anonym05swe skrev 2025-03-12 00:42:06 följande:
Jag hatar också detta läge enormt och ja, jag bör ha gjort mer tidigare. Jag känner samtidigt att jag alltid gjort mitt bästa. Ni måste inse att det inte är enkelt.
Inte haft känslor för NÅGON på ca 7-8 år innan jag bara helt plötsligt föll för henne och så ska man navigera allt detta krångel och logistisk och så. Är inte enkelt men ska göra mitt bästa nu när vi ses härnäst för att visa att jag bryr mig om henne och förhoppningsvis ses på en trevlig dejt (antingen i hennes stad eller mitten mellan våra)
Skulle helt oironiskt som att gå på moln att vara med henne som hennes pojkvän
Problemet är att du inte ens har tagit reda på om hon är intresserad. Det är liksom första steget mot en eventuell kärleksrelation.
Då hade du sluppit grubbla så mycket nu, inte behövt hata läget som du skriver. Antingen hade ni träffats, trots avståndet och utan att du hade behövt betala för allt och leva upp till en massa orimliga krav. Eller så hade dina känslor inte varit besvarade. Då hade du kunnat slicka såren och gå vidare.
Att du har svårt att se dig själv med någon annan, är ju inget skäl till att ge upp? Du är inte ens 20 fyllda, du har hela livet framför dig.
Som sagt, andra killar träffar tjejer utan att vara rika eller snyggare än genomsnittet. Hur går det ihop om tjejer har skyhöga krav som du påstår? Att vissa tjejer har det, betyder inte att de flesta har det.
Social begåvning är viktigare än både utseende och pengar. Man måste inte nödvändigtvis vara bra på att flörta, men är man inte så bra på socialt samspel blir det svårare att träffa någon. Dock aldrig omöjligt. Socialt samspel och interaktion är nämligen något man kan öva upp, i alla fall till viss del.
I övrigt handlar det om att träffa rätt tjej i rätt miljö. Lära känna tjejer. Att ragga på krogen eller Tinder eller liknande, passar verkligen inte alla.