BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Mina Familjelivs-vänner,
hade ett positivt äl-test i söndags eftermiddag. vi hade sex fredag-måndag.
Men idag efter jag varit hos gyn o lämnat cellprov och annat så känner jag mig helt slut. vi känner båda att vi i te orkar idag/kväll.
Vi vill heller inte att det ska bli någon press.. "att nu ska vi ha sex bara för att vi ska".
vilket vi båda kände igår kväll.. :$
Men då är frågan.. vad har vi för chanser att ändå prickat in denna månaden?
kan gynbesöket och "stöket" påverka våra chanser att bli gravida?
Tack för att ni finns o man kan få lämna sina tankar o funderingar.. <3
Mina Familjelivs-vänner,
hade ett positivt äl-test i söndags eftermiddag. vi hade sex fredag-måndag.
Men idag efter jag varit hos gyn o lämnat cellprov och annat så känner jag mig helt slut. vi känner båda att vi i te orkar idag/kväll.
Vi vill heller inte att det ska bli någon press.. "att nu ska vi ha sex bara för att vi ska".
vilket vi båda kände igår kväll.. :$
Men då är frågan.. vad har vi för chanser att ändå prickat in denna månaden?
kan gynbesöket och "stöket" påverka våra chanser att bli gravida?
Tack för att ni finns o man kan få lämna sina tankar o funderingar.. <3
Kan bara dela med mig av hur vi blev gravida. Hade ingen aning om när äl var men på ett ungefär med hjälp av appen Flo. Den sa tisdag 17/7, vi hade sex 12,13 och 14:e sen åkte vi på semester den 15-18:e. 18e på kvällen och kvällen efter det hade vi sex igen. Vi missade alltså äl dagen och dagarna innan.
Det jag vill ha sagt med detta är att de andra månaderna har vi kört på alla dagar runt äl. Känns sol att det kanske kan ha blivit för mkt då. Dessutom hade jag verkligen lagt alla förhoppningar åt sidan denna gången då vi inte kört på som innan. Less is more verkar det som i vårt fall :)
Okej.. med det menar du att vi kanske ska försöka gå till sex idag i alla fall?
eller tror du vi kan ha chanserna med oss ändå?
Man ska ju inte tvinga fram sånt, kör imorgon istället :) Chanserna vet man ju inget om egentligen eftersom det typ är ett mirakel att ett befruktat ägg ska fästa i livmodern.
Nu har jag provat olika graviditetstest men undrar vilka ni tycker är bäst? RFSU stickorna har gett mig spök flera gånger så jag köper inte dom igen, och nu har jag fått hem babyplans stickor! Jag tog ett test igår men bara för jag ville ha ett negativt test att jämnföra med om jag skulle ana ett till streck vid BIM. Den var verkligen helt blank och slät medans RFSU brukar man kunna se vart strecket ska vara om det är positivt och på så sätt inbillar man sig!
Är bara på ÄL+7 och alla symtom är borta, har fruktansvärt ont i magen vid ÄL+5 i en hel dag så nu håller jag alla tummar och tår att det tar sig denna månaden på 8:e försöket :)
Halloj!!
Stort grattis till alla plussare!!! Verkar onekligen som att det blir babyboom innan sommar 2019!!! Kul :) själv har jag tagit två toknegativa test (ej morgonurin). Bim-4 idag så jag är verkligen inte förvånad hehe men hoppas verkligen att det tagit sig. Förra veckan äl+3 (onsdag) fick jag rosarött på pappret när jag torkade mig och det håller fortfarande i sig. Behöver inte använda skydd eftersom det inte är så mkt. Nu är det brunt när det väl kommer för det kommer fortfarande men inte hela tiden..
tänkte ta ett test med morgonurin men hur funkar det om jsg måste upp och kissa mitt i natten? Har behövt göra det ett par nätter nu! Man måste väl vänta i x antal timmar för att det ska vara tillräckligt koncentrerat????? Eller? Har för mig att urinet blir ?likvärdigt? morgonurin om man väntar 5h, stämmer det?
Sorry för rörigt inlägg :))