• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Lola90

Hej,

Grattis till er alla som har plusat! :):)

Hur många månader försökte ni, samt gjorde ni ?något? annorlunda den här gången? Vill så gärna lyckas. Har bim i september! Kom gärna med tips :):)

• louisejohansson
    Lola90 skrev 2018-08-20 14:42:56 följande:

Hej,

Hur många månader försökte ni, samt gjorde ni ?något? annorlunda den här gången? Vill så gärna lyckas. Har bim i september! Kom gärna med tips :):)

Testade första gången i april, blev gravid men fick MF i maj. I juni strulade mensen och blev gravid månaden efter :D v.7 med andra barnet nu. Gjorde inget annorlunda!
  • 1312

Hjälp.. nu har jag fått synliga blodådror på brösten... kan det vara så att jag faktiskt vågar hoppas denna gången?.. eller inbillar jag mig bara som vanligt?

• Jagerika

Ni som använt babyplans gravtest, brukar dom ge spökstreck eller kan man lita på dom?

• Cajsa278
    Jagerika skrev 2018-08-20 16:14:35 följande:

Ni som använt babyplans gravtest, brukar dom ge spökstreck eller kan man lita på dom?

Jag har testa tre gånger med babyplans - två gånger blankat negativt, tredje gången idag positivt.
  • Jagerika
    Cajsa278 skrev 2018-08-20 16:22:31 följande:

Jag har testa tre gånger med babyplans - två gånger blankat negativt, tredje gången idag positivt.

Tack för svar! Jag har bara testat idag som var supernegativt! Men RFSU gravtest fick jag många svaga streck på som alltid var fel och jag vill inte bli sådär glad för att sedan få mensen igen! Vill ha raka svar direkt :) på torsdag ska jag testa igen :D
  • JosHed
    Lola90 skrev 2018-08-20 14:42:56 följande:

Hej,

Vi började förra månaden (men lite för sent) och denna månad tog det sig :D vi låg varje dag från mensen var slut till några dagar efter ägglossning :D vi läste i en bok om att bli gravid att spermierna som ligger i pungen länge kan bli ?trötta? och det är bra att hålla igång det för då är det nya färska spermier hela tiden :D
  • 1312

Åh... ska man våga testa redan nu?

Vet ju inte riktigt när bim är men den borde vara antingen idag eller inom 3-4 dagar. Så typ äl+10 till äl+14 är jag på idag..

Kanske inte smart att ta ett test nu på kvällstid när jag kanske inte ens passerat bim? Behöver snart kissa så isåfall får det ske snart. Haha.

Vad tycker ni?

• Timal89
    1312 skrev 2018-08-20 18:12:20 följande:

Åh... ska man våga testa redan nu?

Vet ju inte riktigt när bim är men den borde vara antingen idag eller inom 3-4 dagar. Så typ äl+10 till äl+14 är jag på idag..

Kanske inte smart att ta ett test nu på kvällstid när jag kanske inte ens passerat bim? Behöver snart kissa så isåfall får det ske snart. Haha.

Vad tycker ni?

Våga testa! Om du inte kissat på ett par timmar så tycker jag du ska våga testa!!! :)

Ps: bara jag Som är sjukt less på scrolla på fl varje gång för att se vart man ska börja läsa? Varför finns det ingen familjeliv-app??!
  • Blåstjärna
    louisejohansson skrev 2018-08-19 19:47:39 följande:

Fy, beklagar :( när upptäcktes det? Usch denna ständiga oro :/ hoppas veeerkligen det går vägen för oss!! <3

De upptäcktes i v 12 och fostret var då i v 7. Jag betalade för ett privat ultraljud då vi år 2017 inte fick det i v 12 där jag bor utan först i v 18. De var riktigt tur för bm menade att jag, trots att fostret varit ?död? i närmare 5 veckor, hade väldigt höga hormoner då min kropp inte förstod att det var ett missfall. Hon sa att de kunde ha blivit så att vi fått reda på det först i v 18 på ultraljudet. Så denna gång kommer jag att betala för ett ultraljud i v 8 för att se om ett hjärta slår. Sen går jag på de ?vanliga? ultraljuden.

Ha vi håller tummarna! <3
Svar på tråden BIM Augusti <3