• authentic

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-10-15 22:13:57 följande:

Okej, då är det inte aktuellt i mitt fall.

Hoppas att kliniken kan ge er bra svar imorgon och berätta vad det kan bero på samt hur ni går vidare. Hoppas att det inte påverkar behandlingen så att ni behöver vänta!

Nu känns allting bra igen. Enligt kliniken är det ingen fara alls och skulle mensen komma på riktigt innan spraystart så är det bara att jag börjar spraya då. :)
    Jooosen skrev 2018-10-16 11:27:35 följande:

Ruvardag 6 med tvådagars. Känner nada. Vet att det är tidigt men man nojar ju sönder o samman ändå ....

Ruvardagarna är såååå jobbiga och de går ju så himla långsamt. Hoppas hoppas <3
  • authentic
    Etta skrev 2018-10-21 20:50:34 följande:

Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!

Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...

Alltid lika nervöst med äggplock även om man gjort det flera gånger tidigare, man vet ju aldrig hur många ägg det kommer att bli. Det är det som jag alltid blir nervös föe iaf. Hoppas att det kommer att gå jättebra för dig!!!

Jag är nu inne på dag 5 med synarela och vill bara att tiden ska gå liiiite fortare, vill snabbspola till testdagen.
  • authentic
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:36:25 följande:

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Det är verkligen tidigt med blödning redan ruvardag 5, beklagar :( 
  • authentic

Nu har jag hålla på med synarela sprayet i en och en halv vecka. Usch alldeles sårig i näsan redan och lite halvt snorig. Samma visa varje gång.
    Blir så himla nojig då jag nyser i princip efter varannan gång jag sprayar, försöker nysa genom munnen istället och ibland tar jag spray en extra gång, just in case.

Känner på min korta stubin att jag iaf är påverkad i humöret av sprayen men inte någon huvudvärk direkt som jag alltid fått tidigare. Vill ha fler symptom så man verkligen vet att man är ordentligt nedreglerad.

• authentic
    Wishful skrev 2018-10-30 18:31:46 följande:

Sen igår är jag ruvare. Fick tillbaka vår lilla blasto från frysen, den hade klarat upptiningen fint och allt såg bra ut. Nu denna jobbiga väntan...

Jättespännande! Lycka till och jag håller alla tummar och tår :)
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-30 21:35:46 följande:

Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!

Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?

Äntligen, vad roligt!! :) Nu hoppas vi innerligt på att det är denna gång som är den rätta.
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:55:04 följande:
    Eller hur! Hur var det nu, har du börjat än?
    Jajamen jag har sprayat med synarela nu i över 2 veckor och har ca en vecka kvar med den. Mitt äggplock är planerat till v.47 då jag ska åka bort på en resa under v.46.
    Det är därför jag sprayar i 3 veckor, annars brukar de vara 2 för mig. 

Vi lär väl ligga ganska lika sen med sprutstart och plock då :)
  • authentic

[quote=79195986][quote-nick]Etta skrev 2018-11-07 09:22:24 följande:[/quote-nick]Jag brukar ha 14 dagar mellan positivt ältest och mens, men då borde det ju kanske vara 12-13 dagar mellan egentlig ägglossning och mens? Ah, svårt räkna! Nu gått 16 dagar sedan mitt äggplock och ingen mens än, men heller inte ett enda gravidsymtom... vet inte om jag fixar att vänta till testdagen på fredag som jag tänkt![/

Ja Gud jag skulle inte ha kunnat hålla mig till fredag :p

Om du känner dig redo så ta ett test ;)

• authentic

Ikväll var min sista dag med synarela, så nu är jag klar med 3 veckor i klimakteriet, såå skönt :) I morgon är det äntligen dags för sprutor, det blir 150 menopur och 225 gonal-f denna gång.

• authentic
    Akira Öken skrev 2018-11-08 00:32:34 följande:

Härligt att gå vidare till nästa steg! Hur har du mått under nedregleringen?

Jag har alltid mått oförskämt bra under alla mina behandlingar, har ju ändå gjort 4 stycken hela försök. Denna gången så fick jag dock rejäl huvudvärk sista veckan och på nätterna har jag sovit superdåligt. Kom aldrig riktigt in i djupsömn och fick vallningar titt som tätt så jag trodde jag skulle brinna upp under täcket ????

Men sånt är lite och vi har ju ett mål så de gör mig inte så mycket. Det är ju alltid så härligt när man får gå vidare till ett nästa steg i behandlingen, skön känsla att det går framåt.

Kommer du fortsätta med spray samtidigt som du tar sprutorna sen?

Har du fått några känningar av sprayen ännu då?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018