IVF sommar/höst 2018
Har ni något i frysen?
Jag har alltid ringt in och sagt att jag är sjuk på något annat sätt. Har inte sagt något till min chef. Det är ingen som vet vad vi gör faktiskt.
I morgon är det dags för ultraljudskontroll och blodprover, jag är lite nervös och spänd. Hoppas de finns några äggblåsor där inne, känner mig inte direkt svullen om magen än så länge men de kommer förhoppningsvis, för då vet man att de växer.
Hur gick det idag?
Jag var på kliniken igår för att kontrollera att jag var nedreglerad samt om cystan hade försvunnit eller förändrats. Nedregleringen hade funkat, men cystan var tyvärr kvar. Ikväll tog jag första sprutan.
Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.
Sjätte gången gillt hoppas vi :)
Authentic hoppas ni lyckas nu.
Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....
Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..
Jag gjorde äggplock i onsdags och tänkte på det att jag fortfarande blöder lite, kan inte minnas att jag gjorde det såhär länge efter alla de andra 5 plocken. Är det konstigt?
Vi har återföring på måndag om nu ngt har överlevt över helgen men i fredags fanns det iaf 7 stycken som än så länge delat sig helt som de skulle.