• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 13:02:30 följande:
    Det är inte orsaken till jag är singel lol 
    Vill inte "vara kär för sakens skull" 
    Lol på dig själv! Om inte din egen brist på praktisk handling orsakar ditt singelskap, vad annars?

Hade du hittat något sommarjobb, i Stockholm eller din hemstad?
  • Anonym (...)
    Jo det är det. Ingen kille eller man som är så passiv som du får förhållande. Så det är din brist på handling som är problemet. Du bara sitter där och tycker det är jobbigt med omständigheterna. Det är därför du sitter kvar i situationen. Och innan du svarar igen att det inte är enkelt så nej, det är inte enkelt för någon, men de som ändå tar sig förbi det och utsätter sig för det svåra, de männen ökar sina chanser, de som sitter passiva för att det inte är enkelt kommer sitta kvar i singel-situationen.
  • Anonym
    Är orsaken till att du är singel inte din brist på handlande?!

Vad är orsaken då?
  • Anonym (X)

TS?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-04-01 20:57:18 följande:
    För länge sen, när det var svårare som regel att ta sig från punkt a till b. Svårare eftersom man inte hade smartphones, sociala medier etc. Kanske till och med på den tiden då mobiltelefoner inte fanns utan det bara var hemtelefoner så det gällde att pricka när någon var hemma eller så fick man kommunicera via brev som man skickade med posten. För att inte tala om att det kostade extra att ringa utanför sitt riktnummer och mobilsamtal kostade flera kronor per minut.

Så, vad exakt i logistiken var enklare förr? Och på vilket sätt är det irrelevant att andra klarat av långdistansrelationer innan dagens teknik samtidigt som du inte gör det trots all teknik som underlättar. 
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-02 13:56:09 följande:
    Är orsaken till att du är singel inte din brist på handlande?!

Vad är orsaken då?
    Pga är lojal och söker långsiktigt 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:10:02 följande:
    Pga är lojal och söker långsiktigt 

Är du singel för att du är så bra, alla andra träffar folk för att de är illojala och vill knulla runt? 

Hur står det till i huvudet TS?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-04-02 15:17:26 följande:

Är du singel för att du är så bra, alla andra träffar folk för att de är illojala och vill knulla runt? 

Hur står det till i huvudet TS?

Inre sagt om andra men finns personer som enbart "strular runt" i min ålder. Jag vill träffa den rätta kvinnan bara
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:20:53 följande:
    Inre sagt om andra men finns personer som enbart "strular runt" i min ålder. Jag vill träffa den rätta kvinnan bara
    Så du har alltså inte träffat den rätta kvinnan ännu, därför är du fortfarande singel?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:20:53 följande:
    Så du har inte träffat rätt kvinna?
    Vad gör du för att komma ut och träffa folk för att öka chanserna att möta henne?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-04-02 15:24:14 följande:
    Så du har alltså inte träffat den rätta kvinnan ännu, därför är du fortfarande singel?
    Jag har känslor för en kvinna men iom att vi inte är i en relation (just nu iaf) kan jag inte säga att det är det rätta än
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?