• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Undrandee

När man har en kort lutealfas, när ska man då testa för att vara säker på svaret? Har ingen aning om när BIM är nu, då förra månadens och denna månads cykel gått över vad jag brukar ha vanligtvis. (Är idag på CD 38)

• Anonym (Anonym1)
    Undrandee skrev 2020-06-22 12:57:54 följande:

När man har en kort lutealfas, när ska man då testa för att vara säker på svaret? Har ingen aning om när BIM är nu, då förra månadens och denna månads cykel gått över vad jag brukar ha vanligtvis. (Är idag på CD 38)

Jag har ganska kort lutealfas, 10 dagar. Jag testade idag på äl+13 och fick positivt.
  • Anonym (Anonym1)
    Loea skrev 2020-06-22 12:02:30 följande:

Åh grattis!! Håller tummarna för att det går vägen för er! :)

Tack! Har en helt annan känsla än vid missfallet så jag är försiktigt optimistisk :)
  • Anonym (Anonym1)
    Apoapo skrev 2020-06-22 10:51:48 följande:

Grattis!!!

Tack! :)
  • Undrandee
    Anonym (Anonym1) skrev 2020-06-22 15:04:08 följande:

Jag har ganska kort lutealfas, 10 dagar. Jag testade idag på äl+13 och fick positivt.

Jag har oxå 10 dagar. Testade du innan det positiva idag? Och har din förmåga att bli gravid påverkats av lutealfasen?
  • Sararebecca
    Undrandee skrev 2020-06-22 12:57:54 följande:

Om du har 10 dagar kan du egentligen inte testa innan bim. Tar ju ca 6-7 dagar för ägget att färdas ner till livmodern och fästa. Därefter tar de ytterligare några dagar att få upp hcg tillräckligt för att synas på test. Såg att du testat tidigare på typ äl+6-7 nånting och att de va negativt då betyder ju inte att de kommer va de nu, de e för tidigt att se oavsett.

Jag har också 10 dagar och kommer testa på äl+12 eller 13 om inte mensen kommit. Har du passerat bim utan mens är det ju iaf lite mer hoppfullt att de positivt :)
  • Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-22 17:54:52 följande:

Om du har 10 dagar kan du egentligen inte testa innan bim. Tar ju ca 6-7 dagar för ägget att färdas ner till livmodern och fästa. Därefter tar de ytterligare några dagar att få upp hcg tillräckligt för att synas på test. Såg att du testat tidigare på typ äl+6-7 nånting och att de va negativt då betyder ju inte att de kommer va de nu, de e för tidigt att se oavsett.

Jag har också 10 dagar och kommer testa på äl+12 eller 13 om inte mensen kommit. Har du passerat bim utan mens är det ju iaf lite mer hoppfullt att de positivt :)

Jo det är sant. Hade förra månaden 41 dagars cykel, är på dag 38 idag. Normalt har jag 29-32 dagars cykler, så jag vet intr när BIM är denna månad. är den på 41 dagar igen så är det väl 3 dagar innan BIM, eller annars har jag passerat BIM. Tog grav.test nyss som ser negativt ut i mina ögon. Känner lite illamående till och från, molvärk och bränner till i bröstvårtorna vissa stunder, men kan ju lika gärna vara tecken på mens. Tog dock även detta ÄLtest som tydligen visar maxad fertilitet? Tycker teststrecket är väldigt starkt?

• Anonym (Anonym1)
    Undrandee skrev 2020-06-22 15:25:50 följande:

Jag har oxå 10 dagar. Testade du innan det positiva idag? Och har din förmåga att bli gravid påverkats av lutealfasen?

Nej, jag testade inget innan. Jag vet faktiskt inte om det har påverkat eller inte, har inte testat ägglossningstest men vi har "försökt" få barn sen typ mitten av 2019. Började med clearblue advanced fertilitet monitor förra månaden och blev gravid nu.

Har varit gravid 5 gånger, 2 aborter, 1 missfall och fått en dotter och nu gravid igen.
  • Sararebecca
    Undrandee skrev 2020-06-22 18:06:39 följande:

Jo det är sant. Hade förra månaden 41 dagars cykel, är på dag 38 idag. Normalt har jag 29-32 dagars cykler, så jag vet intr när BIM är denna månad. är den på 41 dagar igen så är det väl 3 dagar innan BIM, eller annars har jag passerat BIM. Tog grav.test nyss som ser negativt ut i mina ögon. Känner lite illamående till och från, molvärk och bränner till i bröstvårtorna vissa stunder, men kan ju lika gärna vara tecken på mens. Tog dock även detta ÄLtest som tydligen visar maxad fertilitet? Tycker teststrecket är väldigt starkt?

Syns de nåååågot man kan ana eller är de tvärblankt? Du får testa med morgonurin:) de va väldigt positivt3äl-test. Du har inte haft så oregelbundet att de kan ha äl nu? Tänker att om de e positivt pga graviditet borde man kanske kunna ana något på gravtest med. Lurigt
Svar på tråden Bim juni 2020