut med allt, så du kan resa dig igen och försöka igen. STYRKEKRAM!

Tack, du är bäst! Har gråtit hela natten, kan inte ens uttala ordet missfall utan att gråta..men det går över o det får ta sin tid. Min semester börjar nu..hade tänkt at det kom så lägligt så att den sista farliga månaden (3 månaden) är precis över när jag går tillbaka till jobbet.. men nu känns livet meningslöst. Känns dock mindre ensamt tack vare er <3

man får vara tacksam för det man har och det man inte har.. kramar!
Svar på tråden BIM juni 2018