Hedblomster skrev 2020-03-01 13:57:47 följande:
Ska definitivt fråga om annat protokoll iaf. Samt karytop/kromosomtest. Skulle vilja byta klinik också men det kanske är jättekrångligt och tar onödig tid inom landstingsförsöken.
Jag får så många tips från andra som gjort många återföringar och jag får panik. Det ska göras immunutredningar i Grekland, speciella spermaprov i Riga, hysteroskopi i Ryssland, mensblodtest som man skickar på posten osv osv... Jag får panik. Jag vill GÄRNA göra allt jag kan men vi har inte råd med allt det där. Helst vill jag bara åka utomlands och göra äggdonation men det vet jag ju inte heller om det funkar eftersom inget tyder på dåliga ägg egentligen.
Ja det låter ju som att du borde få göra ett kromosomtest med tanke på att du fått så många blastisar men att det inte går vägen ändå.
Jag har ett missfall i bagaget (efter oväntad naturlig graviditet). Nipt visade då på trisomi 21 och pga det fick vi göra kromosomtestet och det visade att jag har en inversion på en kromosom som leder till infertilitet. Testade med en runda IVF i Uppsala ändå, med fem misslyckade insättningar som resultat.
Gick då vidare med PGS (kromosomanalys av embryo) i Finland och fick efter långa protokollet ut 27 ägg , 23 befruktades och 11 blastocyster frystes ner och testades. Av dom var bara tre friska. Det tyckte jag gav mig en förklaring till att det aldrig funkade trots "superfina blastocyster". Känns så meningslöst att sätta in gång på gång när man vet att oddsen är så dåliga.