• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Kira16
    babytjejen skrev 2018-08-14 21:07:23 följande:

Nej, andra..Första tog ett år att lyckas med...3 år i maj iår för denna så hoppet är ju i princip borta...

Usch va jobbigt, förstår att det är jobbigt då att se alla andra lyckas :/

Första för mig, men tänkte be om en utredning nu eftersom det gått ett år. Har ju ingen aning egentligen om jag kan bli med barn, eller att allt funkar hos mannen heller för den delen
  • JenniB
    Timal89 skrev 2018-08-14 19:26:40 följande:
    Kör CB digitala och fick den blinkande smiliesen igår så äl kanske torsdag! Dudå? :D
    Enligt flo-appen ska jag har ÄL på fredag, började med äl-tester igår men det visas inget ännu. Använder både digitalt och vanligt test denna gången för att se om den "billigare" varianten funkar lika bra som den dyra. :D Får se om jag ser en smiley redan imorgon eller senare. ;)

Du får hålla mig uppdaterad om möjliga symptom som kanske kommer efter ÄL fram till BIM!! <3
  • Tessaloniki

*Flytt från bim augusti *

Då dök mensen upp då, 4 dagar sen så man hann ju få förhoppningar... :( känner mig ganska deppig över det faktisk. Lägger in mig på listan, bim 13 september. Femte försöket nu på första barnet. Ska denna månad köra med ÄL - tester, rosenrot, conceive plus glidmedel... Kanske har glömt något men lägger väl till det sen i såna fall. Just nu känns allting bara blä och jag vill egentligen bara åka hem och tröstäta...

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB timal89

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18

8/9 Kira16

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887

13/9 - Tessaloniki

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

• JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-15 13:31:15 följande:

*Flytt från bim augusti *

Då dök mensen upp då, 4 dagar sen så man hann ju få förhoppningar... :( känner mig ganska deppig över det faktisk. Lägger in mig på listan, bim 13 september. Femte försöket nu på första barnet. Ska denna månad köra med ÄL - tester, rosenrot, conceive plus glidmedel... Kanske har glömt något men lägger väl till det sen i såna fall. Just nu känns allting bara blä och jag vill egentligen bara åka hem och tröstäta...

BIM-lista

2/9 - Mantan

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

8/9 Kira16

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887

13/9 - Tessaloniki

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

Hej! <3 Nu "ses" vi här igen även om jag hade hoppats på att i alla fall du blev gravid, så synd. :( Vi får hoppas på bättre lycka denna gången och hålla tummarna för varandra!! Jag försöker mig på en inställningen att "Nu SKA jag f*n bli gravid!", får se om det hjälper. ;D
  • minimera

Hoppar in här jag med då mensen kom idag. Tog ur spiralen i början på maj och plussade på andra försöket, men tyvärr blev det missfall i juli. Nu har första mensen efter mitt mf börjat så jag hoppas kroppen är i fas och äl borde vara runt 30/8. Ska beställa hem clearblue advance digital och köra äl-tester, även om kroppen tydligt visar när jag har äl. Ska bli kul att följas åt :)

• minimera

BIM-lista

2/9 - Mantan

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

8/9 Kira16

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

• Anno89

Hej tjejer! Är det någon mer här som har blödningar innan mens? Jag har blödningar från ca 5-3 dagar innan.. är orolig om de kan vara farligt eller påverka att man inte bli gravid. Någon som har samma eller som har endometrios som ändp blivit gravid?

• Lollo91

Hej tjejer.

Hoppas att det är okej att jag är med här.

I veckan bestämde jag och sambon att det var dags att skaffa barn. Wooop wooop! :)

Så vi gör vårt första försök denna månaden och min bim är 11/ 9 :)

• EKarlsson
    piffan87 skrev 2018-08-14 18:51:31 följande:
    Va roligt! Då har vi samma dag. Lycka till! Hur fick du reda på din ÄL? jag ska testa med Clearblues digital ägglossningtest för att fastställa vilken dag jag har men vet inte riktigt när man ska börja.. Enligt instruktioner på testerna så är det 8:e dag efter första mensdag, vilket blir på fredag för mig.. 
    Lycka till du med!
    Enligt Flo appen är ÄL på söndag, men jag har använt ägglossningstest sen några dagar tillbaka för säkerhets skull (och för att jag inte kunde hålla mig..) Hitintills har jag använd Apotek Hjärtats ÄL test men jag har beställt Clearblue digital. Av någon anledning känns det som att dem skulle vara bättre och kanske lättare att tolka, men vem vet!

Enligt vad jag har läst så när du ska börja beror på hur lång din menscykel är.
    I instruktionerna som jag fick med Apotek Hjärtats ÄL tester så står det följande:

Om cykeln är 21 dagar så ska du testa från och med dag 5 i 
    22 dagar - dag 6
    23 - dag 7 
    Osv.. 
    Jag till exempel har ca 33 dagar i min menscykel så jag skulle enligt denna då börja dag 17 i cykeln. Hoppas min förklaring inte är allt för förvirrande! 
  • Timal89

Kom och tänka på en grej,

Har hört att man är mest fertil 2 dagar innan äl?

Om man då kör CB digital advanced o får den fasta smileyn, betyder det då att man är som mest fertil dvs strax innan äl? Eller betyder den fasta gubben att man är mitt i äl? Kanske egentligen inte spelar nån roll och att man inte bör nörda ner sig på detaljnivå. Tänkte bara om de är nån som funderat på samma sak? :)

Svar på tråden Vi med Bim September 2018