• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • ESemlan84
    Tigu skrev 2020-03-06 16:44:37 följande:

Hej! Jag är på ÄL+7 enligt NC och ÄL+9 enligt mig själv. Bör få mens på måndag eller tisdag (NC säger måndag och flo tisdag) och kände typ ett nyp vid livmodern i onsdags och de fick mig att tänka ?vad händer nu?!? Och har egentligen inga symptom på att jag skulle vara gravid förutom att mina humörsvängningar är sjuka från och till (men de kan lika gärna va PMS) och att när jag tog på mig träningskläderna förut och ?hoppade? ner från trappan (jag hade lite mycket energi, så sprang hoppade ner typ, haha jag är lite dum????) så gjorde mina bröst ont?? De gjorde dem inte när jag gjorde likadant i förrgår.. åh ikväll undrade min kompis om jag skulle med ut men känns dumt OM det skulle vara en liten minimänniska i magen... har sånt testa tidigt grav test hemma men brukar inte vilja testa förens bim men tvekar idag, tror ni att det ens skulle kunna ge utslag om jag testar nu?

Om du är på äl+7 tror jag det är liten chans att plusat redan om du däremot är på äl+9 är chansen större men jag skulle vänta nån dag till ändå.
  • Fantasifulltnamn

Hallå allihopa!

Jag började blöda lite den 1/3 men det övergick snabbt till det bruna hållet istället för rött blod. Körde med tampong första dagen, men efter det så har jag bara haft Trosskydd. Jag hade såhär i ca 3 dagar. Jag tror jag hade äl runt 16/2 men inte bekräftat med tester.

Igår natt började mina ben krampa när jag skulle sova, fick världens huvudvärk och en skum känsla i nedre delen utav magen. Mår idag super illa till och från, det känns som att någon krossar ihop mina höfter och det känns som att jag skulle ha gått flera mil. Huvudvärken spökar också. Så jag tog dessa idag efter att ha hållit mig i ca 3h.

Översta testet är lloyds apoteks tidiga test och nedersta är babyplan tidigt test.

Första bilderna är redigerade och bredvid så har ni oredigerade. Vad tror ni? Vet inte hur familjeliv försämrar kvalitén, men jag ser med full ljusstyrka iaf!

• Nathiis

Jag jobbar i butik och kunde inte ta äl-test förrän jag kom hem idag vid 18 ca. Fick då starkt utslag men inte 100%. Tog ett ca 3 h senare och fick lägre utslag. Tror ni jag kan anta att jag missat det starka utslaget idag ? (: Vet inte om bilderna syns än men slänger med en ifall ^^

• Freya18
    Nathiis skrev 2020-03-06 22:43:25 följande:

Jag jobbar i butik och kunde inte ta äl-test förrän jag kom hem idag vid 18 ca. Fick då starkt utslag men inte 100%. Tog ett ca 3 h senare och fick lägre utslag. Tror ni jag kan anta att jag missat det starka utslaget idag ? (: Vet inte om bilderna syns än men slänger med en ifall ^^

Svårt och säga om du har missat ett positivt test, det gäller bara och fortsätta testa några dagar. Om testerna blir svagare hela tiden så kan det vara så att ägglossning har skett. Lycka till!
  • Anonym (Swich)

Fast gubbe idag på cd 17 av 28, äntligen dök den upp :)

Nu kör vi :D

• Freya18

ÄL+4 och hittills har jag inte blött nåt! :) Brukar alltid ha mellanblödningar direkt efter ägglossning fram till mens. Hoppas på att hormonerna är i balans denna gång. Har känt tydlig molvärk sen ÄL som gör mig väldigt förväntansfull. Någonting händer det där inne iaf. När jag plussade med sonen så kände jag likadant. Dock så är det måånga dagar kvar och man hinner analysera ett tag till. ;)

• Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-06 15:28:52 följande:

Hej, jag har BIM 11 typ, måste berätta vad som hände precis. Gick hem tidigt från jobbet och ställde mig i duschen. Saken är att jag gjorde en abort för snart två år sedan, väldigt tidig, mitt högra bröst började producera mjölk. Läkarna kunde inte förklara att det sen inte helt försvann utan kommer då och då 1 droppe max två om jag klämmer till. Gjorde det nu och det RANN. Direkt efter jag gick ur duschen började det hugga i livmodern som jag inte känt innan, så intensivt. Vad tror ni? 

Vad intressant! Hoppas att det är ett tecken! :) Här är det mest troligt UVI jag känt, så dricker vatten och tranbärsjuice för fullt. Är mkt bättre idag, inte den där obehagliga känslan, bara lite lätt molande. Vet inte om jag kommer testa igen eller om jag väntar in BIM. Har inte tappat hoppet, men har inga symtom som jag kan koppla till ett plus så då är det inte lika motiverat att testa. ;) Har du känt något mer sedan du skrev det här?
  • Bananpannkaka

Hej, jag har hade BIM igår men mensen kom aldrig. Jag tog test nu på morgonen, Lloyds testa tidigt som är riktigt känsligt. Tror ni detta är färgrester? Känns som önsketänkande att jag ser något. Jag känner min magen men känns inte som ?vanlig? mensvärk. Samtidig som det känns som att testet skulle ge ett starkare resultat om det stämde?

• Anonym (På't igen)

CD 34, molande värk i magen, annars inga andra tecken på kommande mens. Har inte tagit gravtest idag, tänkte vänta till minst måndag innan jag tar något nytt. Kommer också att börja med äl-tester igen eftersom bm sagt att mensen kan hoppa över då, vilket aldrig hänt mig förut iofs...

Svar på tråden BIM mars 2020