• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Freya18
    Undrandee skrev 2020-03-07 16:08:53 följande:

CD 33, 11 dagar efter ÄL & ingen mens, tog nytt grav.test imorse = negativt!

Tisdag är det ÄL+14, känns kört.

Fattar inte vart mensen är, den har aldrig varit sen mer än 1 dag (sen 4 dar nu).

Är din mens 4 dagar sen menar du? I sådana fall är din lutealfas för kort. Om du hade ägglossning för 11 dagar sen. Man ska helst inte ha mindre än 10 dagar för då blir det svårare att lyckas med en graviditet.
  • Kickz
    Undrandee skrev 2020-03-07 16:08:53 följande:

CD 33, 11 dagar efter ÄL & ingen mens, tog nytt grav.test imorse = negativt!

Tisdag är det ÄL+14, känns kört.

Fattar inte vart mensen är, den har aldrig varit sen mer än 1 dag (sen 4 dar nu).

Jag har samma! Min mens är 3 dagar sen idag, men har negativa test, den brukar aldrig vara sen, jag 1 dag sen har hänt.

Haft som mensvärk så har hela tiden trött att den ska komma men nej...

Känner bara att antingen får mensen ta och komma nu eller så får jag plussa för såhär är det ju ingen mening
  • Undrandee
    Freya18 skrev 2020-03-07 17:10:50 följande:

Är din mens 4 dagar sen menar du? I sådana fall är din lutealfas för kort. Om du hade ägglossning för 11 dagar sen. Man ska helst inte ha mindre än 10 dagar för då blir det svårare att lyckas med en graviditet.

Trodde det, men visade sig den är 1 dag försenad när jag räknade mer ordentligt.
  • Undrandee
    Kickz skrev 2020-03-07 17:55:05 följande:

Jag har samma! Min mens är 3 dagar sen idag, men har negativa test, den brukar aldrig vara sen, jag 1 dag sen har hänt.

Haft som mensvärk så har hela tiden trött att den ska komma men nej...

Känner bara att antingen får mensen ta och komma nu eller så får jag plussa för såhär är det ju ingen mening

Ja då är vi i samma sits! Hellre att mensen kommer än att gå runt och få falska förhoppningar känner jag :/

Vilket försök till plus är du inne på?
  • Kickz
    Undrandee skrev 2020-03-07 19:10:32 följande:

Ja då är vi i samma sits! Hellre att mensen kommer än att gå runt och få falska förhoppningar känner jag :/

Vilket försök till plus är du inne på?

Jaa eller hur! 2a försöket men första försöket med ägglossningstest, så fattar att det förmodligen inte kommer gå direkt men då vill ja ha mensen istället så man kan planera nästa försök haha

Vilket försök är du på?
  • Undrandee
    Kickz skrev 2020-03-07 19:26:17 följande:

Jaa eller hur! 2a försöket men första försöket med ägglossningstest, så fattar att det förmodligen inte kommer gå direkt men då vill ja ha mensen istället så man kan planera nästa försök haha

Vilket försök är du på?

Min mens kom precis nu. Lite ledsen just nu även om jag hade det på känn. :(

Långt till nästa ÄL nu, 23 dagar cirka.

Detta blir försök nr 4

blir till att gråta ut ikväll...
  • Maily
    Undrandee skrev 2020-03-07 20:16:14 följande:
    Min mens kom precis nu. Lite ledsen just nu även om jag hade det på känn. :(

Långt till nästa ÄL nu, 23 dagar cirka.

Detta blir försök nr 4

blir till att gråta ut ikväll...
    Stackars, jag vet hur det känns :/ Fick också neg när jag testade idag och det visste jag ju skulle bli men känns ändå jobbigt. Hur kommer det sig att du har så lång follikelfas? Hur lång är din menscykel totalt? 
  • MeAndMyself

Är det någon här som använt/använder sig av babyplan ägglossningstest (stickor)?

I så fall undrar jag om ni alltid får ett streck på dessa även när det inte är ägglossningsdagen?

Om ert streck alltid är där men bara blir bredare när ägglossning sker?

eller om det är helt blankt när ägglossning inte sker?

Jag vet inte riktigt hur jag ska läsa av dessa då andra märken nästan varit blanka för mig istället men har ett streck hela tiden på dessa.

Hoppas ni förstår min beskrivning..

• Anonym (Marie)

Har BIM+2 redan, testet visar negativ med morgonurin.  hur vanligt är det? enligt mina loggar i appen så har jag  25 dagars menscykeln. Inga munstycken ,inga gravididtetstecken, har bara ovanligt ont i ryggen, har inte haft problem med ryggen tidigare.

• Hae90

Fortfarande ingen mens men känns konstigt nertill och uppblåst.. hade även som typ mensvärk igår. Någon som har det liknande?

Svar på tråden BIM mars 2020