• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-15 09:29:08 följande:
    Nu börjar du äntligen skriva lite sanning. Du tänkte att du tar ett första steg och utgick ifrån att hon skulle ta det vidare så att du slapp utsätta dig för någon risk, tyvärr har hon inte gjort det utan du är kvar i samma tanke som du var för ett år sedan. 

Hon är inte intresserad. Du har lagt upp allt så fint för henne men hon tar inte emot det, hon vill inte mer. Vi har sagt det om och om igen men du är så förtjust i tanken på henne att du vägrar förstå och till och med upplevs som autistisk i din vägran att se sanningen.
    Jag har inte antytt att jag gillar henne heller så fel slutsats. Jag ska bjuda ut henne. 

Det går inte att veta än..
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 09:51:04 följande:
    Jag har inte antytt att jag gillar henne heller så fel slutsats. Jag ska bjuda ut henne. 

Det går inte att veta än..
    Varför skrev du då tidigare att du trodde att hon skulle förstå att du ville bjuda ut henne när du började dm:a henne?

Det låter som du hoppades att hon skulle ta nästa steg så du slapp.

Det har hon inte gjort och då vet du inte vad du ska göra. Du vet vad du borde göra, men du vill inte få svart på vitt att hon inte är intresserad av dig på det sättet. Så du fortsätter förhala och leva på hoppet. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 11:48:07 följande:

Har pratat med henne lite grann nu i grupp och wow känner samma starka känslor liksom

Synd att hon inte känner samma för dig. 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-14 21:32:40 följande:
    Bara för att vissa klarat det gör inte att alla klarar det. Många gör t.o.m slut pga avståndet och jag gör mitt bästa för henne
    Nej, men att INGEN annan i tråden ser er situation som extremt komplex och krånglig, borde väl tyda på att du tolkar verkligheten på ett annat sätt än de flesta andra?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 12:18:43 följande:
    Synd att hon inte känner samma för dig. 
    Går inte att veta än
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 15:00:16 följande:
    Går inte att veta än
    Jo, det går att veta. För en massa sidor sedan skrev jag ett antal tecken på att en person är intresserad av att lära känna dig bättre. Vad jag minns har hon inte visat upp något sådant tecken överhuvudtaget.

Du vill inte tänka att hon är ointresserad, men allt tyder tyvärr på det.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 15:00:16 följande:
    Går inte att veta än

Varför tror du att hon aldrig skrivit till dig först? Varför tror du att hon aldrig tagit initiativ till att prata själv när ni träffas?
    Hon har inte gjort något alls för att ni ska få kontakt, endast svarar när du skriver. Av artighet 

Jag undrar hur många hon berättat för i föreningen om dig. Ditt regelbundna skrivande. Vad andra i föreningen tolkar det som. 

Vi vet ju hur du skriver här, ditt maniska upprepande av saker. Hon förstår ju, precis som vi. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 15:55:19 följande:

Varför tror du att hon aldrig skrivit till dig först? Varför tror du att hon aldrig tagit initiativ till att prata själv när ni träffas?
    Hon har inte gjort något alls för att ni ska få kontakt, endast svarar när du skriver. Av artighet 

Jag undrar hur många hon berättat för i föreningen om dig. Ditt regelbundna skrivande. Vad andra i föreningen tolkar det som. 

Vi vet ju hur du skriver här, ditt maniska upprepande av saker. Hon förstår ju, precis som vi. 

Svårt att veta vad det beror på. Det har skett när vi träffats. 

Tror inte det sker ändå. 
    Nä, tror inte vet det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 15:57:46 följande:
    Svårt att veta vad det beror på. Det har skett när vi träffats. 

Tror inte det sker ändå. 
    Nä, tror inte vet det. 

Du kan ju inte vara säker på om hela föreningen vet om ditt skrivande med henne. 

Du lever ju inget socialt liv precis, men det gör hon. Hon pratar och delar med sig av vad som händer i hennes liv. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?