IVF sommar/höst 2018
Har du några känningar i livmoder eller så?
Har du några känningar i livmoder eller så?
Ibland känns det av, som tryck eller stick, inte molvärk dock. Fortfarande svullen. Är lite skraj att det kanske fäste men släppte.. tiden får utvisa! Nervigt
Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.
Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.
Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!
Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!
Hej allihop! Tänkte bara uppdatera. Drog ju igång ivf denna cykeln men inget hade hänt efter 7 dagars sprutande (CD 9). Så jag slutade m sprutorna. Imorse kom äggvita och jag bokade VUL. Då syntes en 9 mm slemhinna samt en äggblåsa på 12 mm. Så beräknad naturlig ÄL om ca 4-7 dagar, vilket då blir CD 25 ca. Gyn trodde det berodde på en magsjuka jag hade innan mensen, alt missfall förra cykeln. Tänkte det kunde va intressant att veta om ni är med om liknande.
Min förhoppning är att de ringer idag och meddelar att allt delat sig hejvilt, annars har vi fått preliminär återföringstid på lördag. :)
Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?
Dags att testa för dig snart isf? Blastos du ruvar på?
Har just klarat äggplocket. 14 fick dem ut!!! Galet många. Med tanke på att jag är 40 år. Trodde på max 7 so man såg i måndags på kontrollen. Nu hoppas vi på många befruktade...
På vilken dag fick ni tillbaka 2? Dag 3 eller 5?
Här här testen nu blanka.
Jag tog ett vanligt CB som ska visa plus i torsdags och det kom fram ett blått streck, smalt och tunt men blått. Har testat i tre års tid och har bokstavligen aldrig fått så förrut. Spökstreck vet jag hur dom ser ut men detta var blått!
Igår och idag är CB early helt blankt. Troligtvis kemiskt missfall eller vad det heter... ska bli intressant och se vad Falun säger nu och vad vi kan göra. Jag blir så ledsen.. bröt ihop igår och tänkte att nu får det vara nog, vill ha tillbaka mig själv, min kropp, pengar! .. sambon vet inget, tror jag måste få bryta ihop själv först för att kunna vara ett stöd till honom sen. Hade så gärna velat överraska honom med ett positivt test :(.
Har någon fått intralipid som jag? Hur ofta får ni doserna i såfall? Har även hört att många får ta ovitrelle i flera omgångar,
Någon som vet varför?
Nu blir det att dricka en jäkla massa bubbel och glögg och kanske få upp lusten att ligga igen.. detta tär på en verkligen.
Om jag räknar rätt blir det återföring i slutet av januari.