• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:24:47 följande:

Varför startade du ens en tråd? Du vet ju redan allting.

Nej, vet inte allting
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
    Varför bryr du dig så mkt om vad andra gör, det spelar väl ingen roll för dig?

Sluta gnäll på andras val och preferenser, se till att dejta som du vill istället. Allt du skriver handlar om problem som du använder som ursäkter för att slippa fråga henne om en dejt. 
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:42:40 följande:
    Nej, vet inte allting
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeDrömmer
    Nähä, OK. För du ställer nästan inga frågor i tråden. Det är vi andra som ställer frågor till dig, som du besvarar korthugget och tvärsäkert. Du vet hur dåligt modern dejting fungerar och vilka orimliga krav influencers ställer på killar, och du vet att universitetet har dåliga examinationsformer och du vet att du inte får något jobb på grund av LAS, och du vet helt säkert att du inte har autism. Autism är för övrigt något dåligt och en anklagelse.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:48:09 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeDrömmer
    Nähä, OK. För du ställer nästan inga frågor i tråden. Det är vi andra som ställer frågor till dig, som du besvarar korthugget och tvärsäkert. Du vet hur dåligt modern dejting fungerar och vilka orimliga krav influencers ställer på killar, och du vet att universitetet har dåliga examinationsformer och du vet att du inte får något jobb på grund av LAS, och du vet helt säkert att du inte har autism. Autism är för övrigt något dåligt och en anklagelse.
    Jo jag har ställt en mängd frågor. Urspruningslägget har en del bara del....
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:54:40 följande:
    Och du har fått svar.
  • Anonym (X)

Vem tror du vet mest om att dejta? Du som aldrig gjort det eller de som har det?

Vem tror du vet mest om förhållanden? Du som aldrig haft ett eller de som har?

Utveckla gärna ditt svar med varför du tror som du gör.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:54:40 följande:
    Måste bara fråga. Blir du inte trött själv på detta?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
    Varför har vi den här diskussionen?
    Vad i helsefyr har vad "vissa" och "en del influencers" med den aktuella tjejen att göra? Hur drabbas din relation till henne av att vissa på Youtube säger något om hur vissa andra tycker?

Och jo, hela tråden går faktiskt ut på att du vet bättre om allt och bara nosar dig.
    Kom igen nu. Bara svara "nej, så är det inte" igen. Bara våga.

Din bästa period hittills var den när du slogs med näbbar och klor för att du "hade kommit långt och gjort mycket". Alla andra hade som vanligt fel. Du hade minsann gjort allt du kunde och kommit långt framåt. Detta yttrade sig i att hon inte visste om att du var intresserad. Så var det med den saken och du hade minsann rätt.
    Det var riktigt roliga tider. Synd att du ändrade den inställningen och började våndas över att du gjort för lite ändå.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-12 10:49:55 följande:
    I fallen är videosen direkt från kvinnor som de själv lagt upp som som sen görs till en jättelång lista.
    Nej men det talar för en del
    Ja men finns fortfarande
    Jag söker bara den rätta, vill inte bli ihop med ngn för sakens skull. Är enbart därför 
    Vi har redan gått igenom det här. Verkligheten finns där ute men du verkar inte röra dig alls bland folk om du tror att listor och sociala medier är sanningen.

Se dig runt bland dina vänner/bekanta och se vilka som har fått flickvänner, verkar de passa in i den långa listan du beskrev? Varför letar du problem där det inte finns några?

Har du några vänner du umgås med eller är du helt utlämnad till nätet hela dagarna? Är det det som gör att du är helt världsfrånvänd?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-12 19:15:00 följande:
    Vi har redan gått igenom det här. Verkligheten finns där ute men du verkar inte röra dig alls bland folk om du tror att listor och sociala medier är sanningen.

Se dig runt bland dina vänner/bekanta och se vilka som har fått flickvänner, verkar de passa in i den långa listan du beskrev? Varför letar du problem där det inte finns några?

Har du några vänner du umgås med eller är du helt utlämnad till nätet hela dagarna? Är det det som gör att du är helt världsfrånvänd?

Jo, det gör jag 

Många är inte i långsiktiga relationer som sagt utan går mellan flera relationer lite hur som helst

Ja, jag umgås med vänner

Inte mitt fel att de moderna dejtningnormerna suger

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?