-
Bara en dag kvar till test nu då, spännande :) hoppas innerligt att ni får ett plus.Akira Öken skrev 2018-12-07 19:45:11 följande:Det går bra! Eller? Jag väntar. Ruvardag 7 nu och åtminstone inget blod än. Har köpt ett test och tänkte testa på söndag. :) Hur går det för dig?
-
Jag stormtrivs med mitt illamående och min yrsel så fort jag reser mig upp :) tog ett ClearB idag med veckoindikator som slog om till 2-3 så det kändes väldigt bra.Akira Öken skrev 2018-12-08 11:32:30 följande:Mm, hoppas också det, lite försiktigt. Det skulle vara mitt första plus någonsin i så fall. Hur mår du?
Har redan informerat kliniken och graviditeten och har fått tid för VUL i början av januari. Känns som en evighet dit, jobbig väntan utan att veta om det finns något foster. -
Jag känner mig rätt oinsatt i detta måste jag säga. Men det verkar ju iaf som om Sverige är lite sena med olika tester innan behandling iaf.My102 skrev 2018-12-09 08:11:20 följande:
Jag följer några hashtaggs om IVF på instagram, det är väldigt mycket från USA. Och jag vet att sociala medier inte speglar verkligheten men det är väldigt många som blir gravida och som får två insättningar. Dom tar också HCG prov redan på ruvardag 5 och framåt.
Jag tänker att i USA får ju folk stå för behandlingen själv och jag tvivlar på att långt ifrån alla kan göra 4-6 behandlingar som vi här kan göra här med landstingets hjälp och lägga ut själv utan att bli ruinerad. Är det nån som vet om dom där använder nån ytterligare medicin eller metod för att få det att funka? För väldigt ofta så gör det de! Och skulle det inte funka så är det
Många som måste spara i flera år för en ny behandling. Jag fattat inte hur dom gör. Är Sverige lite lat att inte ge 100% på en gång?
Jag har tänkt på dig hela dagen Akira Öken, hur har gått med testandet?Akira Öken skrev 2018-12-08 16:36:38 följande:Låter underbart! Jag är grymt avundsjuk och glad för din skull! -
Hej, jag har försökt att få tiden att gå och inte varit så mycket här på forumet. Jag är ju gravid och nu gäller det bara att det ska stanna kvar i 9 månader. Vi har VUL bokat först i mitten av januari så det dröjer ju verkligen. Är sååå nervös inför ultraljudet, vill så gärna se ett tickande hjärta( eller två).My102 skrev 2018-12-11 13:13:30 följande:
Hej!
Hur går det för dig? Testdagen har passerat och allt :)
-
Åhh vad kul, grattis! :) vilket resultat, wow.Fröken Rabarber skrev 2018-12-11 17:57:49 följande:
Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)
-
www.conceptfertility.co.uk/2017/05/31/what-happens-after-an-embryo-transfer/mammsen79 skrev 2018-12-11 18:48:10 följande:Ok tack då vet jag, sist tuva jag till dag 10-11 tror jag, var kan man läsa om vad som händer med ägget dag för dag? Vet man vilken dag ägget fäster?
Här kan du läsa om du fått tillbaka en blastocyst. -
scrollade tillbaka och hittade att du hade fått ett 3-dagars och hittade detta till dig på internet.mammsen79 skrev 2018-12-11 18:48:10 följande:Ok tack då vet jag, sist tuva jag till dag 10-11 tror jag, var kan man läsa om vad som händer med ägget dag för dag? Vet man vilken dag ägget fäster?
This is what happens in a 3 day transfer:
1 day post transfer - embryo is growing and developing
2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst
3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining
6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT
Read more: http://www.essentialbaby.com.au/forums/index.php?/topic/927508-timeline-of-what-happens-after-an-embryo-transfer/#ixzz5ZP3HsOSh
Follow us: @essentialbaby on Twitter | EssentialBabyAU on Facebook -
Stort grattis till plussen!!! Åhh så glad man blir :)
-
Stort grattis Fröken Rabarber, vad roligt att det gått vägen :)Fröken Rabarber skrev 2018-12-23 08:52:26 följande:Min första IVF, ruvardag 13, testdag, och jag är gravid!!! Tog två test för att vara 100, men det var ingen tvekan på något av dem. Så nu hoppas vi att det stannar i magen. :D känner stundtals molvärk, blir snabbt trött, var lite illamående igår men inget farligt ännu. Första gången jag någonsin fått ett positivt test. :)
Har du meddelat kliniken de goda nyheterna ännu då?
Jag tycker det är lite härligt med så påtagliga symptom som illamående faktiskt, än så länge iaf haha men man kommer väl bli tokig på det till slut också om det inte går över. -
Snart dags för test då? var det på julafton ni har testdag egentligen? Hoppas på positivt resultat :)mammsen79 skrev 2018-12-22 22:32:31 följande:
Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.