• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Ringingrid
    Gosmys skrev 2020-02-04 19:25:15 följande:

Jag är på BIM +3 och ingen mens i sikte. Gjorde ett test igår morse som var negativt. Antar att det inte blivit något men sålänge som inte mensen kommit finns ju alltid lite hopp kvar... tyvärr kommer den väl snart och då blir man bara ännu mer besviken. Brukar ha nästan helt punktlig cykel annars.

Skrev bra någon minut efter dig. Är själv på bim idag utan mens trots att den brukar vara punktlig annars men också testat neg. Om mensen nu ska komma får den ju gärna komma i tid eller inte alls. Så störigt!
  • Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 17:06:25 följande:

Vad skönt att höra att man inte är ensam.. Hur länge har ni försökt med nr 2? Jag har också fått höra så mycket kommentarer kring detta. Allt från ?är det inte dags att skaffa syskon nu, annars har de ingen glädje av varandra? till ?skaffa nu en pojke så vi kan bli av med lite saker som ligger här hemma?.

Tror inte det tagit sig denna gången heller, har den känslan i kroppen men såklart hoppas jag att det visar ett plus denna gång. När har du BIM?

Vi har inte försökt länge i jämförelse, detta blir vårt tredje aktiva försökt... Åh människor är så okänsliga! Målar upp er som några elakingar som inte vill ge ert barn ett syskon... Vi var på släktkalas i helgen och jag fick klapp på magen av en morbror och massvis med liknande kommentarer! Gick knappt att titta på min kusins bebis utan att alla kom med kommentarer som "åh nu blir du allt sugen va? Vad väntar ni på??" Osv...

Dagarna innan bim är värst :( jag är fertil just nu, så bim är om ungefär 2 veckor! Får se när äl sker :)

(Förstår till fullo att jag inte kan sätta mig in i din situation som försökt såpass mycket längre än mig... hoppas du inte tycker att det var okänsligt av mig för jag menade det inte alls så)
  • Gosmys
    Ringingrid skrev 2020-02-04 19:30:32 följande:

Skrev bra någon minut efter dig. Är själv på bim idag utan mens trots att den brukar vara punktlig annars men också testat neg. Om mensen nu ska komma får den ju gärna komma i tid eller inte alls. Så störigt!

Håller med!!! Gick runt med tampong i tre dagar då jag verkligen var beredd att den skulle komma. Nu gått över till binda eftersom tampong inte kändes hälsosamt om man ändå inte har mens. Vill ju heller inte blöda igenom på jobbet! Varje gång jag går på toaletten är jag beredd att få se nåt rött och hemskt men nej, bara vitt vitt vitt. Känns som kroppen bara jävlas med en. Och vill inte testa hela tiden då de negativa testen bara känns som ett stort hån, blir lika deppig varje gång.
  • Ringingrid
    Gosmys skrev 2020-02-04 20:16:45 följande:

Håller med!!! Gick runt med tampong i tre dagar då jag verkligen var beredd att den skulle komma. Nu gått över till binda eftersom tampong inte kändes hälsosamt om man ändå inte har mens. Vill ju heller inte blöda igenom på jobbet! Varje gång jag går på toaletten är jag beredd att få se nåt rött och hemskt men nej, bara vitt vitt vitt. Känns som kroppen bara jävlas med en. Och vill inte testa hela tiden då de negativa testen bara känns som ett stort hån, blir lika deppig varje gång.

Gick också med tampong hela dagen idag på jobbet men men bytte till binda när jag kom hem men ännu ingenting. Nä vill inte heller testa för jag känner på symptomen (brösten osv) att mensen är på väg så vill inte få upp hoppet sådär som man får när man väl testar.
  • Bellsss
    Loea skrev 2020-02-04 14:09:37 följande:

Hur ser ett streck från ÄL+8 ut? Syns det tex på bild? Jag är lite paranoid när det kommer till spökstreck och tidigt testande, hade knappt vågat lita på mitt ÄL+12 om det inte vore för att strecket var så starkt, så är lite fascinerad av hur folk tolkar!

Här är kvällens äl + 9
  • Loea

[quote=80206596][quote-nick]Bellsss skrev 2020-02-04 20:52:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Fint! Är ändå en skillnad gentemot ÄL+11 som jag var på när jag tog dessa. Skönt med dom digitala alltså, blir ju ingen tolkningsfråga liksom. Kommer inte ihåg om jag sagt grattis, men om inte: grattis!!

• me31
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-04 19:30:36 följande:

Vi har inte försökt länge i jämförelse, detta blir vårt tredje aktiva försökt... Åh människor är så okänsliga! Målar upp er som några elakingar som inte vill ge ert barn ett syskon... Vi var på släktkalas i helgen och jag fick klapp på magen av en morbror och massvis med liknande kommentarer! Gick knappt att titta på min kusins bebis utan att alla kom med kommentarer som "åh nu blir du allt sugen va? Vad väntar ni på??" Osv...

Dagarna innan bim är värst :( jag är fertil just nu, så bim är om ungefär 2 veckor! Får se när äl sker :)

(Förstår till fullo att jag inte kan sätta mig in i din situation som försökt såpass mycket längre än mig... hoppas du inte tycker att det var okänsligt av mig för jag menade det inte alls så)

Det är helt otroligt hur folk kan ta sig rättigheter så fort det gäller denna punkt. Då kommenteras det hej vilt. Jag har känt mig tvingad att ta ett glas vin eller äta en bit chark osv för att folk inte ska ställa frågan. Jag ser hur alla inspekterar varje val jag gör om man är ute och äter tillsammans. Så jäkla hemskt att man hellre tar och äter något man inte är sugen på för att inte bli ledsen av en fråga som annars kommer komma.

Jag tycker inte alls att du är okänslig. Jag började tycka det var jobbigt redan efter några försök när det inte tog sig direkt. Klart att känslan blir värre och värre för varje misslyckande men ångesten, rädslan och tårarna var där redan vid tredje försöket. Håller tummarna för er denna gången!
  • Bellsss
    Loea skrev 2020-02-04 21:08:21 följande:

[quote=80206596][quote-nick]Bellsss skrev 2020-02-04 20:52:08 följande:[/quote-nick]

Fint! Är ändå en skillnad gentemot ÄL+11 som jag var på när jag tog dessa. Skönt med dom digitala alltså, blir ju ingen tolkningsfråga liksom. Kommer inte ihåg om jag sagt grattis, men om inte: grattis!!

[/quote]

Absolut, räknar med att mina ökar nu :) ser en skillnad mot igår bara. Tack och detsamma!
  • Loea
    Bellsss skrev 2020-02-04 21:29:43 följande:

Absolut, räknar med att mina ökar nu :) ser en skillnad mot igår bara. Tack och detsamma![/quote]

Tack! :) har också fortsatt testa, man blir så nojig för att något ska hända och att man inte märket det..
Svar på tråden BIM Februari 2020