• authentic

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-11-25 12:32:38 följande:
    Nej det har du ju i och för sig rätt i! Får hoppas på det bästa! Hoppas att det går bra för dig och att du lyckas denna gång!
    Precis som Akira Öken skriver så vet man inte förrän man tagit testet på testdagen. Det kan mycket väl vara positivt även om du inte känner av en enda symptom. När hade du testdagen nu igen?
  • authentic
    Mangoodream skrev 2018-11-25 20:20:45 följande:

Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?

Hoppomliv skrev 2018-11-25 21:14:09 följande:
    Spännande med två embryon tillbaka! Elonva har jag inte hört talas om innan, vad är det för något? Jag ruvar också, fick tillbaka ett embryo förra torsdagen och har testdag nästa lördag.
    Sådär, då var jag också rövare från och med idag till 2 stycken 5 dagars blastar. Testdag är 9/12. Nu börjar den eviga väntar på domedagen och det dagliga kladdet.
  • authentic
    Wonderfluff skrev 2018-11-26 19:15:52 följande:

Ingen av er som har nåt svar?

Tyvärr inge svar alls på detta, inte läst om det här förut heller. Vad sa läkarna att det kunde bero på? Vad är planen nu, måste ni börja om på nästa mens?
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-11-28 15:33:34 följande:

Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.

Wow!!! Vad roligt att ni fick så många ägg :) vad glad jag blir för din skull. Hoppas på många mogna och sen befruktade nu också. Du måste skriva i morgon och berätta hur många som blev befruktade.

Jag är själv överlycklig idag då jag precis fått veta att vi fick 2 blastisar till frysen. Vi har haft vårt bästa resultat hittills, 14 ägg ut/ 12 mogna/7 befruktade/4 blastisar. 2 till mig och 2 till frysen. Känns som om de måste vara bättre kvalité den här gången än tidigare.

En riktig lyckodag för oss båda, känns som om man förtjänar det när man jobbat i motvind i flera år.
  • authentic
    mammsen79 skrev 2018-11-28 20:34:07 följande:
    Åh vilken härlig känsla. Glad jag blir att läsa. Vilka sprutor tar du?
    Den här stimuleringen så nedreglerade jag först i 3 veckor med synarela och sen körde vi igång med 150 menopur och 225 gonal-f under 13 dagar. 
  • authentic
    My102 skrev 2018-11-29 18:11:14 följande:

Ruvardag 3 här. Den olidliga tiden just nu. Skillnad sedan tidigare så har jag inte börjat fått nån riktig molvärk än. Bra är väl att det är super stressigt på jobbet så jag har inte tid att filosofiera heller.

Önskar ibland att man kunde se in i framtiden!

Jag är också på ruvardag 3 idag med 2 blastisar. Vad fick du tillbaka och när är din testdag? Jag har testdag söndag 9 december.
  • authentic
    My102 skrev 2018-11-29 19:18:27 följande:
    Jag har också testdag den 9 december! Fick en blasto tillbaka, ville ha två men fick en. Vilken klinik går du på och hur gjorde du för att få tillbaka två? Ska du tjuvtesta?
    Vi går i Uppsala på CVL och vi får 2 stycken då vi redan gjort 6 stycken återföringar totalt och ännu inte lyckats gå hela vägen. Kan hända att jag tjuvar nästa vecka på fredag. 
    Vart går ni och ska du tjuvtesta?
  • authentic
    My102 skrev 2018-11-29 20:38:44 följande:

Är det från ett eller flera äggplock? Det här är vår tredje insättning, andra fet. Vi har två kvar i frysen om detta inte går vägen. Har ni någon aning om vad det kan bero på hos er? Jag kanske tjuvtestar på onsdag.

De insättningarna är från 5 äggplock, men efter ett av plocken så blev de iofs ingen insättning, alla 17 ägg dog så den omgången räknades inte.

Hos oss är det manlig faktor, så vi måste göra ICSI. Sen har jag en chokladcysta i en av mina äggstockar också men den stör inte så värst.

Vad är det hos er?

Låter som om ni fått bra resultat vid ert plock :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018