• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Mantan
    babytjejen skrev 2018-08-08 08:35:54 följande:
    Vi fick missfall i april o innan dess har vi försökt i tre år så börjar ju kännas hopplöst :(
    Usch så fruktansvärt :( Får ni all hjälp ni behöver från vården?
  • Sirest01

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn

4/9 - KSRG8887

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1

21/9 - Ettlitetsyskon

• Mantan
    Sirest01 skrev 2018-08-08 09:07:07 följande:

Hej, hoppar in i denna tråd. Har precis slutat med p-piller och idag kom pillermensen. Det blir vårt första försök. Jag har bim 5/9 om allt kommer igång som det ska. Ska bli så spännande att få börja försöka för en liten! Har längtat länge nu.

Hej, vilka p-piller har du varit på? var det lätt för din kropp att bli "normal" igen? Jag blev skenis i flera veckor innan första mensen, mycket irriterande ;)
  • Sirest01
    Mantan skrev 2018-08-08 09:10:39 följande:

Hej, vilka p-piller har du varit på? var det lätt för din kropp att bli "normal" igen? Jag blev skenis i flera veckor innan första mensen, mycket irriterande ;)

Jag har tagit Cilest. Jag har alltid haft pillermens så än så länge känns det som vanligt, får se hur de blir efter pillermensen är slut. :)
  • Omstart2019

Första dagen med blinkande smiley på CB Advanced, spännande!

Körde den ?enklare? varianten av CB digitala ägglossningstest förra månaden, men förmodligen skedde ÄL tidigare då min cykel blev ovanligt kort (26 dagar jmfrt med 30-31 dagar). Så nu hoppas vi lyckas bättre med att pricka in ÄL denna månad.

• babytjejen
    Mantan skrev 2018-08-08 09:08:01 följande:

Usch så fruktansvärt :( Får ni all hjälp ni behöver från vården?

Har inte riktigt vikten för hjälp...Fick dock blodprov innan vi plussade o hade en spolning inbokad med blev gravid så avbokade det. Vet inte riktigt vad som händer nu...har gått ner i vikt men måste ner mer för att få hjälp..men tror inte vi kan få så mkt hjälp då jag har ett barn sedan innan o lyckades bli gravid iår...
  • Periksson90
    Omstart2019 skrev 2018-08-08 09:48:41 följande:

Första dagen med blinkande smiley på CB Advanced, spännande!

Körde den ?enklare? varianten av CB digitala ägglossningstest förra månaden, men förmodligen skedde ÄL tidigare då min cykel blev ovanligt kort (26 dagar jmfrt med 30-31 dagar). Så nu hoppas vi lyckas bättre med att pricka in ÄL denna månad.

Vad spännande! Ska också testa den sortens ägglossningstest den här omgången, dock är inte min ägglossning fören nästa helg ungefär :) när blir beräknad BIM för dig?
  • Omstart2019
    Periksson90 skrev 2018-08-08 10:18:07 följande:

Vad spännande! Ska också testa den sortens ägglossningstest den här omgången, dock är inte min ägglossning fören nästa helg ungefär :) när blir beräknad BIM för dig?

Baserat på min snittcykel på 30 dagar, så faktiskt runt 31/8, men vill hellre vara i denna tråden än sist kvar i augusti-tråden. Och om nu ägglossningen kommer tidigt även denna månad (är bara på cykeldag 8) så blir det nog ännu tidigare BIM.
  • Periksson90
    Omstart2019 skrev 2018-08-08 10:33:59 följande:

Baserat på min snittcykel på 30 dagar, så faktiskt runt 31/8, men vill hellre vara i denna tråden än sist kvar i augusti-tråden. Och om nu ägglossningen kommer tidigt även denna månad (är bara på cykeldag 8) så blir det nog ännu tidigare BIM.

Förstår hur du tänker, jag har också BIM typ precis i slutet av augusti eller början av september beroende på när ägglossningen sker (har typ alltid 13 dagar mellan ÄL och mens), har haft mellan 28-30 dagars cykler senaste månaderna, snitt är 30 dagar enligt apparna. Är på cykeldag 6 idag.
  • Ardnas89

Kort mens, endast 3 dagar. Woho! Nu är det bara invänta ÄL och sen evigheten till BIM.. hatar att cykeln ska vara så lång, haha!

Svar på tråden Vi med Bim September 2018