• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 20:34:40 följande:

Vill bara för allt i världen träffa den rätta kvinnan 

Vet att jag vore en bra pojkvän då jag är lojal, spontan och öppen

Men modern dejtning suger

Hur kan modern dejtning ha någonting att göra med att du är för feg för att fråga henne om ni kunde ta en kort fika idag?

Så länge du fortsätter skylla på yttre omständigheter kommer du aldrig att komma dit du vill, det är bara du som kan ändra ditt liv. Så som du väljer att leva idag och skylla på allt och alla hjälper dig inte alls, dessutom stämmer inga av dina ursäkter vilket gör det hela ännu löjligare.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-15 20:37:54 följande:
    Det här var alltså förstå gången du träffade henne sen i juli, och du fick inget tillfälle att prata enskilt med henne?
    Hon är inte intresserad.
    Hur kan du tro att hon är det?

Om man är intresserad av nån och man inte träffat den på 8 mån (och inte kommer träffa den på flera månader till) så ser man till att prata enskilt med den.
    Pga logistiken bara 
    För vi har skrivit länge 

Gick inte pga logistik. Att vara singel är jättetråkigt på alla nivåer
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 21:13:59 följande:
    Nej absolut inte 
    Hur många utanför föreningen umgås du med irl?
    Att du inte svarar säger allt.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 20:09:45 följande:
    Nä vi var för långt ifrån varandra under eventet

Det går inte att veta än
    Sa ju att du inte skulle våga.

Funkar inte dina ben?
  • Anonym (Tiden går)

Vill bara för allt i världen träffa den rätta kvinnan 

Vet att jag vore en bra pojkvän då jag är lojal, spontan och öppen

Men modern dejtning suger

Ändå orkar du inte gå fram till henne under eventet. Avståndet var tydligen för långt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 22:32:30 följande:
    Ändå orkar du inte gå fram till henne under eventet. Avståndet var tydligen för långt. 
    Handlar inte om det, fanns ingen tid i schemat tyvärr. Jag orkade med god marginal och gick så fort jag såg henne och pratade med henne (men då i grupp då det inte gick)
  • Anonym (asas)

Kan inte någon moderator stänga denna tråd? Det har snart gått ett år. PLEASE!

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 22:38:42 följande:
    Handlar inte om det, fanns ingen tid i schemat tyvärr. Jag orkade med god marginal och gick så fort jag såg henne och pratade med henne (men då i grupp då det inte gick)
    Ha ha!
  • Anonym

spontan och öppen

Fräste ut cola över laptopen.
    Du är ju inte humorbefriad ändå.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-15 20:40:37 följande:
    Hur kan modern dejtning ha någonting att göra med att du är för feg för att fråga henne om ni kunde ta en kort fika idag?

Så länge du fortsätter skylla på yttre omständigheter kommer du aldrig att komma dit du vill, det är bara du som kan ändra ditt liv. Så som du väljer att leva idag och skylla på allt och alla hjälper dig inte alls, dessutom stämmer inga av dina ursäkter vilket gör det hela ännu löjligare.

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-16 00:07:00 följande:

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

Vad i HELVETE har "modern dejting" med någonting i din situation att göra? Är du allvarlig?
  • Anonym

Ser du själv någon framtid i det här? Du inser väl att vi kommer att sitta här om ännu ett år?
    Hon kommer inte att agera på dina omärkliga hintar och ni kommer inte att vare sig "växa" eller "hamna" ihop.
    Att du helt plötsligt faktiskt gör något är såklart uteslutet. Det hade ju kunnat misstolkas pga modern dejting. Grubblerierna leder ju definitivt ingenstans. Ansvaret är följaktligen hennes, och där kommer ju inget att hända.

Lägg nu ner.

• Anonym (Hej)

Alla skickar dm höger och vänster nu för tiden, det betyder ingenting alls.

Jag tror att ditt största problem är att din inre bild av dig själv inte matchar med den du faktiskt är, du tycker att du gör massor och du vet att du agerar bättre än många andra men i verkligheten händer absolut ingenting.

Kan du nu, dagen efter er tillställning, känna att du borde ha kontaktat henne och frågat om en träff?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hur ska du göra för att uppnå ditt mål? Få det där förhållandet du längtar efter?

Du kanske tycker att du har gjort tillräckligt. Ändå är du fortfarande singel, trots att du skriver att du avskyr det.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Dm:a kan man göra med ytligt bekanta, särskilt om man är med i samma förening. Det behöver som sagt inte betyda något.

Du skriver att du skulle vara ärlig med allt om hon undrade, men det gör hon ju inte. Hon svarar när du skriver, men hon kontaktar aldrig dig först, även fast det har gått veckor.

Vad tror du det beror på?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:54:05 följande:
    Vi sitter still framför avtackning i förbundet. Går inte nu. 

Bryr mig dessutom inte om andra vet om mina känslor för henne.
    Det har ju varit genomgående i hela tråden, ATT du bryr dig om om andra vet om att du gillar henne. De är ju därför du inte vågat göra något eftersom du varit rädd att andra ska veta att du gillar henne. Nu helt plötsligt har du tvärvänt på den punkten??? Hur kommer det sig?
  • Anonym (Varför ens försöka...)

Vilket är en bra målsättning. Hur tänker du ta dig dit?

Du behöver inte må dåligt över att du inte tagit ytterligare kontakt med tjejen nu under eventet, för du är inte speciellt intresserad av henne. Egentligen. Du har använt den här tråden och alla dina tankar och fantasier om den här tjejen som en verklighetsflykt.
    Dags att möta verkligheten nu!
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-16 13:23:22 följande:
    Vilket är en bra målsättning. Hur tänker du ta dig dit?

Du behöver inte må dåligt över att du inte tagit ytterligare kontakt med tjejen nu under eventet, för du är inte speciellt intresserad av henne. Egentligen. Du har använt den här tråden och alla dina tankar och fantasier om den här tjejen som en verklighetsflykt.
    Dags att möta verkligheten nu!
    Vet inte exakt 
    Jo det gör jag för är djupt intresserad av henne. Inte en verklighetsflykt på något sätt. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?