BIM juni 2018
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Åh tack för ditt svar!! Jag fick gravidsymptom direkt när jag slutade men sen försvann de igen liksom. Det jag tycker är konstigt och också jobbigt är att jag har mensvärk varje dag nästan, utan att få mens.. Är så orolig att det ska vara nåt fel typ en cysta fast jag har ju ingen aning. Jag tänkte faktiskt börja ÄL-testa men först när jag får mens... vilket aldrig händer haha. Men som sagt så tar jag ett nytt gravtest i helgen och är det negativt så kanske jag ringer till en barnmorska och frågar om det är normalt att man har ont varje dag. :)
Hur lång tid tog det för dig andra gången du slutade med ppiller, alltså att få igång mensen + att bli gravid? :D
Slutade i september/oktober om jag inte minns fel, blev gravid på andra försöket i december/januari (det var 1 eller 2 månader som vi bara lät kroppen komma igång utan att ens försöka). Min mens kom regelbundet som den brukade när jag tog p-piller. Så inget konstigt. Men har ju hört om de som inte får sin mens på några månader, det funkar nog olika. :)
Jag hade alla gravidsymtom första försöket, men det var inga alls då jag faktiskt var gravid. Hade dock träningsvärk i magen några dagar innan BIM och när mensen sen skulle komma hade jag mensvärk utan blod, men då visste jag redan att jag var gravid. Det enda tecknet på att jag var gravid var väl att jag kände ett slags lugn när jag skulle testa, typ som att "jaja, det är bara att försöka nästa månad igen, inget att stressa med". Alltså inte påtvingat lugn, utan det var som att min kropp redan visste och inte ville att jag skulle stressa. Låter sjukt kanske, men så var det. :) Leta inte efter symtom/icke-symtom för det är verkligen ingen facit! Tycker det låter smart att testa och ringa om du känner dig orolig för att något är fel. Dock tror jag inte så är fallet. :)
Fy vad jobbigt för er. Jag har också haft 2 missfall tidigare. Rädslan finns ju att det kommer att ta väldigt lång tid för oss att bli gravida och sen kanske det inte stannar kvar ändå. Hur ska man orka börja om då? Men vi får ta en sak i taget, först måste vi ju bli gravida någon gång :) hur länge har ni försökt?
Exakt, ska det ta lång tid att få till ska man väl ändå få turen att det går hela vägen! Vi har bara försökt några månader så inte så länge än så länge... hoppas det är vår tur nu!
Nu är jag superförvirrad! Förra månaden så testade jag cb early dom visade ett blurrigt, svagt blå streck som dock inte syntes när jag bröt testet. Jag var inte gravid. Nu har jag bim på onsdag & fick nyss ett svagt streck, svagare än förra gången men det fanns definitivt där. Det fanns också där när jag bröt testet. Antar att det inte är ett spökstreck om man även ser det när man brutit testet? Så nervös jag är nu!!!! Vill bara att dagarna ska gå så jag kan ta ett digitalt. Tänk om det är min tur nu?!
Nu är jag superförvirrad! Förra månaden så testade jag cb early dom visade ett blurrigt, svagt blå streck som dock inte syntes när jag bröt testet. Jag var inte gravid. Nu har jag bim på onsdag & fick nyss ett svagt streck, svagare än förra gången men det fanns definitivt där. Det fanns också där när jag bröt testet. Antar att det inte är ett spökstreck om man även ser det när man brutit testet? Så nervös jag är nu!!!! Vill bara att dagarna ska gå så jag kan ta ett digitalt. Tänk om det är min tur nu?!
Hoppas verkligen att det är vår tur nu. Vi har dock bestämt att inte hålla på med ägglossningstester nu under sommaren. Vi har lagt mycket pengar på äl tester så nu tänkte vi bara köra på lite som vi känner å om jag känner av ägglossning. Det har tagit mycket på mig psykiskt att hålla på å pricka in äl hela tiden så i sommar vill jag bara släppa det lite och "leva" igen. Men jag hoppas ju givetvis att vi skulle plussa. Med mina två barn blev jag oplanerat gravid med första och gravid på första försöket med andra.. Så det här suger rent ut sagt. Trodde jag iaf skulle vara halvvägs gången nu.. :(
Jag har tyvärr också fått spökstreck med cb early, det syntes rätt tydligt och hade säkert synts om jag brutit upp testet. Men det kan ju också vara ett ?äkta? streck! Håller tummarna! :)
Hjälp mig att tolka och håll tummarna för mig!!
Vita krämiga flytningar, TUNGA bröst, små blixtrar (ilningar) i tjejmagen och nedåt till och från samt värk i ländryggen. Har grinat två dagar i rad helt hysteriskt utan någon anledning och tycker att prickarna på vårtgårdarna är mycket tydligare än vanligt. Bim 6-8 Juni. VAD TROR NI? :D
Hej
Hoppar in här då tanten kom på besök idag. 5 månader har vi försökt, men har änsålänge varit negativt. Har tyvärr en lång cykel på 38 dagar. Men hoppas att det inte ska påverka.
BIM i juli, men hoppas det tar sig under juni!
Lycka till alla :)