• authentic

IVF sommar/höst 2018

My102 skrev 2018-12-04 11:54:51 följande:

Har du några känningar i livmoder eller så?

Nja inte nämnvärt faktiskt. Du då?
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-04 12:29:20 följande:

Ibland känns det av, som tryck eller stick, inte molvärk dock. Fortfarande svullen. Är lite skraj att det kanske fäste men släppte.. tiden får utvisa! Nervigt

Tog du något nytt test imorse?
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-05 12:13:55 följande:
    Ja det är ett streck där, utan att vrida och böja testet så syns det. Det vita reflekterar så mycket på bilden så det syns så dåligt. Jag trodde garanterat att det skulle vara blankt och att RFSU endast har gett mig spökstreck.

Jag försöker intala mig att det är tidigt samtidigt som jag inte tror ett dugg på det. Har trott så många ggr förrut och snubblat på mållinjen, känns det som.

Gäller att ha is i magen fast jag så gärna vill se ett starkt extra streck! Tänker att det kanske har gått pipsvängen ändå för att isåfall skulle testerna bli starkare :/

Är det inte det ena bekymret så är det de andra
    Förstår din frustration :( men du kanske är en låghormonare, en person som bygger upp långsammare i början. Jag har läst om det i andra trådar, du ska absolut inte ge upp och tänka att det är kört! Jag tror att det är viktigt att tänka positivt. Den här gången har jag haft ett mantra i huvudet där jag försöker intala mig själv att jag är gravid. Läste nämligen en studie att man har fått väldigt bra resultat genom att använda sig av hypnos vid ivf utomlands. Man hypnotiserade alltså kvinnorna att de var gravida och på något sätt så tog kroppen emot embryot bättre.

Idag är det ju exakt 2 veckor sen vi gjorde vårt äggplock så idag är dagen då mensen ska ha kommit. Nu börjar dessa stunder då man studerar lutinuspinnen och kletet in i minsta detalj. Jag gör i alla fall dettaTungan ute
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

Nej vad ledsen jag blir av att läsa detta. Man vet ju hur förkrossande det är varje gång ett försök misslyckas. På något mirikalöst sätt så tar man sig dock samman och fortsätter.

Men egentligen är det inte helt kört ännu, det finns ju ändå hopp kvar inför söndagens test.
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-06 18:14:44 följande:

Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!

Vilket fint resultat :) 11 stycken.

Vad skönt att plocket gick bra. Jag minns vid min första att hon i receptionen frågade mig om jag läst på familjeliv om hur det gick till. Jag svarade ja och då sa hon att jag absolut inte skulle tro på att det var riktigt så smärtsamt som det framställdes som. Det lugnade mig och sen kändes det knappt faktiskt.

Ringer de i morgon från kliniken för att återkoppla om antal befruktade och datum för återförande?
  • authentic
    Wonderfluff skrev 2018-12-06 17:56:56 följande:

Hej allihop! Tänkte bara uppdatera. Drog ju igång ivf denna cykeln men inget hade hänt efter 7 dagars sprutande (CD 9). Så jag slutade m sprutorna. Imorse kom äggvita och jag bokade VUL. Då syntes en 9 mm slemhinna samt en äggblåsa på 12 mm. Så beräknad naturlig ÄL om ca 4-7 dagar, vilket då blir CD 25 ca. Gyn trodde det berodde på en magsjuka jag hade innan mensen, alt missfall förra cykeln. Tänkte det kunde va intressant att veta om ni är med om liknande.

Faktiskt aldrig varit med om detta men är säkert som de tror att en magsjuka eller missfall kan ha orsakat det. Det är ju två tuffa händelser för kroppen att gå igenom.

Startar ni igen sen på nästa mens?
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-07 07:55:30 följande:

Min förhoppning är att de ringer idag och meddelar att allt delat sig hejvilt, annars har vi fått preliminär återföringstid på lördag. :)

Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?

Det är endast jag och min man som vet om vad vi går igenom, trots att jag kört långa protokollet 5 gånger. Fascinerande hur man lyckas hemlighålla alla dessa sprutor och humörsvängningar ändå.

Än så länge så har vi inte tänkt berätta det för någon. Kanske i så fall när vi fått ett barn och vill försöka få ett till. Om man nu någonsin kommer dit och ens får ett.

Vem vet, jag ruvar ju på 2 embryon, dag 11 idag. Båda två kanske satte sig så det blir tvillingar, då är vi nog klara Hahaha.
  • authentic
    nypan78 skrev 2018-12-07 11:12:26 följande:

Dags att testa för dig snart isf? Blastos du ruvar på?

Har just klarat äggplocket. 14 fick dem ut!!! Galet många. Med tanke på att jag är 40 år. Trodde på max 7 so man såg i måndags på kontrollen. Nu hoppas vi på många befruktade...

Jag testade mig redan i måndags, på dag 7, och är gravid. Gjorde nytt test igår och de var starkare så hcg stiger iaf.

Har faktiskt lutinus kvar sen en annan gång när vi fick avbryta så jag fortsätter att ta det som stöd till slemhinnan. Utomlands rekommenderar man ju lutinus till vecka 12 då moderkakan tar över.

14, ja verkligen galet bra siffra!! Exakt samma som oss denna gång:) håller tummarna för bra brefrutning nudå. Ringer de i morgon trots att det är lördag?

L
    mammsen79 skrev 2018-12-07 11:29:55 följande:

På vilken dag fick ni tillbaka 2? Dag 3 eller 5?

Vi satte in på dag 5, 26 november. Detta var vår sjunde insättning och därav 2 embryon tillbaka.
  • authentic
    nypan78 skrev 2018-12-07 14:12:16 följande:
    Så underbary med ett plus! När får ni göra VUL för att se om ett eller 2 hjärtan slår?
    Det vet vi faktiskt inne ännu. Jag tänkte ringa kliniken på måndag och försöka boka, tror dock att det bör vara i början av januari. Hoppas bara allting håller sig fram tills dess nu.
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-08 07:57:31 följande:

Här här testen nu blanka.

Jag tog ett vanligt CB som ska visa plus i torsdags och det kom fram ett blått streck, smalt och tunt men blått. Har testat i tre års tid och har bokstavligen aldrig fått så förrut. Spökstreck vet jag hur dom ser ut men detta var blått!

Igår och idag är CB early helt blankt. Troligtvis kemiskt missfall eller vad det heter... ska bli intressant och se vad Falun säger nu och vad vi kan göra. Jag blir så ledsen.. bröt ihop igår och tänkte att nu får det vara nog, vill ha tillbaka mig själv, min kropp, pengar! .. sambon vet inget, tror jag måste få bryta ihop själv först för att kunna vara ett stöd till honom sen. Hade så gärna velat överraska honom med ett positivt test :(.

Har någon fått intralipid som jag? Hur ofta får ni doserna i såfall? Har även hört att många får ta ovitrelle i flera omgångar,

Någon som vet varför?

Nu blir det att dricka en jäkla massa bubbel och glögg och kanske få upp lusten att ligga igen.. detta tär på en verkligen.

Om jag räknar rätt blir det återföring i slutet av januari.

Beklagar verkligen My102 :( 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018