BIM juni 2018
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Hej tjejer!
Blir lite konfunderad.. testade med äl stickorna och fick utslag dag 13.. nu testade jag på dag 24 dvs bim-3 för mig och det ser ut såhär.. kollade iof 15 min efter men står att man inte ska avläsa efter 30 min.. vad är detta?
Hur skulle ni tolka detta?
Är på cd 16 och testade med babyplans imorse och fick ungefär detta, senare på em testade med testlagrets ägglossningstest och fick inte alls lika starkt. Testade med babyplans ikväll igen(bilden ovan). Haft lite molvärk men inte alls som när jag har ägglossning. Tror ni den är på g? Ska jag lita på testlagret eller babyplan?
Johannastroberg
Aah ok första gången jag testat med dessa o tänkte att dt ska väl vara blankt när dt e Meg men då vet jag!! :)
Hej!
Hoppar in här. Har varit medlem i dom andra trådarna tidigare men blev frånvarande för ca 2 månader sen då jag blev sjuk och lite deprimerad.
Jag är en tjej på 28 år och har två barn sedan tidigare med min man som är 36 år.
Vi har haft svårt att bli gravida med vårt 3:e barn. Jag har blivit uträdd pga att jag haft problem med min mens det senaste året. Jag har pcos och misstänker att jag har endmeteios. Jag har precis påbörjat en behandling på 10 dagar som ska göra att min mens sen blir mer regelbunden. Primolut nor heter tabletterna. Någon mer som haft den behandlingen? Jag hoppas verkligen den hjälper å att jag får en mer jämt mens cykel å ägglossning.
Min man har dessutom gjort ett sperma prov nyligen. I brevet stod det att "prover blev nästan godkänt men hade lätt avdrag av spärmier" när vi läste på 1177 så fungerar lite mindre än hälften men vi kunde tydligen försöka att bli gravida ändå. Detta beror troligtvis på en operation han fick göra för några år sedan å han har dessutom en cysta på sädersledaren men vi vet inte hur mycket den påverkar.
Det ser ganska mörkt ut för oss. Vi försöker tänkta att vi har fått två friska fantastiskt barn och att det finns dom som faktiskt aldrig lyckas att få barn. Men vi är väldigt ledsna å besvikna för att det går så trögt för oss.
Vi är på ca 6:e försöket (som vi tror att jag kan ha haft ägglossning på)
Hoppet är det sista som lämnar en så vi hoppas på att vi hinner få en 2019 bebis.
Håller tummarna för er! Vi försöker också med syskon, till vår snart 3-åring. Förhoppningen är att hon ska få bli storasyster innan hon fyller 4 år nästa sommar, men vi får se hur det går. Har inte haft så lätt med missfall etc innan hon kom så vi stannar nog vid två, skulle inte orka hela processen ännu en gång (är redan ledsen...) hoppas vi båda får till syskon 2019! <3
Hej! Hoppar också in här från Maj tråden :)
Juni blir andra försöket och jag har BIM den 27/6. Äl borde vara runt den 13/5. Det roliga med denna månaden är att jag och sambon är på utlandssemester på äl veckan så vi har all tid i världen för att ?jobba på en bebis? haha!
Håller tummarna för oss alla att vi får mars bebisar nästa år ;)
Hej tjejer :)
Vet inte alls när jag BIM då jag inte fått min mens efter att jag slutat med ppiller som gjorde att jag inte haft mens på 1år.
Fick dock den 15/5 RIKTIGT ont i nedre delen av magen och ryggen, kunde varken sitta ner, stå upp eller gå så ont gjorde det. Dessutom mådde jag illa redan några dagar innan dess och hade lite rosa flytningar både den 15:e och 16/5. Smärtan höll i sig 1-2 timmar "bara" och sen dess har jag endast haft lätt mensvärk varje dag.
Kan det varit första ÄL efter pillerstoppet som jag kände? Och isåfall när släppte ägget? Då det gör ont eller kanske någon efter? Räknar jag från den 15/5 är jag på ÄL+15 nu.... har inte testat ännu, senaste testet jag tog var den 16/5.
LYCKA TILL ALLA
Hej tjejer :)
Vet inte alls när jag BIM då jag inte fått min mens efter att jag slutat med ppiller som gjorde att jag inte haft mens på 1år.
Fick dock den 15/5 RIKTIGT ont i nedre delen av magen och ryggen, kunde varken sitta ner, stå upp eller gå så ont gjorde det. Dessutom mådde jag illa redan några dagar innan dess och hade lite rosa flytningar både den 15:e och 16/5. Smärtan höll i sig 1-2 timmar "bara" och sen dess har jag endast haft lätt mensvärk varje dag.
Kan det varit första ÄL efter pillerstoppet som jag kände? Och isåfall när släppte ägget? Då det gör ont eller kanske någon efter? Räknar jag från den 15/5 är jag på ÄL+15 nu.... har inte testat ännu, senaste testet jag tog var den 16/5.
LYCKA TILL ALLA
Oj, det är svårt att svara på! Första gången jag slutade (efter flera års användning) så flöt allt på, utan symptom osv (då var inte planen att bli gravid). Började igen med p-piller och när jag skulle sluta efter några månader för att faktiskt försöka bli gravid, hade jag alla möjliga symptom och fick ganska allvarlig PMS (vilket jag aldrig har känt av tidigare). Så det KAN vara ÄL, men det kan också "bara" vara pillerstopp. Mitt råd är att köpa tester om du är osäker, eller helt enkelt bara mys på varannan dag :) Du skulle även kunna vara gravid vet du. :)
Lycka till, till dig också! :)
Kunde inte låta bli att ta ett test idag, är på äl +9. Helt klart en antydan till skugga, men sedan om det är ett spökstreck eller om där faktiskt är något är svårt att svara på. Frågan är om jag ska försöka vänta ytterligare dagar innan jag testar igen.. Om jag känner mig själv rätt blir det ett test igen det första imorgonbitti...
Oj, det är svårt att svara på! Första gången jag slutade (efter flera års användning) så flöt allt på, utan symptom osv (då var inte planen att bli gravid). Började igen med p-piller och när jag skulle sluta efter några månader för att faktiskt försöka bli gravid, hade jag alla möjliga symptom och fick ganska allvarlig PMS (vilket jag aldrig har känt av tidigare). Så det KAN vara ÄL, men det kan också "bara" vara pillerstopp. Mitt råd är att köpa tester om du är osäker, eller helt enkelt bara mys på varannan dag :) Du skulle även kunna vara gravid vet du. :)
Lycka till, till dig också! :)
Åh tack för ditt svar!! Jag fick gravidsymptom direkt när jag slutade men sen försvann de igen liksom. Det jag tycker är konstigt och också jobbigt är att jag har mensvärk varje dag nästan, utan att få mens.. Är så orolig att det ska vara nåt fel typ en cysta fast jag har ju ingen aning. Jag tänkte faktiskt börja ÄL-testa men först när jag får mens... vilket aldrig händer haha. Men som sagt så tar jag ett nytt gravtest i helgen och är det negativt så kanske jag ringer till en barnmorska och frågar om det är normalt att man har ont varje dag. :)
Hur lång tid tog det för dig andra gången du slutade med ppiller, alltså att få igång mensen + att bli gravid? :D