• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Ja det är ju så sjukt med algoritmen på nätet. Kommer upp sjukt mycket bebisprylar hela tiden och det stör mig så. Ändå sökte jag bara lite grann i början första gången jag blev gravid innan missfall nr 1. Vågade ändå inte hoppas eller leta upp grejer för tidigt. Ändå förföljer det mig nu. Men även innan oxå, dem antar att jag vill bli gravid eller ska ha barn bara för att jag är i fertil ålder. 

Så kul med husletande och renovering! Vi kämpar oxå på :) Är glad att jag har det som tidsfördriv på ett sätt. Vet inte hur jag klarat att få bort mina tankar annars. Vi får försöka hålla oss sysselsätta och snart är vi där igen på BIM (Om det inte tar sig för dig denna gång). :)

• Anonym (Kringlan86)

Man får stålsätta sig mot allt möjligt känns det som. Tyvärr råkade mina bonusbarn få veta att de skulle få ett syskon. Inte vårt beslut utan det var av misstag från en pratglad person i vår närhet som tyvärr inte tänkte sig för. Stendumt! Det var ju såklart väldigt hemskt för dem också när det sedan inte blev något. De frågar ju ibland när det kommer en ny bebis. Rätt svårt att snacka ÄL och ofrivillig barnlöshet med lågstadiebarn liksom. Som sagt man får stålsätta sig. 

Ännu varken plus eller mens! Bara en fortsatt lång väntan!

Ja sånt är så jobbigt. Vi hade oxå berättat för några av våra vänner. Såklart ger det en lite press att man ska bli gravid igen osv. Samtidigt vet dem vad man går igenom. 

Håller alla tummar! När var BIM?

• Anonym (Kringlan86)

BIM var igår, men men mensen kom?

Så segt! Laddar om och försöker hitta peppen, har ju haft det på känn men man blir besviken ändå. Skönt att jag verkar fett regelbunden just ni iaf. Alltid ngt. Men nu får det hemskt gärna fastna någon också. 

Okej, kämpa på! Nya tag :) Jag har BIM idag, fick positivt på stickan :) Men långa dagars väntan nu :)

Anonym (Börjaompånykula) skrev 2022-09-03 17:25:49 följande:

Okej, kämpa på! Nya tag :) Jag har BIM idag, fick positivt på stickan :) Men långa dagars väntan nu :)

Menar såklart att jag har ÄL och fick positivt på stickan :) Haha
  • Anonym (Kringlan86)

Haha! Bra det är ju ett steg i rätt riktig. Hejja hejja!

Jag tänkte köra lite giftfritt den här månaden. Får se om det hjälper så nu skall kaffet bort och tänkte dricka minimalt med alkohol. Har dock två middagar inplanerade men man kan ju dricka lite sparsamt. Så får vi se vad kroppen tycker om det. Tänkte köra ett litet ryck med mat och träning också men jag tänker att det skall vara hållbart också. 

• Anonym (Längtar)

Här har tråden stannat av lite men skriver ändå...

Hur har det gått för er? 

Jag fick missfall för 10 dagar sedan. Ett tidigt i v5, kroppen skötte allt fort. Började blöda söndag kväll och på onsdag kväll blödde jag inte mer. De få symtom jag hade försvann lika fort. 

Nu känns som en ända lång väntan på ägglossning igen. 

Ingen som har någon solskenshistoria i gruppen att de blivit gravid fort igen och man slipper missfall nr 2? 

Tankarna börjar såklart komma att det är kört för en när man passerat 40 och kanske äggkvaliten inte är bra längre. Men vet samtidigt att det kan hända alla. Så jag håller hoppet uppe på att få en liten sladdis att rå om 

Anonym (Längtar) skrev 2022-09-14 06:35:14 följande:

Här har tråden stannat av lite men skriver ändå...

Hur har det gått för er? 

Jag fick missfall för 10 dagar sedan. Ett tidigt i v5, kroppen skötte allt fort. Började blöda söndag kväll och på onsdag kväll blödde jag inte mer. De få symtom jag hade försvann lika fort. 

Nu känns som en ända lång väntan på ägglossning igen. 

Ingen som har någon solskenshistoria i gruppen att de blivit gravid fort igen och man slipper missfall nr 2? 

Tankarna börjar såklart komma att det är kört för en när man passerat 40 och kanske äggkvaliten inte är bra längre. Men vet samtidigt att det kan hända alla. Så jag håller hoppet uppe på att få en liten sladdis att rå om 

Här kämpar man fortfarande på :( Tyvärr ingen solskenshistoria ännu även fast jag hoppas på det snart, önskar med någon kommer med lite pepp :) 
    Har fått två missfall, en senast i juni. Väntar på att bli gravid igen men inget har hänt sedan dess :( Har BIM nästa vecka men negativt än så länge och har molande värk som mensvärk. Så känner mig inte så hoppfull :) 

När har du ägglossning? 
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2022-09-15 09:23:59 följande:
    Här kämpar man fortfarande på :( Tyvärr ingen solskenshistoria ännu även fast jag hoppas på det snart, önskar med någon kommer med lite pepp :) 
    Har fått två missfall, en senast i juni. Väntar på att bli gravid igen men inget har hänt sedan dess :( Har BIM nästa vecka men negativt än så länge och har molande värk som mensvärk. Så känner mig inte så hoppfull :) 

När har du ägglossning? 
    Vill även beklaga för missfallet :( Så jobbigt :( Många kramar! 
Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?