• authentic

IVF sommar/höst 2018

Testade i morse igen och plusset har bleknat till knappt synligt så nu är det bara att ställa in sig på IVF nr 6 och ny insättning. Blir till att ringa kliniken och boka nya tider.

Tänk om mam bara kunde säga vad som gåe fel varje gång.

• authentic
    Hoppomliv skrev 2018-10-05 18:28:32 följande:

Tack, bor i Malmö-krokarna. Har varit i kontakt med Livio i Malmö och är nöjda med besöket där men ska ha möte med Carl von Linné i Uppsala med!

Vi har precis avslutat vårt första privata försök på CVL kliniken. Har även gjort våra landstingsfinansierade där. Ska ni ha möte med dem så är det definitivt Jan Holte jag skulle rekommendera varmt. De är alla väldigt duktiga men han känns som något extra ändå.
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-11 20:25:02 följande:
    Vi har gjort 5 och påbörjar sjätte försöket om några veckor.
    Vi börjar vårt sjätte försök på torsdag nästa vecka. Det blir ca 3 veckors nedreglering pga en resa vi hade bokat sedan innan och plocket är planerat till v.47.

Sjätte försöket känns som det gyllene försöket, nu jäklar!
  • authentic
    LLW skrev 2018-10-12 15:31:08 följande:

Då var första försöket över för oss. De ringde från kliniken förut och berättade att inget av våra 5 ägg blivit befruktat. Känner mig helt tom. Knappt ledsen. Klart det inte blev något. Som om vi någonsin skulle lyckas. Vilket skämt. Eftersom vi inte får börja om direkt på nästa mens, och vi gången efter det är bortresta och gången efter det är mitt i julhelgen då jag tror de har stängt så får vi vänta till slutet av januari innan vi kan försöka igen. Måste försöka koppla bort detta nu under tiden annars kommer jag gå under. Ni som klarar detta gång på gång, ni är så starka. Trodde aldrig jag skulle vilja ge upp men det känns så nu. Kanske orken kommer tillbaka senare.

Beklagar verkligen, vet hur förkrossande det är när de ringer och det inte finns något ägg kvar för återföring. Vi gick igenom det en gång och då räknades inte det försöket utan vi fick ett nytt landstingsfinansierat.

Passa på att vila <3
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-12 19:45:27 följande:
    Åh, vad fint att kunna följas åt! Vi kommer nog att vara ungefär samtidigt i de olika faserna!

Jag känner mig glad och hoppfull, trots alla toppar och dalar längs med vägen. Hur gör ni för att orka med?
    Jag följer dig på din blogg, hittade dit för ett litet tag sen :) jag känner mig också väldigt hoppfull mellan gångerna. Vi har fått för oss att vi är väldigt starka människor på något sätt, jag har inga som helst problem med att nedreglera, ta sprutor eller äggplock. Det är bara att bita ihop och fokusera på målet.
    Vi ser till att ta vara på tiden mellan försöken och lever som vanligt med att resa titt som tätt, gå på romantiska middag och weekends till huvudstaden. Det hjälper verkligen att ha en ekonomi som tillåter oss att göra allt detta och ändå veta att det finns möjligt att köpa ytterligare ett 3-pack om så skulle behövas. 
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-14 19:14:02 följande:
    Vad roligt att höra att du läser bloggen! :)

Vad fint det låter att inte påverkas nämnvärt under nedregleringen! Gissar att du både är stark och mindre känslig för hormoner än många. Låter som att ni har en bra och hållbar strategi i relationen. Att ekonomin tillåter många försök, om ni skulle vilja, måste vara en jättefin känsla!

Nu är det inte så många dagar kvar till ny start för oss båda!
    Känner mig otroligt peppad inför starten :)
    Jag var förbi apoteket tidigare idag och hämtade alla medicinerna. Kvinnan bakom disken önskade oss lycka till, det tyckte jag var fint. Hon skämtade också om att man får köpa ytterligare ett kylskåp med alla dessa mediciner som ska få plats.

Vi har ju manlig faktor som huvuddiagnos men på vägen har det kommit fram att jag har en chokladcysta inne på vänster äggstock, endometrios. Aldrig känt något eller misstänkt att något skulle vara på tok där inne så det är ju bra. Däremot så har jag läst nu lite i helgen och nya rön visar att för öka chanserna kan nedregleras 3-6 månader. Går det inte denna gång heller så ska jag be om att få testa det. Det kommer däremot att bli påfrestande. Den här gången ska det iaf bli 3 istället för 2 veckor med synarela.

Vilken dag börjar du?
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-14 20:21:44 följande:
    Tycker det lät som fin apotekspersonal! Ja, visst är det sjukt mycket läkemedel man ska stoppa i sig, på olika sätt. Ser, precis som du, fram emot att börja igen. Vill börja nu! Men det blir start med nedreglering om cirka 2 veckor. Även vi har manlig faktor och jag har en cysta på ena äggstocken som upptäcktes vid senaste årsskiftet, dock en "vanlig" och de säger att den ser ofarlig ut.

Spännande med de nya rönen! Är det just vid endometrios som man har sett att en längre nedregleringsperiod ökar chansen vid ivf, eller generellt?
    Det gäller tydligen bara vid endometrios. Tror att det ska ge tid till att minska inflammationen som kan bli då man har endometrios.

Nu har jag dock fått panik hä spå kvällen för nu helt plötsligt så fick jag bruna flytningar och mens ska jag ju inte ha förrän nästa vecka och ska ju börja med synarelan på torsdag. Mensen ska ju inte komma nu. Måste ringa kliniken direkt i morgon. Blir stressad av att allting kanske blir förskjutet en hel månad.
  • authentic
    Ontopic skrev 2018-10-15 13:02:38 följande:

Den 23:e oktober får vi komma på informationsmöte sen drar vi i gång vår resa! Huu är så nervös.. Äggplock har redan gett mig mardrömmar! :)

Förstår din känsla men sååå härligt att få ha en tid bokad äntligen:) jag vet att väntan kan vara väldigt lång.

Äggplock är väldigt olika för alla så oroa dig inte allt för mycket.
  • authentic
    Jooosen skrev 2018-10-15 09:28:47 följande:

Av fem (det sjätte är i mig) så har två kunnat frysas. Så jävla skönt !!

Stort grattis vad härligt att ni har fått till frysen!!! En sådan otrolig trygghet att veta att de finns där och väntar för framtiden.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018