• washo

Varför skaffar ni barn?

Jag undrar varför folk skaffar barn?
    Man umgås ju knappast med sina barn nu för tiden.
    Det vanliga är att barn går på dagis 8-12 timmar om dagen vilket är fruktansvärd i sig. Man kommer hem vid 16-17 tiden med barnet och då har man ca 2 timmar på sig att förberedda äta diska och sedan natta barnen. Förhoppningsvis blir det lite lek med barnen. Så går veckan mot sitt slut.
    På Helgerna ska det vara fullspäckat med aktiviteter eller själv lek.
    I båda fall är föräldrarna frånvarande.
    I bästa fall blir det lite lek.
    Och självklart massa skäll och uppfostran med allt vad det innebär.

Vid 18 års ålder är barnen så otrygga att de vill flytta ut och föräldrarna pustar ut och kallar det självständighet. 

• Svar på tråden Varför skaffar ni barn?
  • Limeblad
    sextiotalist skrev 2019-04-20 21:40:06 följande:

Och du har besökt alla förskolor i landet?

Det är ingen idé. Oraklet sitter på sanningen i detta ämne. Skulle dock vilja ha en bedömning av de som föddes sent 80-tal, tidigt 90-tal. Känner bara ett par som hade en mamma som var hemma. Vi andra var på dagis och fritids i 9-10 timmar om dagen. Hur är vår dom? Vi som inte upplever att vi tog skada utan minns den tiden med glädje och upplever oss ha en fin relation med våra föräldrar?
  • washo
    Ja det har jag!
  • washo
    Har du det?
  • washo
    Limeblad skrev 2019-04-21 10:50:07 följande:
    Det är ingen idé. Oraklet sitter på sanningen i detta ämne. Skulle dock vilja ha en bedömning av de som föddes sent 80-tal, tidigt 90-tal. Känner bara ett par som hade en mamma som var hemma. Vi andra var på dagis och fritids i 9-10 timmar om dagen. Hur är vår dom? Vi som inte upplever att vi tog skada utan minns den tiden med glädje och upplever oss ha en fin relation med våra föräldrar?
    navelpetarna kan ju inte veta vad en fin relation är 
  • sextiotalist
    washo skrev 2019-04-21 15:24:00 följande:

Har du det?

Nej, men jag tror inte heller att du varit det.
  • washo
    sextiotalist skrev 2019-04-21 18:09:28 följande:
    Nej, men jag tror inte heller att du varit det.
    Varför ställde du frågan då om svaret var redan givet? 
  • washo
    Familjer med barn 6-12 år, hur ser era veckor ut?

Läs denna tråd ni så får ni veta hur folk har det idag med barn
  • Finlandar
    washo skrev 2019-04-20 12:28:57 följande:

Haha ok triggar jag dig?

Det är väl klart jag blir triggad när du säger "man" och tror dig veta hur det fungerar i alla hushåll med barn.
  • washo
    Finlandar skrev 2019-04-22 15:03:56 följande:
    Det är väl klart jag blir triggad när du säger "man" och tror dig veta hur det fungerar i alla hushåll med barn.
    Ok jag ber om ursäkt för det var aldrig mitt syfte att trigga andra.
    Jag kan självklart utgå ifrån min verklighet och självklart kan jag inte tala för alla hushåll men av de jag känner och sett så kan jag med gott samvete säga att barnen är lidande. Därmed inte sagt att jag själv är perfekt. 
Svar på tråden Varför skaffar ni barn?