• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-03-01 07:10:24 följande:

Det var negativt... Tvärnegativt. Åttonde insättningen. Kan inte fatta.

FAN!! Så förbannat orättvist, jag är verkligen så uppriktigt ledsen för er skull. <3 Önskar man kunde säga något som kunde hjälpa men det går ju inte :( det är verkligen bara så förjävligt tungt och sorgligt.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-03-01 10:01:32 följande:

Helvete säger ja bara :(. Var det sista i frysen denna omgång? Massa kramar till dig <3

Vi har ett kvar men varför skulle det funka tänker jag :( Det måste ju vara det sämsta av fem blastocyster om det är kvar till sist... Vill helst bara börja med sprutor igen men det får man väl inte.. :(
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2020-03-01 11:10:51 följande:

Vi har ett kvar men varför skulle det funka tänker jag :( Det måste ju vara det sämsta av fem blastocyster om det är kvar till sist... Vill helst bara börja med sprutor igen men det får man väl inte.. :(

Urs så fruktansvärt tufft. Jag förstår verkligen frustrationen över att vilja göra något annorlunda även fast ni gjorde det litegrAn denna omgång. Kan långt protokoll vara något?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-03-01 11:58:10 följande:

Urs så fruktansvärt tufft. Jag förstår verkligen frustrationen över att vilja göra något annorlunda även fast ni gjorde det litegrAn denna omgång. Kan långt protokoll vara något?

Ska definitivt fråga om annat protokoll iaf. Samt karytop/kromosomtest. Skulle vilja byta klinik också men det kanske är jättekrångligt och tar onödig tid inom landstingsförsöken.

Jag får så många tips från andra som gjort många återföringar och jag får panik. Det ska göras immunutredningar i Grekland, speciella spermaprov i Riga, hysteroskopi i Ryssland, mensblodtest som man skickar på posten osv osv... Jag får panik. Jag vill GÄRNA göra allt jag kan men vi har inte råd med allt det där. Helst vill jag bara åka utomlands och göra äggdonation men det vet jag ju inte heller om det funkar eftersom inget tyder på dåliga ägg egentligen.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LillaFågelSvart

Är också här inne fortfarande och läser emellanåt. Det är verkligen beundransvärt hur så många kämpar och kämpar, månad ut och månad in.

Blev gravid på vår första FET i augusti men på ultraljudet i v9 konstaterades en missed abortion. Värsta perioden i mitt liv. Efter det har vi gjort 2 FET till, det första tog sig inte och det andra misstänker jag kemisk graviditet.

Dags för nästa FET imorgon. Jag har dock hamnat i ett skov med nässelutslag (har haft eksem hela mitt liv) som jag inte får ner på egen hand så kommer antagligen behöva gå på en kortisonkur fr o m idag (Prednisolon). Vad tror ni om det i samband med FET? Är det jättedumt? Eller kan det kanske t o m hjälpa? Har ju läst alla trådar om IVF och immunförsvaret, och i andra länder används ju kortison ofta för att sänka immunförsvaret innan återföring. Men är kanske under helt andra förutsättningar... Min kropp kämpar ju redan mot eksemen så det kanske räcker.

Suck, blir inte klok på det här.

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2020-03-01 13:57:47 följande:

Ska definitivt fråga om annat protokoll iaf. Samt karytop/kromosomtest. Skulle vilja byta klinik också men det kanske är jättekrångligt och tar onödig tid inom landstingsförsöken.

Jag får så många tips från andra som gjort många återföringar och jag får panik. Det ska göras immunutredningar i Grekland, speciella spermaprov i Riga, hysteroskopi i Ryssland, mensblodtest som man skickar på posten osv osv... Jag får panik. Jag vill GÄRNA göra allt jag kan men vi har inte råd med allt det där. Helst vill jag bara åka utomlands och göra äggdonation men det vet jag ju inte heller om det funkar eftersom inget tyder på dåliga ägg egentligen.

Ja men kolla annat protokoll absolut. Jag förstår verkligen vad du menar. Innan jag plussade hamnade jag oxå i trådar och fick tips om massa saker man kunde kolla utomlands och tester man kunde skicka iväg osv. Det känns som ett så jävla stort steg på något sätt. Samt ekonomisk fråga och TID. Resa till andra länder och göra utredningar. Då får man ju typ säga upp sig. Man gör ju vad somhelst såklart men minns att jag oxå blev helt slut när jag läste allt. Man vill bara att det ska komma en riktig jäkla expert som kan skräddarsy allt inför nästa gång. När var den egentliga testdag? När ska du meddela kliniken? Tusen kramar
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-03-02 09:04:19 följande:

Ja men kolla annat protokoll absolut. Jag förstår verkligen vad du menar. Innan jag plussade hamnade jag oxå i trådar och fick tips om massa saker man kunde kolla utomlands och tester man kunde skicka iväg osv. Det känns som ett så jävla stort steg på något sätt. Samt ekonomisk fråga och TID. Resa till andra länder och göra utredningar. Då får man ju typ säga upp sig. Man gör ju vad somhelst såklart men minns att jag oxå blev helt slut när jag läste allt. Man vill bara att det ska komma en riktig jäkla expert som kan skräddarsy allt inför nästa gång. När var den egentliga testdag? När ska du meddela kliniken? Tusen kramar

Testdagen är på rd18 så om en vecka... Håller på och försöker byta klinik men det verkar orimligt krångligt. Dum grej att göra idag för jag börjar bara gråta. Men man vill ha en plan...
  • Doftljuset

Är på ruvardag 7 idag med en blasto, insättning förra tisdagen. Jag var lite dum och testade i förväg, fått pluss men orolig att det är sprutan som ger utslag eftersom den kan göra det. Mensen har inte kommit men sprutan kan ju även den bli sen av sprutan. Undrar är det många som plussat för sedan få negativt? Kram

• Aryzza
    Doftljuset skrev 2020-03-03 09:20:05 följande:

Är på ruvardag 7 idag med en blasto, insättning förra tisdagen. Jag var lite dum och testade i förväg, fått pluss men orolig att det är sprutan som ger utslag eftersom den kan göra det. Mensen har inte kommit men sprutan kan ju även den bli sen av sprutan. Undrar är det många som plussat för sedan få negativt? Kram

Jag testade plus RD 9 och det stämde. En kompis testade plus RD 8 och det stämde också. Sprutan ska ju sitta i i 10 dagar efter man tagit den så vänta ett par dagar och testa igen men du borde ju vara på dag 12 efter sprutan då? Så hoppas det stämmer :)
  • Ønskebarn
    Doftljuset skrev 2020-03-03 09:20:05 följande:

Hej,

Precis som redan skrivits; för mig har tidigt plus dag 7 varit riktigt (ovitrellen har alltid varit ute då, eller flera dagar innan), och dessa gångerna har jag haft positivt även på festdagen. Det är ju en liten risk för att något kan ske och jag har haft både kemisk och missfall, men tidigt plus är iallafall inte negativt! Lycka till och hoppas spiran stannar!
Svar på tråden IVF hösten 2019