• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • mammatill2boys
    Periksson90 skrev 2018-07-18 20:59:30 följande:

Jag har använt mig av de testen. Det kommer upp svaga streck för att man nästan alltid har en låg nivå av LH i urinen. Svaga streck kan man ha ganska länge innan det sker en stegring (beroende på hur långt innan ÄL du börjar testar), man kan se att strecket blir starkare närmare ägglossning.

Okej, tack så mycket för svar:) Mensen tog troligtvis slut idag så testade mest för att prova och se hur det såg ut när det va negativt. Men nu ska jag testa varannan dag och hoppas på att det blir starkare i nästa vecka:)
  • Thorax
    mammatill2boys skrev 2018-07-18 21:14:56 följande:

Okej, tack så mycket för svar:) Mensen tog troligtvis slut idag så testade mest för att prova och se hur det såg ut när det va negativt. Men nu ska jag testa varannan dag och hoppas på att det blir starkare i nästa vecka:)

Äl test måste du testa varje dag på eftermiddagen.

En stegring syns bara under en enda dag så tar du varannan är det 50% chans att du missar din stegring och får ett otillförlitligt resultat
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Esofe
    Thorax skrev 2018-07-18 20:06:22 följande:

Äl kommer 24-48h efter att det visat positivt på testen :)

Yes, tror nämligen jag har den idag. Haft känningar i magen och ömma bröstvårtor idag. Ska fortsätta ta ÄL test tills de är tillbaka på helt svaga streck så jag kan göra jämförelse.
  • mammatill2boys
    Thorax skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

En stegring syns bara under en enda dag så tar du varannan är det 50% chans att du missar din stegring och får ett otillförlitligt resultat

Jaha jag trodde det syntets starkare och starkare för varje dag.. men då sk jag absolut testa varje dag:)
  • lindabinda

Lägger in mig själv här. Har bim 31/7 eller 1/8 så jag hakar gärna på denna tråd samtidigt som jag kör julitråden. (Gäller att gardera sig :P)

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman

3/8 - LLW 

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys 

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

19/8 Thorax

• Issari
    lindabinda skrev 2018-07-19 00:09:06 följande:

Lägger in mig själv här. Har bim 31/7 eller 1/8 så jag hakar gärna på denna tråd samtidigt som jag kör julitråden. (Gäller att gardera sig :P)

Jag är i samma läge! BIM antingen den 31/7 eller 1/8. Temp-apparna säger olika på ÄL. Den ena att det var i måndags och den andra i tisdags. Men vi har myst på varje dag mellan fre-ons så det ska nog vara inprickat.

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, timal89, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman

3/8 - LLW 

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 

7/8 - sariiparii ksrg8887

9/8 - månflicka, Jennib

13/8 mammatill2boys 

12/8 - niiskueiti

17/8 Roran1

19/8 Thorax
  • JenniB
    Esofe skrev 2018-07-18 15:28:43 följande:
    Jag börjar runt 15,sen när det ökar så gör jag ett vid 11:30 och ett på kvällen runt 17:00
    Ah okej du kör med vanliga stickor va? :)
    Sobika skrev 2018-07-18 17:51:15 följande:
    Testar också med deras digitala och det står att man ska ta dom på morgonen när man vaknat så kör på det :)
    Ja det läste jag med men sen blir man ju så nojjig bara för att man läst i andra trådar att man inte ska testa på just morgonen osv. Jag fortsätter testa på morgonen och så får jag se vad som händer :D

• mammatill2boys
    Thorax skrev 2018-07-18 21:39:08 följande:

Mensen fortsätter tydligen... kom inget i går eftermiddag/kväll men nu på förmiddagen kommer det när jag går på toa, inget mer. Blir så trött!
  • Esofe

När skedde min ÄL tro? De med orange streck var strecken lika starka på (innan de blev intorkade såklart) och det med rosa streck är när jag började bli öm i bröstvårtorna och ha känningar i magen samt uppblåst.

Denna månad hade jag inte någon typisk ÄL flytning utan har gått efter strecken på testen. Nu har strecken börjat bli svagare och svagare igen.

Får väl övertala fästmannen till lite mys idag också, sen får han ledigt några dagar när flyttkaoset börjar hahaha!

• mammatill2boys
    Esofe skrev 2018-07-19 11:43:50 följande:

När skedde min ÄL tro? De med orange streck var strecken lika starka på (innan de blev intorkade såklart) och det med rosa streck är när jag började bli öm i bröstvårtorna och ha känningar i magen samt uppblåst.

Denna månad hade jag inte någon typisk ÄL flytning utan har gått efter strecken på testen. Nu har strecken börjat bli svagare och svagare igen.

Får väl övertala fästmannen till lite mys idag också, sen får han ledigt några dagar när flyttkaoset börjar hahaha!

Typ 18.e kanske? Det är ju 1-2 dygn efter strecket är lika starkt son kontrollstrecket eller starkare. Så är det i alla fall med mina stickor från Graviditetskollen.
Svar på tråden BIM Augusti <3