• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • MaalinJ
    zion skrev 2018-05-31 11:24:30 följande:

Ja hopp det blir ingen ägglossning denna cykel så går över till juli tråden istället :(

Så tråkigt. Är det något som krånglar för dig?
  • Iväntanpåtrean

Hoppar in här också då det inte blev något plus i maj.

Andra försöket på tredje barnet.

Borde ha äl runt den 12e och bim 26 juni så lång väntan tills dess...

• zion
    MaalinJ skrev 2018-05-31 11:57:46 följande:

Så tråkigt. Är det något som krånglar för dig?

Har pco så får pergotime för att få ägglossning och denna cykeln blev det ingen ägglossning alls så nu är det bara hålla tummarna för att det blir ägg nästa cykel istället
  • soffipropp1987

Hej hej!

Hoppar in här, första försöket fär barn nr 2. Har sjukt svårt att avgöra när jag har äl då jag var beräknad en vecka senare än jag trodde förra gången jag var gravid. Men hoppas pricka rätt denna gången. Enligt p Tracker hade jag äl i måndags men jag kände av lite igår och ömma bröst idag. Får vänta och se helg enkelt ????

• EmmalinneaS

Idag mår jag illa utan att veta riktigt varför, så jag kollade lite bakåt i Flo och såg att jag mådde illa vid förra ÄL. Så nu undrar jag om det är flera som också brukar må mer eller mindre illa vid ÄL? För man mår ju bättre om man vet att man inte är ensam i sina symtom.

Hoppas på att det är ÄL som är på ingång. Det skulle innebära att denna cykel är runt 30-32 dagar, som de var innan alla år med p-piller :) Det skulle vara så skönt att få tillbaka med gamla regelbundenhet jag hade som yngre.

Hur mår ni andra?

• MaalinJ
    zion skrev 2018-05-31 12:46:16 följande:

Har pco så får pergotime för att få ägglossning och denna cykeln blev det ingen ägglossning alls så nu är det bara hålla tummarna för att det blir ägg nästa cykel istället

Okej. Jag har också pcos. Går en behandling nu på 10 dagar för att försöka få igång en regelbunden cykel igen.
  • penelope81
    EmmalinneaS skrev 2018-05-31 13:18:57 följande:

Idag mår jag illa utan att veta riktigt varför, så jag kollade lite bakåt i Flo och såg att jag mådde illa vid förra ÄL. Så nu undrar jag om det är flera som också brukar må mer eller mindre illa vid ÄL? För man mår ju bättre om man vet att man inte är ensam i sina symtom.

Hoppas på att det är ÄL som är på ingång. Det skulle innebära att denna cykel är runt 30-32 dagar, som de var innan alla år med p-piller :) Det skulle vara så skönt att få tillbaka med gamla regelbundenhet jag hade som yngre.

Hur mår ni andra?

Sedan jag tog ut min spiral så har jag märkt att jag mått illa runt ÄL, något jag aldrig gjort förut. Första gången var det helt sjukt hur illa jag mådde, inte ens tabletter hjälpte, men senaste gången hade det lugnat ner sig betydligt även om det fortfarande var kvar. 

Det är verkligen skönt att höra att man inte är själv om det, även om det inte innebär att man mår mindre illa Glad
  • Sommar15
    MaalinJ skrev 2018-05-31 08:57:53 följande:

Det gör ni rätt i. Jag håller tummarna för er! Har du lång cykel? Eller är den på 28 dagar? :)

Har förut haft oregelbunden men rätt lång, kring 35 dagar, men sedan jag tog ut hormonspiral är den 28-29 dagar, hittills i alla fall, så det är skönt! Du?
  • anny1

ÄL + 6 (kanske) och dagarna går så segt mot dagen man kan testa för att se om det tatt sig denna gång..! :)

• elenoresara
    anny1 skrev 2018-05-31 15:41:55 följande:

ÄL + 6 (kanske) och dagarna går så segt mot dagen man kan testa för att se om det tatt sig denna gång..! :)

Känner igen det där :) jag funderade på att testa några dagar innan men kommer nog inte testa förrän bim eller några dagar efter :) Och det är 1 v kvar :( seg väntan!
Svar på tråden BIM juni 2018