• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 16:00:57 följande:

Du kan ju inte vara säker på om hela föreningen vet om ditt skrivande med henne. 

Du lever ju inget socialt liv precis, men det gör hon. Hon pratar och delar med sig av vad som händer i hennes liv. 

Som jag bryr mig även om. 

Jo, det gör jag

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:21:25 följande:

Som jag bryr mig även om. 

Jo, det gör jag

Passa på nu att prata enskilt med henne istället för att sitta med telefonen.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-15 17:42:03 följande:
    Passa på nu att prata enskilt med henne istället för att sitta med telefonen.
    Vi har en stor sal där vi är i. Ska försöka om det går. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:45:27 följande:
    Vi har en stor sal där vi är i. Ska försöka om det går. 
    Som sagt, lägg undan telefonen och prata med henne. Bara att gå fram och sätta igång.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-15 17:51:31 följande:
    Som sagt, lägg undan telefonen och prata med henne. Bara att gå fram och sätta igång.
    Vi sitter still framför avtackning i förbundet. Går inte nu. 

Bryr mig dessutom inte om andra vet om mina känslor för henne.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:54:05 följande:
    Vi sitter still framför avtackning i förbundet. Går inte nu. 

Bryr mig dessutom inte om andra vet om mina känslor för henne.
    Skit i det då.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-15 17:56:12 följande:
    Skit i det då.
    Nej ska prata med henne 1-on-1 idag om det fysiskt går. Inte så att jag "inte vill" 
  • Anonym (X)
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 16:00:57 följande:. 

Du lever ju inget socialt liv precis 

anonym05swe skrev 2025-03-15 17:21:25 följande:

Jo, det gör jag

Gör du?
    Hur många utanför föreningen umgås du med regelbundet? (Umgås, inte nätkontakt)
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:58:48 följande:
    Nej ska prata med henne 1-on-1 idag om det fysiskt går. Inte så att jag "inte vill" 
    Nej, du kommer inte att få till sådant samtal.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:58:48 följande:
    Om det inte går är det för att hon inte vill.
    Om ni båda ville skulle ni söka er till varandra.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?