IVF sommar/höst 2018
Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det
Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det
Tack för kramen!
Vi siktar på att njuta av julen nu och sedan ta nya tag i februari, evtl. byte av klinik.
Har en fråh till era erfarenheter vid transfer. Gjordes det "blind" i er klinik eller under kontroll av ultraljud? Hur kan läkaren känna att embryot verkligen kommer rätt om detta inte kontrolleras?
Testdag den 28 köpt gravtest idag men sambon vill inte jag tar det ännu, jag har nu två gravtest hemma en med veckor och ett vanligt cleaurblue hihi. Om jag är gravid nu vad ska det stå i veckor på testet tror ni om jag är i v5?
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
Ja verkligen ett Gott Nytt År på er alla i denna underbara tråd :) <3
Vi hoppas att 2019 får vara året då ännu fler av oss når vårt mål, att fler får det efterlängtade plusset och att allt går bra för oss som redan blivit gravida.
Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Otroligt kul att läsa att det funkar för de flesta i slutändan, inte minsta Akrira Öken som startat tråden...så många behandlingar, hopp och förtvivlan och till slut ett PLUS.
Jag har mycket hopp nu att vi trots att jag är 40 år och lite under godkänt gränsen för 3pack ivf även får bli gravid igen. Carl v Linné verkar ha anpassat sig till Stockholmsklinikerna och erbjuder nu också 3pack för kvinnor mellan 39-41 om vissa forutsättningar finns gällande bmi och hormonvärden . Läkaren godkände oss för 3pck trots att jag har 0.8 amh. Men det är inte det enda som räknas, på ul ser man ju att det finns en viss reserv..men: det blir Menopur plus något annat nästa behandling för att kanske locka framxännu fler mogna ägg till nästa ägguttag. Någon som har erfarenhet av blandningen Menopur+Gonal F?
Ha det var intressant, men kul att denna blandning funkade för dig. Varför 3v nedreglering? Sist nedreglerades jag i knappt 2 veckor, det räckte för.min smak. Men visst så länge det ger resultat...dem är ju experter. Hur många försök gjorde du och hur gammal är du om jag får fråga? Lycka till imorgon! Får ni göra extra UL?
Ok! Vad skönt att det var en där :). Förstår din oro!
Fråga: varför tre veckors nedreglering i stället för två som är standard?
Testade med digitalt idag, då mensen inte dykt upp. Stod gravid 1-2 veckor! Så ofattbart att detta händer mig! Kan inte alls ta in det känner jag.
Testade med digitalt idag, då mensen inte dykt upp. Stod gravid 1-2 veckor! Så ofattbart att detta händer mig! Kan inte alls ta in det känner jag.
Så kul att många lyckas. Vi har just skrivit på ett 3pack avtal och startar med spray i mitten på februari igen. Kul att man får teckna 3pack nu även på Linnékliniken, trots att man är lite äldre...