• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • JenniB
    Timal89 skrev 2018-08-14 15:05:25 följande:
    Äl fredag och bim mellan 31/8 och 2/9 här med!
    så spännande!! Ägglossning snart då? :D
  • EKarlsson
    Timal89 skrev 2018-08-14 15:05:25 följande:
    Äl fredag och bim mellan 31/8 och 2/9 här med!
    Jag stiger in jag också :) ÄL på söndag och BIM den 3/9. Första försöket men håller alla tummar! 
  • becca90

Hej :) hoppas jag får vara med här!

Har bim 17/9.

Är lite osäker om jag fick mf igår.. jag testade svagt negativt med rsfu i förrgår dag. Tog ett till igår morse som va neg och en blödning började 3 dagar innan beräknad mens. Någon som vart med om det?

Har försökt bli gravid i 1,5 år och har nu gått ner 29 kg vilket förhoppningsvis ökar mina chanser!!

Beställde massa äl och gravtester idag så hoppas jag får dem denna vecka :)

• Kira16
    babytjejen skrev 2018-08-14 15:00:42 följande:

Fick reda på igår att en jobbkompis är gravid o ska få i dec-jan...sänkte mig rejält. Vet inte varför, sett många andra gravida människor. Men känns trist att vi försökt så länge, lyckas o får missfall medans andra man känner fått både ett o två barn under tiden...

Förstår precis. Tycker jag ser gravida överallt och artiklar osv om gravida överallt.

Dessutom fick jag reda på att min kompis som inte ens ville ha barn på något år blev gravid före mig, som har försökt i ett år.

Känns bara så tungt alltihopa, varför blor det aldrig min tur liksom?
  • babytjejen
    Kira16 skrev 2018-08-14 17:08:21 följande:

Förstår precis. Tycker jag ser gravida överallt och artiklar osv om gravida överallt.

Dessutom fick jag reda på att min kompis som inte ens ville ha barn på något år blev gravid före mig, som har försökt i ett år.

Känns bara så tungt alltihopa, varför blor det aldrig min tur liksom?

Precis...får hoppas detta är våran månad nu. Det borde vara våran tur nu!!!
  • piffan87
    EKarlsson skrev 2018-08-14 15:43:24 följande:
    Jag stiger in jag också :) ÄL på söndag och BIM den 3/9. Första försöket men håller alla tummar! 
    Va roligt! Då har vi samma dag. Lycka till! Hur fick du reda på din ÄL? jag ska testa med Clearblues digital ägglossningtest för att fastställa vilken dag jag har men vet inte riktigt när man ska börja.. Enligt instruktioner på testerna så är det 8:e dag efter första mensdag, vilket blir på fredag för mig.. 
  • Timal89
    JenniB skrev 2018-08-14 15:10:47 följande:

så spännande!! Ägglossning snart då? :D

Kör CB digitala och fick den blinkande smiliesen igår så äl kanske torsdag! Dudå? :D
  • Kira16
    babytjejen skrev 2018-08-14 18:04:43 följande:

Precis...får hoppas detta är våran månad nu. Det borde vara våran tur nu!!!

Ja verkligen! Ser fram emot plusset :)

Är det ditt första barn?
  • Periksson90
    Timal89 skrev 2018-08-14 19:26:40 följande:

Kör CB digitala och fick den blinkande smiliesen igår så äl kanske torsdag! Dudå? :D

Kör på CB Advanced digitala och fick blinkande glad gubbe igår och idag! Tror dock att den kommer bli fast glad gubbe på torsdag, så ägglossning blir på lördag :) första gången jag använder just detta ägglossningstest så svårt att veta hur många blinkande dagar man får innan den fasta kommer. Har du använt CD digitala tidigare, hur långa blinkande dagar fick du då innan den blev fast? :)
  • babytjejen
    Kira16 skrev 2018-08-14 19:28:31 följande:

Ja verkligen! Ser fram emot plusset :)

Är det ditt första barn?

Nej, andra..Första tog ett år att lyckas med...3 år i maj iår för denna så hoppet är ju i princip borta...
Svar på tråden Vi med Bim September 2018