• authentic

IVF sommar/höst 2018

Etta skrev 2018-11-09 17:12:18 följande:
    Ja, tyvärr negativt. :( och igår kom mensen.
    Åh nej vad ledsen jag blir av att läsa det, så himla tråkigt, beklagar :(

Har ni något i frysen?
  • authentic

Jag har alltid ringt in och sagt att jag är sjuk på något annat sätt. Har inte sagt något till min chef. Det är ingen som vet vad vi gör faktiskt.

• authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 22:51:10 följande:
    Jag har inte heller berättat för chef eller kollegor. De enda som vet är ett par väninnor. Känns alltför privat. Kommer bara berätta om det blir nödvändigt, alternativt när vi sitter med vår guldklimp i famnen. :)
    Exakt så tänker vi också :) det här är vår ensak just nu iaf.

Läste att du använt sprayen en vecka nu snart, börjar du känna något, huvudvärk, vallningar?
  • authentic
    nypan78 skrev 2018-11-13 22:09:47 följande:
    Får jag fråga vilken klinik? 
    Det blir Menopur här också. Hur många UL kontrolle brukar det bli under sprutperioden numera? Mår toppen än så länge, minns att jag fick kallsvettningar under sprayperioden sist (för 8-9 år sedan)...men samma läkemedel, Menopur blir det iallafall.
    Jag gör just nu långa protokollet och är inne på sprutdag 6 och har UL kontroll på torsdag. På telefon sist så verkar de som att de bara tänkt sig en koll men jag vet att jag varit på 2 någon av de tidigare gångerna också.
  • authentic

I morgon är det dags för ultraljudskontroll och blodprover, jag är lite nervös och spänd. Hoppas de finns några äggblåsor där inne, känner mig inte direkt svullen om magen än så länge men de kommer förhoppningsvis, för då vet man att de växer.

• authentic
    Akira Öken skrev 2018-11-15 22:29:13 följande:

Hur gick det idag?

Jag var på kliniken igår för att kontrollera att jag var nedreglerad samt om cystan hade försvunnit eller förändrats. Nedregleringen hade funkat, men cystan var tyvärr kvar. Ikväll tog jag första sprutan.

Det gick finfint faktiskt. Bra blodprov och man kunde räkna till 17 äggblåsor som växte på bra, sen är de alltid några som gömmer sig. Min chokladcysta såg ut precis som alltid, 2 cm i storlek, ingen förändring. Det blir till att fortsätta med sprutorna till och med söndag. ÄS sprutan är på måndag och sen är det plock på onsdag nästa vecka, längtar!!

Du har ingen chokladcysta har jag för mig, utan en annan typ av cysta? Hur stor var den? Känns det bra att få ha gått vidare till sprutorna, nästa steg lixom?
  • authentic

Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.

Sjätte gången gillt hoppas vi :)

• authentic
    nypan78 skrev 2018-11-21 12:25:08 följande:

Authentic hoppas ni lyckas nu.

Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....

Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..

Tack :)

Jag har alltid börjat med sprutorna när mensen är över men efter att ha läst detta forum ett tag så har jag lärt mig att det är väldigt olika hur behandlingarna går till.
    Hoppomliv skrev 2018-11-21 15:49:30 följande:
    Så spännande, håller tummarna för er! Usch ja, det har vi varit med om två gånger, fruktansvärt när inget finns kvar dag 2, hoppas att befruktningen ger bra resultat och att det delar sig!
    Oj två gånger till och med, usch. Alltså det är så krossande när det sker. När det hände oss så gick vi från 17 till 0 på vårt sista landstingsfinansierade, så de var tufft. Men vi fick ett helt nytt försök gratis. Känns som om man inte vill ha för många ägg heller för att kvalitén blir sämre.
    Akira Öken skrev 2018-11-21 17:58:59 följande:
    Wow! Vilket fint resultat! Hoppas hoppas hoppas (!) på många befruktade! Hur kändes det och hur mår du nu? Har de sagt ja till återföring av två (om möjligt)?

Själv har jag cirka en vecka kvar till mitt plock.
    Tack! Håller verkligen tummar och tår här hemma, så spänd på utvecklingen och vill bara snabbspola nu när den jobbiga perioden av väntan på olika resultat börjar.

Vi får 2 tillbaka om det finns embryon för det nu när vi gjort så många återföringar. Vi får alltid högsta poäng på våra embryon så därför fick vi de inte vid de landstingsfinansierade men nu går det bra. Vi fick 2 sist också. Av alla 6 återföringar vi gjort så har jag endast fått minus på stickan en gång så det är att behålla de som verkar va de svåra. Blir kemisk graviditet direkt efter eller på testdagen. Nu jäklar ska jag testa Albyl minor tabletter.

En vecka kommer gå fort ska du se :) kanske blir lagom att testa vid julafton för dig sen då, tänk vilken julklapp de kan bli.
  • authentic

Jag gjorde äggplock i onsdags och tänkte på det att jag fortfarande blöder lite, kan inte minnas att jag gjorde det såhär länge efter alla de andra 5 plocken. Är det konstigt? 

Vi har återföring på måndag om nu ngt har överlevt över helgen men i fredags fanns det iaf 7 stycken som än så länge delat sig helt som de skulle.

• authentic
    Hoppomliv skrev 2018-11-24 18:04:11 följande:
    Låter fantastiskt att ha 7 som delat sig bra dag 2! Det låter lite länge att fortfarande blöda, men kan säkert vara olika. Denna gång (mitt fjärde plock) blödde jag ingenting, vilket jag tyckte var konstigt.
    Inga hade dött mellan torsdag och fredag heller så jag håller tummarna.

Ja, visst låter det länge, jag tror jag måste ringa kliniken i morgon och fråga nu när du skriver det också. De har öppet för personer under behandling.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018